مانیتور صنعتی لمسی چیست؟

0

مانیتورهای مختلف در گذر زمان تفکیک‌بندی شدند. آنها به نسبت محل بهره‌برداری، ویژگی‌های خاص آن مکان را به خود گرفتند و تولیدکنندگان به شدت دنبال این بودند که نسبت به آن موقعیت مکانی، تسلط کافی از لحاظ نوع کاربری و شرایط محیطی پیدا کنند. این موضوع در راستای همان تفکیک کارکردها برای مانیتورهای مختلف بود و امروزه در بازار این سخت‌افزار بسیار مهم، شما می‌توانید برای هر زمینه‌ی کاری و فضاهای علمی و آموزشی، نمایشگر و مانیتور مخصوص آن را انتخاب کرده و بخرید.

 مانیتور صنعتی لمسی

مانیتورهای صنعتی که معمولا به شکل نمایشگر لمسی ارائه می‌شوند نیز یکی از همین دسته‌بندی‌های رایج در بین مانیتورهای بازار است. در واقع صنایع مختلف در بهره‌برداری از مزیت مانیتورها به دنبال انتخاب بهینه‌ترین آنها می‌روند که یک ابزار در مسیر توسعه باشند و نه تنها یک دکور زیبا و نمادی از تکنولوژی که هیچ بار فنی و ساختاری را به مجموعه اضافه نکند. در این نوشتار به دنبال بررسی نقش مانیتور صنعتی در شکل‌گیری فضای موثر و کارا در صنعت هستیم و معرفی دقیقی از این دستگاه‌های ارزشمند خواهیم داشت.

صنعت و استفاده از مانیتورها

صنایع در بسیاری از زمینه‌های کاری، با چالش‌ها و مواردی روبرو هستند که تکنولوژی مهم‌ترین ابزار برای رفع این موانع و مشکلات است. کارکنان و صنعتگران به شدت در این فضاها نیازمند کنترل و توصیه‌های راهبردی هستند که گاه به دلیل عدم وجود مدیران راهگشا و فقدان تکنولوژی‌های پویا موفق به این موضوع نمی‌شوند و بحران‌های بعدی به تبع آن ایجاد می‌شود. یکی از همین ابزارهای خاص در زمینه مدیریت صنعت، مانیتورهای صنعتی لمسی هستند که به شدت مورد استقبال کارکنان و کارگران نیز قرار گرفته است. آنها یک رویکرد مثبت در وضعیت حل مسئله هستند و برای این منظور از آخرین تکنولوژی‌های ساخت و تولید در مانیتورها بهره گرفته‌اند که البته ویژگی‌های خاص آن محیط را نیز به همراه خود دارند.

مانیتور صنعتی لمسی

ویژگی‌ها و مشخصات مانیتور صنعتی

در مورد ویژگی‌های مانیتورهای صنعتی می‌توان برخی از عناوین را به شکل زیر توضیح داد.

از مهم‌ترین قابلیت‌ها و مزیت‌های این مانیتور صنعتی استحکام آنها در برابر تمام آسیب‌های احتمالی است. این مانیتورها به دلیل به‌کارگیری در محیط خشن صنعتی، باید در عین برخورداری از کیفیت مناسب، دوام لازم را نیز داشته باشند. شکل نصب مانیتورهای صنعتی کاملا تابع محل قرارگیری آنها و نوع استفاده از آن می‌باشد. این مانیتورها را می‌توان هم به صورت دیواری نصب کرد و هم می‌توان آنها را سوار بر پایه‌های مخصوصی نمود تا به صورت آسان در دسترس تعامل با کارگران و کارمندان قرار داشته باشد.

درگاه‌های تعبیه‌شده بر روی مانیتورهای صنعتی با توجه به نوع کاربری از آن می‌تواند متفاوت باشد اما باید توجه داشت که روی این دسته از مانیتورها حتما از درگاه شبکه استفاده می‌شود و این موضوع دلایل خاص خود را برای سازندگان داشته است. البته در مورد درگاه‌ها همواره این موضوع مطرح بوده است که هرچه این امکان بیشتر باشد، پتانسیل این دستگاه برای اتصالات بعدی، ارتقاء و کاربری‌های متنوع نیز بیشتر شده و این به رضایت کاربران منجر خواهد شد. پایداری تصاویر و حفظ کیفیت دائمی در خرید مانیتور لمسی سبب می‌شود که در صورت ایجاد هر اخلالی در پخش تصاویر و عملکرد کلی، درگاه‌های جایگزین به صورت خودکار امکان تامین تصاویر را فراهم ‌کنند و همین قابلیت عامل پایداری کیفی می‌باشد. اغلب مانیتورهای صنعتی به‌کار گرفته شده در یک فضای کاری، با استفاده از پنل‌ها و منوهای مدیریتی که با شبکه به اشتراک گذاشته شده است، قابل مدیریت هستند و هر نوع تنظیمی را می‌توان به راحتی از راه دور بر روی تمامی آنها اعمال کرد.

مانیتور صنعتی لمسی

مانیتورهای صنعتی به صورت مداوم روشن هستند و کاربران آن باید به طور مستمر از خدمات آن برخوردار شوند. گاه به دلایل مختلف از جمله همین روشن بودن‌های مستمر، نیاز به کاهش نور آسیب‌رسان برای چشم احساس می‌شود و برندهای تولیدکننده نیز همین رویه را پیش گرفته‌اند و از مقادیر تابش این نورها می‌کاهند تا آسیب‌های بینایی را به کم‌ترین میزان ممکن برسانند. اغلب مانیتورهای صنعتی به برخی از نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های مخصوص برای این منظور تجهیز شده‌اند و از پروتکل‌های ویژه برای پخش صوت و تصویر استفاده می‌کنند. استفاده از فناوری لمسی یا همان تاچ برای ایجاد سهولت استفاده توسط کاربران برای این Interactive Touchscreen در نظر گرفته شده که از جمله موفق‌ترین ایده‌ها در این موضوع محسوب می‌شود. به‌کارگیری امکان تاچ باعث حذف بسیاری از لوازم جانبی میانی شده و دستگاه را جمع‌و‌جور می‌کند. در غیر این صورت با یک چالش بزرگ برای فضای قرارگیری و نصب روبرو بودیم و بحران بزرگی به وجود می‌آمد. نمایش رنگ‌ها در این مانیتورها به شدت کیفیت بالایی دارد و باید به صورت کاملا دقیق باشد. این دقت در نمایش رنگ سبب امکان به‌کارگیری در سایر حوزه‌ها مانند چاپ و علوم پزشکی نیز شده است. هوشمندی این مانیتورها نیز در گرو نصب و راه‌اندازی اپلیکیشن‌های سیستم عامل، مانند اندروید است که وظیفه هماهنگ‌سازی عملکردهای مربوط به تمامی اپلیکیشن‌های دیگر را بر عهده دارد. نمایش محتوا از قبیل عکس و ویدیو در این نمایشگرها، شامل به‌کارگیری اقدامات احتیاطی مانند بافرکردن است که برای این منظور از حافظه‌های داخلی و خارجی مخصوص این کار بهره گرفته می‌شود.

انتخاب و خرید نمایشگر لمسی صنعتی

در مورد فاکتورهای انتخاب یک مانیتور برای فضای صنعتی باید با آگاهی بیشتری عمل کرد. این آگاهی باید در مورد چند موضوع مهم باشد که اولین مورد به میزان ارتباط و تماس دستگاه در مجاورت با گردوغبار و آب می‌باشد. آیا زاویه دید را به خوبی بررسی کرده‌اید و تاثیر نور محیطی را در میزان این بینایی سنجیده اید؟ شکل و ساختار نصب این مانیتور را در فضای صنعتی می‌دانید و در چه حالتی می‌توان به بهینه‌ترین نوع از کاربری این دستگاه‌ها رسید؟ این سوالات باید در ابتدای خرید و راه‌اندازی مانیتورهای صنعتی پرسیده شوند و سپس به مابقی مراحل رسیدگی کرد. در مورد آیتم‌های زیر باید به دقت مطالعه کرد:

  • اندازه و سایز
  • تراکم پذیری
  • نور و روشنایی
  • استحکام
  • شکل اتصال مانیتور
  • فناوری لمسی
  • تکنولوژی‌های تصویر
  • پورت‌ها و درگاه‌های اتصال

مانیتور صنعتی لمسی

قیمت مانیتور صنعتی پرو استور

در مورد استفاده از مانیتورهای صنعتی یا همان نمایشگر لمسی صنعتی در فضای کارگاه‌ها و کارخانجات، بحث بسیار است. بیشتر جنبه این کاربری مربوط به حالات اطلاع‌رسانی و تعاملات کارمندان و کارکنان با مدیران است. ورود تکنولوژی دیجیتال به عرصه سخت و سرد صنعت، همواره ردپایی از آگاهی را برای اشخاص به همراه داشته و در این مورد نیز موضوع به همین برمی‌گردد. مانیتورهای صنعتی درگاه تعامل و ارتباط میان تمامی آن افرادی است که سهولت و کیفیت ارتباط آنها در نهایت منجر به تولیدات بهینه خواهد شد. برای دریافت اطلاعات بیشتر و خرید این مانیتورها با شماره تلفن ۸۸۹۷۰۲۱۴ تماس حاصل فرمایید. پرو استور در هر زمان آماده‌ی پاسخگویی به سوالات شما خواهد بود.

نظرات