اسامی و بیوگرافی بازیگران فیلم زخم زیتون +عکس و داستان فیلم سینمایی زخم زیتون

0

اسامی بازیگران فیلم زخم زیتون شبکه آی فیلم با معرفی اسامی تمام نقش ها و خلاصه داستان فیلم زخم زیتون تا ساعت پخش و تکرار تا حضور بازیگرانی چون یاسمین ارنادوط، عدی رعد، فیونا فیاض، سعد حمدان و علی طحان… را میخوانید

اسامی و بیوگرافی بازیگران فیلم زخم زیتون +عکس و داستان فیلم سینمایی زخم زیتون

اسامی و بیوگرافی بازیگران فیلم زخم زیتون +عکس و داستان فیلم سینمایی زخم زیتون

فیلم سینمایی زخم زیتون یکی از فیلم های جذاب مناسبتی تلویزیون بوده که در برای اولین بار در سال ۱۳۸۳ در ایام روز قدس از تلویزیون ایران پخش شد و حالا به مناسبت روز قدس ۱۴۰۱ روی انتن شبکه آی فیلم رفته است در این فیلم بازیگران شناخته شده عرب زبان و لبنانی و سوری از جمله یاسمین ارنادوط، عدی رعد، فیونا فیاض، سعد حمدان و علی طحان و … به ایفای نقش می‌پردازند. این فیلم پنجشنبه ۸ اردیبهشت در ماه مبارک رمضان ۱۴۰۱ در ساعت ۲۲ از شبکه آی فیلم پخش می شود.

فیلم زخم زیتون فیلم ایرانی به کارگردانی محمدرضا آهنج و تهیه‌کننده سید امیر پروین‌حسینی و نویسندگی رضا مقصودی محصول سال ۱۳۸۳ درباره مبارزه مردم فلسطین علیه رژیم صهیونیستی ساخته شده است.

موضوع و خلاصه داستان فیلم زخم زیتون

موضوع و خلاصه داستان فیلم زخم زیتون

داستان این فیلم، داستان زنی است که همسرش از مبارزان علیه اشغالگری اسرائیل است که با وجود مخالفت زن، نسبت به حضور مرد در جهاد علیه اسرائیلی ها، در اثر اتفاقی مجبور می شود خودش نیز در جریان مبارزه قرار بگیرد و در این راه آنقدر پیش می رود که یک تصمیم غیر منتظره می گیرد، تصمیمی که باعث تحول شخصیتی او و دیگران می شود.

فیلم درباره گروه مقاومت فلسطین است یوسف و سلما به همراه دخترش در یکی از روستاهای لبنان زندگی می کنند یوسف به صورت پنهانی با گروه مقاومت همکاری دارد و برای اینکه شناخته نشود به صورت یک دست فروش به شهرهای اطراف می رود و اطلاعات را برای گروه مقاومت آماده می کند تا اینکه اسرائیلیها به او شک می کنند و به خانه اش می آیند تا او را دستگیر کنند در هنگام دستگیری یوسف به سلما می گوید که تمام اطلاعات پیش کسی به نام آنجل هست بعد از آن یوسف و سلما را دستگیر می کنند ولی یوسف هیچ چیزی به اسرائیلیها نمی گوید و عاقبت یوسف را می کشند و سلما را نیز آزاد می کنند.

سلما که بسیار ترسیده با دخترش به بیروت فرار می کند در آنجا او مشغول به کار میشود یک روز دو نفر به دم خانه ی او می آیند و به او می گویند که از دوستان یوسف هستند و اطلاعاتی را که یوسف داشته را میخواهند سلما با آنها همکاری نمی کند و می گوید نمی خواد وارد جنگ با اسرائیلیها شود.

بعد از آن هم رضوان عقیل که جزو گروه مقاومت بود نیز به پیش او می آید و با او بسیار صحبت می کند ولی سلما راضی نمی شود تا اینکه در بمبارانی که اسرائیل انجام میدهد دخترش نیز کشته می شود .

بعد از آن سلما به پیش رضوان میرود و به این شرط قبول می کند که اطلاعات را در اختیار آنها بگذارد که او هم عضو فعال گروه مقاومت شود.

رضوان می پذیرد بعد از آن سلما میگوید که اطلاعات پیش آنجل است و باید از او بگیرد سلما مجددا مانند یوسف به عنوان یک دست فروش به شهرها می رود و در آنجا به پیش آنجل می رود آنجل اطلاعات را به او میدهد و سلما نیز اطلاعات را به گروه مقاومت می رساند. این اطلاعات نقشه ی زاغه ی مهمات اسرائیل را نشان می داد و…

بیوگرافی بازیگران فیلم زخم زیتون با نقش ها

  • یاسمین ارنادوط (سلما)
  • عدی رعد (یوسف)
  • فیونا فیاض
  • سعد حمدان
  • علی طحان
  • ولید سعدالدین
  • غرتا عون
  • حسن حمدان
  • حسام صباح
  • انجری ریحان

یاسمین ارنادوط

بازیگران فیلم زخم زیتون

یاسمین ارنادوط بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. از مهم‌ترین آثار یاسمین ارنادوط می‌توان به بازیگری در فیلم زخم زیتون در نقش سلما اشاره کرد.

یاسمین ارنادوط در سال ۱۳۸۳ در فیلم زخم زیتون به کارگردانی محمدرضا آهنج بازی کرده است.

عدی رعد

اسامی بازیگران فیلم زخم زیتون
عدی رعد بازیگر و صداپیشه‌ی سینما و تلویزیون لبنان که در فیلم‌های سینمایی «آوازهای سرزمین من» (عباس رافعی) و «زخم زیتون» (محمدرضا آهنج) در نقش یوسف و مجموعه تلویزیونی «وفا» به‌ کارگردانی محمدحسین لطیفی با بازیگرانی چون فرهاد اصلانی، فرهاد قائمیان، هانیه توسلی، پوریا پورسرخ و رضا ایرانمنش هم‌بازی بوده، در این رئالیتی‌شو به‌ همراه همسرش، روبة الشریف در یک گروه حضور دارد.

سایر عوامل

از دیگر عوامل فیلم می‌توان به رضا مقصودی فیلمنامه‌نویس، مصطفی احمدیان مدیر فیلمبرداری، حسن روح‌پروری طراح صحنه و لباس و حمید دژاکام صدابردار اشاره کرد که به سفارش شبکه جهانی سحر ساخته شده است.

محمدرضا آهنج ساخت فیلم‌های تلویزیونی سرقت، پازل،‌ خواب زمین، دزد و پرچین،‌ شاید رسیده باشی، سکوت و … را در کارنامه دارد.

نظرات