زمان دقیق واریز یارانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان بدلیل گرانی کی هست! + نحوه پرداخت

0

زمان دقیق واریز یارانه ۳۰۰ هزار تومان تا ۴۰۰ هزار تومان مشخص شد! + نحوه پرداخت یارانه کمک معیشتی ۳۰۰ هزار تومانی و یارانه ۴۰۰ هزار تومان کی به حساب خانوارها واریز میشود و چه کسانی یارانه کمک معیشت ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان را به دلیل گرانی و تغییر قیمت کالاها دریافت می کنند را بخوانید

زمان دقیق واریز یارانه 300 تا 400 هزار تومان به دلیل گرانی کی هست! + نحوه پرداخت

زمان دقیق واریز یارانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان بعلت تغییر قیمت ها مشخص شد! + نحوه پرداخت

بزودی یارانه ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار تومان به مردم پرداخت می‌شود؛ بر اساس خبرهای جدید درباره واریز یارانه کمک معیشتی به دلیل گرانی کالاها و تغییر قیمت، معاون اقتصادی ریاست جمهوری گفت: :برای کاهش فشار تغییر قیمت‌ها در چند وقت اخیر مبلغ ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار تومان به مردم پرداخت شود.

محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس‌جمهور گفت: دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی که به تجار داده می‌شد، الان همان پول به‌صورت کالابرگ در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

در دو ماه اول، ارزش کالابرگ‌ها به‌صورت نقد و اعتبار به حساب مردم واریز می‌شود، بعد از دو ماه طرح به‌صورت کالابرگ پیش می‌رود.

در اجرای توزیع عادلانه یارانه ارز ۴۲۰۰ تومانی ماهیانه مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به حساب هر نفر از سه دهک اول و مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به حساب پنج دهک بعدی واریز می‌شود.

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور متذکر شد: پرداخت مبلغ ۴۰۰ هزارتومان و ۳۰۰ هزارتومان که اعلام کردم، برآورد کارشناسان است و هنوز قطعی نشده و به‌زودی رقم قطعی یارانه پرداختی را اعلام می‌کنیم.

طبق اعلام معاون اقتصادی رئیس جمهور، در جریان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی واردات و برای کاهش فشار گرانی‌ها، مقرر شده است یارانه‌ای بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان پرداخت شود ولی این رقم هنوز قطعی نشده است.

همچنین وی توضیحاتی در مورد نحوه پرداخت یارانه به مردم از محل این حذف ارائه کرد.

وی با اشاره اینکه قرار شده است منابع ارز ۴۲۰۰ تومانی که به صورت ارزان در اختیار تجار قرار می‌گرفت، در قالب کالابرگ به مردم اختصاص پیدا کند گفت: با توجه به اینکه باید این روند در آرامش انجام شود، تصمیم بر این شد که در دو ماه اول مبلغی به صورت نقد به حساب مردم واریز شود که برای دهک‌های پایین ۴۰۰ هزار و دهک‌های بالا ۳۰۰ هزارتومان است.

به گفته رضایی با توجه به تاکید قانون بودجه مبنی بر پرداخت منابع به صورت کالابرگ، قرار بر این شده که در دو ماه اول تا زمان ایجاد شرایط، برای کاهش فشار گرانیها مبلغ نقدی واریز شود ولی در ادامه به صورت کالابرگ خواهد بود.

معاون اقتصادی رئیس جمهور یادآور شد که این یارانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی، ارقام کارشناسی شده بوده ولی ممکن است در ادامه تغییر کند؛ چرا که باید با بودجه دولت و سایر ضرورت‌ها تطبیق داده شده و نهایی شود.

 

نظرات