خواص و برکات دعای حرز امام جواد (ع) در دفع چشم زخم

0

مقاله ای که امروز قصد داریم برای شما مورد بررسی قرار دهیم راجع به خواص و برکات حرز امام جواد است، اگر می خواهید اطلاعات خود را در این باره افزایش دهید پس ادامه ی مطالب را از دست ندهید چرا که خالی از لطف نیست.

وجود بلا و مصیبت در زندگی چیزی است که انسان قادر به جلوگیری از آن ها نیست مگر آن که خود را به وسیله ی دعاهای خاصی ایمن سازد، یکی از این دعاها که بسیار معروف است دعای حرز امام جواد می باشد، تمامی ائمه حرز دارند اما فضیلت این حرز بیشتر است. در ادامه هر آنچه که باید راجع به این حرز بدانید را ذکر کرده ایم.

حرز امام جواد چیست؟

امام جواد (ع) دعایی ذکر کرده اند که باعث در امان ماندن انسان ها از هر نوع بلای زمینی و آسمانی و چشم زخم می شود، این دعا به حرز امام جواد معروف است. حرز در لغت به معنای مکانی بسیار امن است که انسان پس از ورود به آن از خطرات و آسیب های احتمالی مصون می ماند. حرز را در دو نوع حرز کوتاه یا صغیر و حرز طولانی یا کبیر می نویسند اما خواص و آثار هر دو به یک شکل است. برای نوشتن حرز باید آداب خاصی را رعایت کرد تنها به این خاطر که ثواب و اثر بیشتری خواهد داشت.

 حرز امام جواد

حرز امام جواد چه خواصی دارد؟

در مورد خواص و برکات حرز امام جواد علیه السلام به همراه دارد روایات بسیاری وجود دارد که اگر بخواهیم آن ها را به طور خلاصه شرح دهیم عبارتند از:

o       دفع سحر، جادو و طلسم

o       دور شدن نگاه و زبان و سوء دشمن

o       دفع شرور مردم، سلاطین،  شیاطین، جنیان و غولان

o       حفظ از فریب و دشمنی و حیله

o       حفظ ازجراحت فساد و غرق شدن و هلاکت و شکست خوردن

o       حفظ آبرو

o       حفظ از قتل و انتقام و قطع شدن

o       حفظ از بیماری و ناخوشی و آزار

o       حفظ از فقر و گرسنگی و عطش

o       حفظ از وسوسه

o       حفظ از نقصان در دین و معیشت در زندگی

موارد ذکر شده تنها بخشی از خواص این حرز بود که ذکر کردیم خواص حرز بیش از این هاست.

نحوه نگهداری از حرز امام جواد به چه شکل است؟

همانطور که می دانید حرز امام جواد نوعی دعا است، در تمامی دعاهایی که از معصومین و امامان نقل شده اسما متبرکه وجود دارد، این موضوع برای احراز نیز صدق می کند پس نباید بدون وضو به آن ها دست زد حتی جای حرز نیز به دلیل این که اکثرا به اسما متبرکه مزین هستند نباید بدون وضو لمس شوند. به همراه داشتن حرز هنگام دستشویی رفتن یا جنابت هیچ اشکالی ندارد اما این دعا برای خانم هایی که حائض یا نفاس هستند نباید مورد استفاده قرار بگیرد تنها در صورتی می توان در چنین شرایطی آن ها را به همراه داشت که داخل یک پوست چرمی قرار بگیرد سپس آن را به بازو یا گردن خود بیاویزند.

هنگام نوشتن حرز امام جواد به چه نکاتی باید توجه داشت؟

نوشتن آیات قرآنی یا دعا باید با توجه کامل انجام شود یعنی یکسری نکات خاص رعایت شود، نکاتی که هنگام نوشتن حرز امام جواد باید به آن ها توجه داشت به شرح زیر است:

در دعای حرز امام جواد (ع) پس از ذکر عبارت (اسالک بحق هذه السماء کلها و صفاتها و صورتها و هی) خطوط و صور خاصی باید نوشته شود، این خطوط مربوط به علوم غریبه است که نویسنده باید آن را دقیقا مطابق با شکل صحیحی که دارند آن ها را به کار ببرد حتی اگر اطلاعاتی راجع به این علوم نداشته باشد. جالب است بدانید که اگر خطوط و اندازه ی انحنای این نوشته ها به اندازه ی اصلی آن ها نزدیک تر باشد تاثیر بیشتری خواهد داشت. متون عربی موجود در حرز در زمان نگارش نیازی به اعراب ندارند. بر اساس روایات موجود بهتر است هنگام نوشتن حرز امام جواد روبه قبله ایستاده و از قلم و جوهری استفاده شود که ساخت مسلمانان است. دقت داشته باشید که در زمان استفاده از حرز برای اولین بار، قمر در عقرب نباشد، حتی این موضوع هنگام نوشتن حرز نیز باید مورد توجه قرار بگیرد. توصیه می شود ایام مبارک را برای اولین بار استفاده از حرز یا نوشتن آن انتخاب کنید.

حرز امام جواد

خرید حرز امام جواد از کجا بهتر است انجام شود؟

بر اساس مطالبی که در تیترهای قبلی ذکر کردیم نوشتن، نگارش، رعایت آداب و… برای حرز امام جواد کمی سخت است به شکلی که هر کسی قادر به نوشتن آن به شیوه ی صحیح نخواهد بود، از همین رو برخی از افرادی که در این زمینه تخصص دارند به نوشتن و فروش حرز امام جواد می پردازند یکی از سایت هایی که در این زمینه فعالیت دارد سایت khastany.ir است، متخصصان این مجموعه حرز را روی پوست آهو می نویسند سپس در یک جاحرزی که از جنس نقره است قرار می دهند. در صورتی که نمی توانید حرز را روی بازوی راست خود ببندید می توانید آن را به گردن خود بیاندازید، در سایت خواستنی می توانید انگشترهایی که حرز امام جواد روی آن ها حکاکی شده است را نیز سفارش داده و خریداری کنید.

از دیگر مزیت هایی که خرید حرز کبیر امام جواد از سایت خواستنی به همراه دارد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

o       حرز به صورت کامل و جامع نوشته و ارسال می شود.

o       یک بازوبند چرم همراه با حرز به مشتری تحویل داده می شود.

o       جاحرزی نقره دارای حکاکی هایی با اسما متبرکه است.

o       حرز به صورت دست نویس است.

o       در زمان دقیقی به دست مشتری می رسد.

o       یک زنجیر استیل همراه با حرز ارسال می شود، این زنجیر را می توان با جاحرزی به عنوان گردنبند استفاده کرد.

o       یک پارچه سبز که متبرک حرم امام رضا (ع) است نیز ارسال خواهد شد.

حرز امام جواد

معرفی لوح عین علی

لوح عین علی به نقل از کتب علوم غریبه دارای ۴۰۰۰۰ هزار خاصیت می باشد. نقل است که لوح عین امیرالمومنین (ع) بزرگترین و قوی ترین لوح در علوم غریبه می باشد.

لوح عین علی روی فلز برنج و مس توسط دست حکاکی می شود. خواص عین علی در صورتی بروز پیدا خواهند نمود که حتما دست نویس باشد. بنابراین بهتر است خرید این لوح را از مراکز معتبر انجام دهید. به علاوه ظرافت در طراحی و حکاکی و نیز پرداخت لبه های کار روی قیمت اصلی تاثیر گذار می باشد. اصل بودن این لوح توسط فروشگاه خواستنی ضمانت میگردد .شما هم اکنون می توانید لوح عین امام علی (ع) را از فروشگاه خواستنی تهیه بفرمایید.

برخی از خواص لوح عین علی (ع):

–  باطل سحر

– موثر در افزایش رزق و روزی

– حفظ سلامتی و جان و مال افراد در سفر

– تسهیل مراحل بارداری و نیز راحت شدن زایمان برای مادر

– خاصیت دافعه شدید اجنه و موجودات شرور

– افزایش چشمگیر عزت و رفعت

– افزایش محبوبیت

– جلب محبت و عشق

– افزایش عشق و محبت بین همسران و رفع دعوا از میان آن ها

– گشودن بخت

– محافظت منزل، ماشین و… در مقابل دست برد و حمله دزد

– قدرت دفع حمله حیوانات درنده و موجودات سمی

– دفع عواملی که سبب ترس هنگام خواب می شوند

– درمان و بهبود سردرد

– افزایش سطح انرژی

– گشایش امور مهم زندگی

– بازگشت گمشده و اشخاص غایب

– برطرف نمودن افسردگی و غم شدید

– افزایش مال و ثروت

– حفاظت از ایمان

– فتح و گشایش کسب و کار

و …

نتیجه گیری

دعای حرز امام جواد مثل سایر حرزهای ائمه است با این تفاوت که معروف تر از آن هاست، حرز در لغت به مکانی تعبیر شده است که شخص با ورود به آن از تمامی خطرات دور می ماند. حرز امام جواد در دو نوع دعای مختلف نوشته می شود که یکی کوتاه تر و دیگری طولانی تر است، به حرز کوتاه صغیر و حرز طولانی کبیر می گویند. حرز امام جواد خواص زیادی دارد که شامل دفع بلا، رفع بیماری ها، افزایش روزی، دور کردن شیطان و… است. برای نوشتن این حرز پیش از هر چیز باید وضو داشته باشید سپس یکسری آداب خاص را رعایت کنید. برای این که حرز تاثیر و ثواب بیشتری داشته باشد بهتر است آن را روی پوست آهو یا قاب نقره نوشت اما اگر هیچ یک از این ها در دسترس نبود نوشتن آن روی کاغذ نیز مانعی ندارد. در روایات آمده است که دعای حرز امام جواد را باید روی بازوی راست بست اما اگر این امکان وجود نداشت می توان آن را به گردن آویخت. توجه داشته باشید که پیش از استفاده از حرز باید نماز مخصوص حرز امام جواد را به جای آورد که چهار رکعت بوده و در هر رکعت آیات و سوره های خاصی باید خوانده شود.

نظرات