آشنایی با اتاق تاسیسات کامپوزیت

0

ولو پیت یا اتاق شیر و تاسیسات کامپوزیت، به عنوان بخش اساسی شبکه‌های لوله کشی روی زمین و زیر زمین شناخته می‌شوند. از این محصولات برای تولید وسایلی مثل شیر دروازه‌ای، شیر پروانه‌ای، شیر‌های تنفسی، شیر ایزوله و… استفاده می‌شود. هر کدام از این محصولات که نام بردیم عملکرد مهمی ‌در جریان انتقال آب در شبکه‌های لوله کشی را بر عهده دارند. آنها در راه اندازی و قطع جریان، تنظیم جریان، تنفس و انتشار هوا مفید می‌باشند. معمولاً این اتاق‌های تاسیسات را با استفاده از فناوری Faratec می‌سازند و در آنها از لوله‌های GRP و رزین تقویت شده با پارچه‌های فایبرگلاس استفاده می‌شود. لوله‌های GRP و رزین با فرآیند لمینیت دستی به یکدیگر متصل می‌شوند. با توجه به طراحی خاص مکانیکی که ولو پیت‌ها دارند، آنها در برابر بارهای خارجی و همچنین خواص آب بندی قوی تضمین‌کننده هستند.

این اتاق‌های تاسیسات کامپوزیت مطابق با نیاز مشتری باید بر اساس استانداردهای بین‌المللی ساخته شوند. توجه داشته باشید که ولو پیت در کنار دریچه کامپوزیت و تصفیه خانه کامپوزیتی اهمیت زیادی برای جریان انتقال آب دارد. پس حتماً در خرید آنها روی نکات فنی و استانداردهای بین‌المللی دقت داشته باشید. مهمترین استانداردهایی که در ساخت این محصولات باید مورد نظر قرار بگیرد عبارتند از ISO 9001، ۱۶۳ Publication،ASTM3753، .EN 15383 نکته دیگری که باید مد نظر داشته باشید این است که معمولاً در حالت کلی لوله‌های GRP به صورت عمودی نصب شوند. نیروهای محیطی خارجی کمترین تاثیر را بر ساختار این لوله‌ها دارند به همین دلیل بهتر است از لوله‌های باکلاس سختی پایین مثل ۲۵۰۰ Pa برای ساخت پیچ‌ها و چاله‌های سوپاپ استفاده کرد.

 اتاق تاسیسات کامپوزیت

ولو پیت چه ویژگی‌هایی دارد؟

برای اینکه شناخت بهتری از ولو پیت‌ها داشته باشید، ابتدا باید ویژگی‌های آنها را بشناسید. مهمترین ویژگی‌هایی که این محصولات دارند عبارتند از:

  • اولین ویژگی مهمی‌که اتاق شیر و تاسیسات کامپوزیت دارد نصب و راه اندازی شیرآلات و سایر لوازم جانبی آنها به آسانی است. این ویژگی به شما کمک می‌کند تا مجموعه تمام شیرآلات و لوازم مورد نیاز آنها را در یک مجموعه کامل در اختیار داشته باشید و برای نصب آنها دردسر زیادی متحمل نشوید.
  • یکی از بزرگترین و مهمترین ویژگی‌هایی که ولو پیت‌ها دارند، وجود ایستگاه پمپاژ درون آنها می‌باشد.
  • در این اتاق‌های شیر و تاسیسات کامپوزیت، انتشار هوا و تنفس خط لوله به بهترین شکل ممکن اتفاق می‌افتد. البته انتشار هوا و تنفس خط لوله در این اتاق‌ها به گونه ای نیست که آسیب جدی به تاسیسات اتاق وارد کند و موجب اختلال در جریان انتقال آب شود.
  • از دیگر ویژگی‌هایی که در مورد این محصولات می‌توانیم به آن اشاره کنیم تغییر جهت جریان سیال در آنها است. بعید است این ویژگی را در دیگر محصولات مشابه با این اتاق‌ها مشاهده کنید.
  • در صورتی که از این محصولات برای انتقال جریان آب در مجموعه خودتان استفاده نمایید، برای بازرسی از خط لوله خودتان امکان دسترسی خیلی خوبی دارید. در واقع نوع طراحی این محصولات شرایط دسترسی مناسب به محیط را برای بازرسی از خط لوله برای شما فراهم کرده است.
  • یکی از موضوعاتی که در چنین محصولاتی همواره باید مورد توجه واقع شود، تمیز کردن خطوط اصلی است. این ویژگی در ولو پیت‌ها به خوبی رعایت شده است و شما به آسانی می‌توانید خطوط اصلی خودتان را نظافت کنید.
  • کمی‌ بالاتر اشاره کردیم که یکی از ویژگی‌های مهم اتاق‌های کامپوزیت، تغییر جهت جریان سیال در آنها می‌باشد. علاوه بر تغییر جهت جریان سیال شما می‌توانید وضعیت این جریان را هم تغییر دهید، بدون آنکه دچار مشکل خاصی شوید.

اتاق تاسیسات کامپوزیت

اتاق‌ تاسیسات کامپوزیت را چگونه خریداری کنیم؟

در این مطلب در مورد اهمیت و ویژگی ولو پیت‌ها نکات مختلفی را خدمت شما بیان نمودیم. اما بیش از آنکه به سراغ روش خرید این محصولات مهم برویم ابتدا برخی از مزایای آنها را با هم مرور می‌کنیم. اولین مزیت مهمی‌ که اتاق شیر و تاسیسات کامپوزیت دارد، مقاومت در برابر خوردگی می‌باشد. همچنین برای نصب این محصولات معمولاً دردسر چندانی متحمل خواهد شد و به راحتی آن‌ها را نصب خواهد کرد. وزن کم، از دیگر مزیت‌های مهم این محصولات است که کمک می‌کند تا شما بدون مشکل آنها را انتقال دهید. طراحی ولو پیت‌ها به گونه‌ای انجام می‌شود که آنها از ثبات کافی برخوردار باشند.

اتاق تاسیسات کامپوزیت

مجموعه‌های مختلفی هستند که در کشور خودمان این محصولات با کیفیت را به فروش می‌رسانند. اما متاسفانه بسیاری از آنها محصولاتی بی‌کیفیت را تحت عنوان برند‌های مرغوب و معتبر به فروش می‌رسانند. پس شما نمی‌توانید به هر فروشنده‌ای در بازار این محصولات اعتماد کنید. بهترین راهی که برای خرید اتاق تأسیسات کامپوزیت وجود دارد و می‌توانیم آن را به شما پیشنهاد کنیم، خرید این محصولات از مجموعه آب صنعت تهران است. این مجموعه در داخل کشور نسبت به تولید این محصولات اقدام می‌کند و از جمله برندهایی است که با کیفیت‌ترین ولو پیت‌ها را روانه بازار می‌نماید.

 

نظرات