بیوگرافی حمید سعیدی نوازنده و آهنگساز و همسرش +عکس و اینستاگرام

0

بیوگرافی حمید سعیدی نوازنده و آهنگساز و همسرش + عکس ها و آثار و سوابق موسیقی و اینستاگرام او را در این صفحه از مجله حرف تازه مشاهده نمایید.

بیوگرافی حمید سعیدی نوازنده و آهنگساز و همسرش + عکس و اینستاگرام

 

بیوگرافی حمید سعیدی نوازنده و آهنگساز و همسرش + عکس و اینستاگرام

حمید سعیدی آهنگساز و نوازنده متولد ۱۳۵۳ بوده و یکی از آهنگسازان و نوازندگان معروف و افتخار آفرین ایرانی در سطح جهانی میباشد که توانسته در طول فعالیت های خود در عرصه موسیقی جایزه گرمی را کسب کند.

بیوگرافی حمید سعیدی نوازنده

او در ۱۳۵۳ در تهران به دنیا امده و از ۱۵ سالگی وارد عرصه موسیقی شده است. وی از همان سن و در نوجوانی به یادگیری موسیقی سنتی پرداخته و آموزش نواختن دف را آغاز کرد و پس از مدتی نواختن ساز سنتور را زیر نظر مجید کیانی فراگرفت و بعدها سنتر را به عنوان ساز تخصصی خود انتخاب کرد. آقای سعیدی هم اکنون در خارج از کشور مشغول فعالیت موسیقی بوده و در لندن زندگی می کند.

سبک کار هنری حمید سعیدی تلفیقی از موسیقی سنتی و امروزی و پاپ میباشد که این در اجراها و نوازندگی و آهنگسازی او نمود دارد

این آهنگساز ایرانی تاکنون در کشورهای متعددی از جمله ایران، یونان، ایرلند، آلمان، انگلیس، ترکیه، کانادا، مالزی و آمریکا اقدام به برگزاری کنسرت کرده و با بزرگان موسیقی دنیا و ایران دیدار نیز داشته است.

ازدواج و همسرش

آقای سعیدی سال ها پیش ازدواج کرده و متاهل می باشد. همسرش آرام نیز در عرصه نوازندگی و موسیقی فعالیت دارد و به تازکی تولد همسرش را نیز برای همراهی چند ساله اش با او تبریک گفته است

بیوگرافی حمید سعیدی نوازنده

سوابق موسیقی

او آهنگسازی را زیر نظر اساتیدی چون فرهاد فخرالدینی و وارطان ساهاکیان آموخت. وی برای بیش از ۳۰ فیلم، تئاتر، ویدئو کلیپ و مجموعه تلویزیونی در ایران، فرانسه و آلمان و بیش از ۲۰ کشور آهنگ ساخته است. او جزو آهنگسازان معاصری است که با تکیه بر موسیقی ایران و نواحی به گفتگوی بین المللی با زبان موسیقی پرداخته است.

جوایز

حمید سعیدی ؛ آهنگساز و نوازنده ی سنتور ایرانی چندی قبل برنده ی جایزه گرمی در بخش عصر نو شد . او پس از کیهان کلهر دومین موزیسین ایرانی است که موفق به دریافت این جایزه شده است .

نظرات