چند نکته کلیدی برای انجام پایان نامه ویژه دانشجویان دکتری!

0

در بین دانشجویان هر رشته و هر مقطع وقتی صحبت از پایان نامه به میان می‌آید، دلهره مبهمی وجود دانشجویان را فرا می‌گیرد. هرچند این احساس ترس، اضطراب، دلهره یا دغدغه چندان هم بی راه نیست؛ چون پایان نامه در واقع خلاصه تمام آموخته‌های دانشجو در طول سال‌ها تلاش او برای یادگیری است. انجام پایان نامه دکتری نیز معضل بزرگ دانشجویان مقطع دکتری است. به هرحال پایان نامه دکتری یک پروژه تحقیقاتی مهم است و ممکن است دانشجو در فرآیند انجام آن با چالش‌های مختلفی مواجه شود. این در حالی است که محدودیت زمانی، انتخاب موضوع مناسب، انتخاب استاد راهنما و خود پایان نامه به عنوان مرحله نهایی در مقطع دکتری بر چالش‌های پیش رو می‌افزاید و شرایط را کمی برای دانشجو دشوار می‌سازد. در چنین شرایطی تنها راه موفقیت استفاده از خدمات مشاوره و رعایت چند نکته کلیدی برای انجام پایان نامه دکتری است.

 پایان نامه دکتری

پایان نامه دکتری تازه شروع یک ماجرای جذاب در طول سال‌های تحصیل شما است. هر چقدر این پروژه قدرتمند‌تر باشد، شانس آن برای چاپ در مقالات معتبر علمی بیشتر می‌شود. شما نیز می‌توانید در انجام پروژه‌های تحقیقاتی در مقاطع تحصیلی بالاتر عملکرد بهتری داشته باشید. برخی از دانشجویان ترجیح می‌دهند انجام پایان نامه دکتری خود را به صورت برون سپاری به مؤسسات ذی‌ربط بسپارند؛ اما قطعا چنین تحقیقی فاقد ارزش والا است.‌ پایان نامه‌ای ارزشمند است که صفر تا صد آن را دانشجو انجام دهد. هدف از انجام پایان نامه، آشنایی دانشجو با نحوه تحقیق و انجام پروژه‌های تحقیقاتی  و استفاده از آموخته‌های خود در راستای توسعه علم است؛ بنابراین بهتر است به جای برون سپاری پایان نامه دکتری تلاش خود را روی انجام یک پایان نامه حرفه‌ای متمرکز کنید. در این مسیر چند نکته کلیدی می‌تواند به شما کمک کند که در خلال مطلب شرح می‌دهیم.

اهمیت مشاوره در انجام پایان نامه دکتری

قبل از هرچیزی این مسئله را در ذهن خود حل کنید که انجام پایان نامه دکتری تا چه حد در موقعیت تحصیلی شما نقش دارد و لزوم نوشتن پایان نامه دکتری در چیست. زمانی که اهمیت این کار برایتان روشن شود، می‌توانید کنترل بهتر بر استرس و تمرکز بیشتر بر روی مسیرتان داشته باشید. پایان نامـه یک پروژه تحقیقاتی است که مستلزم پژوهش‌های بسیار زیاد است. برای این که بتوانید مسیر درست را انتخاب کنید، قبل از هرچیزی باید یک استاد راهنما حرفه‌ای انتخاب کنید. مسیر درست و هموار سرعت شما را در نوشتن پایان نامه افزایش می‌دهد و می‌توانید مدیریت بهتری در بودجه‌بندی زمان داشته باشید. مسیر درست به شما اعتماد به نفس می‌بخشد و شما می‌توانید با تمرکز روی نتیجه تحقیقات یک پروپوزال عالی داشته باشید. ضمن اینکه  توان فکری و تسلط شما بر موضوع بیشتر شده و می‌توانید یک دفاع عالی نیز ارائه دهید. به همین دلیل دریافت مشاوره پایان نامـه دکتری اهمیت بسیار زیادی دارد.

پایان نامه دکتری

انجام پایان نامه دکتری مدیریت

مهم‌ترین گام در انجام پایان نامه دکتری مدیریت یا هر پایان نامـه دیگر موضوع آن است. قبل از هر چیزی باید موضوع پایان نامـه را انتخاب کنید. موضوعی که انتخاب می‌کنید باید بتواند مشکل یا معضلی را در جامعه علمی برطرف سازد. در این زمینه نیز می‌توانید از استاد راهنما کمک بگیرید؛ چون راهنما موظف است از ابتدا تا انتهای مسیر همراه شما باشد.‌ می‌توانید برای انتخاب موضوع از دانشجویان فارغ التحصیل دکترای مدیریت کمک بگیرید. در نظر بگیرید در نوشتن پایان نامـه فرصتی برای آزمون و خطا ندارید و باید موضوعی را انتخاب کنید که اعتبار علمی داشته باشد؛ بنابراین در انتخاب موضوع تمام جوانب را بسنجید. پس از انتخاب موضوع و قبل از شروع به انجام پایان نامـه دکتری مدیریت، باید یک پروپوزال قدرتمند بنویسید و دلایل اهمیت موضوع تحقیق را شرح دهید.

در مورد پروپوزال مدیریت باید ایده کلی طرح تحقیقاتی را مد نظر قرار دهید. به عبارتی باید هدف از انتخاب موضوع را شفاف‌سازی کرده و تحقیق‌پذیر بودن آن را با شرح دقیق اثبات کنید. توجه داشته باشید هر دانشگاه قواعد خاصی برای نوشتن پروپوزال دارد و باید بر اساس آن پیش بروید؛ حتی فصل‌بندی در انجام پایان نامه دکتری مدیریت نیز باید مطابق با استانداردهای تعریف شده دانشگاه باشد. هر پایان نامه شامل پنج فصل مقدمه، پیشینه تحقیق، روش تحقیق، یافته‌های تحقیق و نتایج تحقیق است. برای این که بتوانید یافته‌های قدرتمندی در نتیجه تحقیق به دست بیاورید باید از منابع و مراجع قوی و مفید استفاده کنید.

انجام رساله دکتری مدیریت

رساله دکتری نیز یک کار پژوهشی مشابه پایان نامـه اما مفصل‌تر از آن است؛ به همین خاطر باید برای انجام آن با استاد راهنما و مشاور یک تیم پژوهشی تشکیل دهید. تیم تحقیقاتی باید ضمن تخصص، از زمان کافی برای رسیدن به پروژه برخوردار باشند. پس از تشکیل تیم و انتخاب موضوع باید پروپوزال را نوشته و شروع به انجام رساله دکتری کنید. پس از تکمیل تحقیقات میدانی و آزمایشگاهی باید شروع به نوشتن رساله کنید. اگر احساس می‌کنید که ممکن است برخی عوامل تحقیق، متن پروژه را نقص کنند، آن‌ها را در پایان ذکر کنید. هیچگاه در انجام رساله دکتری یا انجام پایان نامـه دکتری از ضمیر اول شخص استفاده نکنید؛ چون پروژه شما حاصل نظریات شخصی‌تان نیست. قطعا تحقیق و پژوهش به صرف هزینه نیاز دارد. اگر در تأمین هزینه تحقیق مشکل دارید، می‌توانید از موسساتی مانند موسسه ایستگاه دانشجو کمک بگیرید. چنین موسساتی با ارائه مطالب کاربردی در حوزه تحقیقاتی شما حجم تحقیق شما را کم می‌کنند و با کاهش هزینه‌ها باری از دوستان برمی‌دارند.

شما باید بتوانید در پایان تمام تلاش‌ها یک دفاع خوب از پایان نامـه داشته باشید. برای این منظور ضمن تسلط بر پایان نامـه می‌توانید  روی فن بیان خود کار کنید تا یک سخنرانی ایده آل داشته باشید.

پایان نامه دکتری

موسسه مشاوره ایستگاه دانشجو

دانشجویان در مقطع دکتری برای نوشتن پروپوزال خود هم می توانند از پروپوزال آماده سایت هایی مانند آسان داک بهره گیرند و هم از مشاوره پایان نامه. موسسه ایستگاه دانشجو بهترین موسسه آموزش و مشاوره برای انجام پایـان نامه دکتری و هر نوع پایان نامه و رساله دیگر است. این موسسه از اساتید باتجربه و دانشجویان فارغ التحصیل متخصصی تشکیل شده که بهترین خدمات را در راستای بهبود کیفیت پروپوزال و نگارش یک پایـان نامه حرفه‌ای ارائه می‌دهند. ایستگاه دانشجو بهترین پروپوزال و پایـان نامه را برایتان به ارمغان می‌آورد. برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به خدمات این موسسه از طریق لینک زیر وارد سایت ایستگاه دانشجو شوید.

موسسه علمی و پژوهشی ایستگاه دانشجو

نظرات