میلگرد استیل ۳۱۶ در بازار ایران

0

میلگرد استیل چیست؟

ابتدا توضیح مختصری درباره میلگرد استیل داشته باشیم:

میلگرد استیـل به لوله های تو پری گفته  میشود به طول های مشخص که مواد تشکیل دهنده آن بنا به نیاز های مصرف کننده متفاوت میباشد. شکل ظاهری آن بر خلاف میگرد های آهن که در ساختمان استفاده میشود و دارای آج هستند،میلگرد های استیـل دارای سطحی صیقلی و صاف میباشند که در سایز های مختلفی تولید میشود.

 میلگرد استیل 316

انواع میلگرد استیل؟

  • میلگرد استیل ۳۰۴
  • میلگرد استیل ۴۲۰
  • میلگرد استیل ۳۱۶
  • میلگرد استیل ۳۲۱
  • میلگرد استیـل ۴۳۰
  • میلگرد استیـل ۲۰۱
  • میلگرد استیـل ۴۸۴۱
  • میلگرد استیـل ۳۱۰
  • میلگرد استیـل ۳۰۹

یکی از انواع میلگرد استیـل که کارایی زیادی دارد میلگرد استیـل ۳۱۶ میباشد.

میلگرد استیل 316

میلگرد استیل ۳۱۶ چیست؟

این نوع از میلگرد های استیـل دارای خواص بسیاری هستند که مهم ترین آن ضد اسیدی و مقاومت در برابر خوردگی آن میباشد.

میلگرد استیل ۳۱۶ که نام ۳۱۶ نشان دهنده نوع آلیاژ آن میباشد در مقابل محیط اسیدی بسیار مقاوم است ،زیرا مواد تشکیل دهنده آن به گونه ای به کار رفته اند تا بتواند مقاومت بسیار زیادی در برابر خورندگی داشته باشد.

مواد اصلی تشکیل دهنده میلگرد استیل ۳۱۶ ؟

  • کربن:نماد شیمیایی آن c میباشد و عدد اتمی ۶ دارد.واژه کربن در زبان لاتین به معنای زغال سنگ میباشد.از نظر فراوانی کربن پانزدهمین عنصر در پوسته زمین و پس از هلیوم و اکسیژن چهارمین عنصر در کیهان میباشد.کربن دارای بالاترین دمای تصعید در میان تمام عناصر است.در فشار معمولیه اتمسفر فاقد نقطه ذوب است.
  • نیکل:نیلکل بیست و هشتمین عنصر جدول تناوبی است،نیکل فلزی مقاوم،چکش خوار،براق با ساختار بلورین و مکعبی شکل به رنگ سفید و نقره ای است.
  • این عنصر از نظر فراوانی پنجمین عنصر در روی زمین میباشد.
  • کروم: بیست و چهارمین عنصر در جدول تناوبی میباشد.کروم یک فلز واسطه میباشدکه رنگی خاکستری و سطحی براق داشته و سخت و شکننده است،کروم اصلی ترین افزودنی در تولید فولاد ضد زنگ است که باعث میبشود خاصیت ضد خوردگی در آن به وجود بیاید.
  • مس:بیست و نهمین عنصر در جدول تناوبی میباشد،مس عنصری فلزی با ویژگی های شکل پذیری و رسانایی گرمایی و الکتریکی بالاست و بعد از نقره بالا ترین رسانایی الکتریکی را دارد ولی به علت قیمت مناسب تر از این فلز استفاده میشود.

موارد استفاده میلگرد استیل ۳۱۶ ؟

از این نوع میلگرد استیـل به علت مقاومت آن در برابر اسید و مقاومت در برابر خورندگی در مناطقی استفاده بیشتری دارد که محیط شرایط خوبی ندارد،برای مثال در صنعت کشتی سازی به علت این که آب دریا شور است و خاصیت خورندگی دارد از این نوع میلگرد استیـل ۳۱۶ در این مناطق بسیار استفاده میشود.

این نوع میلگرد استیـل نیز آهن ربا به آن نمیچسبد از این رو در بازار از آن به اسم میلگرد استیل نگیر نیز یاد میشود ولی بهتر است در هنگام خرید حتما از نام آلیاژ ان استفاده کرد که اشتباهی رخ ندهد.

همین طور از این میلگرد استیـل ۳۱۶ در موارد پزشکی نیز استفاده میشود مثل جراحی و دندان پزشکی و به طور کلی در مواردی که با اسید سر و کار داریم استفاده بسیار زیادی دارند.و همین طور به علت بهداشتی بودن ان در صنایع مواد غذایی نیز استفاده میشود.

قیمت میلگرد استیـل ۳۱۶ ؟

این نوع میلگرد ها قیمت بالا تری نسبت به آلیاژ های میلگرد استیـل ۳۰۴ و میلگرد استیـل ۴۲۰ را دارند.

بنا به گزارش سایت حرف تازه به گفته فروشگاه استـیل راشا قیمت میلگرد استیـل ۳۱۶ در بازار تهران حدودا ۲۱۵٫۰۰۰ تومان بابت هر کلیو میباشد،که هر میلگرد بسته به نوع سایز آن وزن متفاوتی دارد.

که این قیمت نسبت به قیمت پارسال رشد حدودا ۴۰ درصدی داشته است.

مراکز خرید میلگرد استیـل ۳۱۶؟

در تهران مرکز بازار استیل ایران واقع در خیابان فتح میباشد که شما عزیزان میتوانید به انجا مراجعه کنید و خرید خود را انجام دهید، همین طور میتوانید از فروشگاه استیل راشا که سابقه ای طولانی مدت در زمینه واردات مستقیم میلگرد استیل داشته و کار فروش میلگرد استیل و تامین نیاز های استیل کشور را جزو وظایف خود میداند با خیالی اسوده و راحت از تمام نقاط کشور تنها با مراجعه به سایت استیل راشا انجام دهید.

نظرات