تاخیر ساعت کاری ادارات فردا پنجشنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ برای شب قدر

0

ساعت کاری ادارات فردا پنجشنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

انتشار ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ * تغییر و تاخیر در ساعت کاری ادارات فردا پنجشنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ برای شب قدر ساعت شروع به کار ادارات و بانک ها فردا پنجشنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ برای شب قدر ۱۹ ماه رمضان را در این صفحه از مجله حرف تازه مشاهده نمایید.

ساعت کاری ادارات فردا پنجشنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

 

تاخیر ساعت کاری ادارات فردا پنجشنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ برای شب قدر

به مناسبت فرارسیدن شب قدر و شب ۱۹ ماه رمضان بانک ها و ادارات مانند همه ساله با تاخیر شروع به کار خواهند کرد.

مراکز دولتی شامل وزارتخانه ها، سازمان ها، شرکت ها و مؤسسات دولتی در سراسر کشور با مصوبه هیات وزیران در روزهای نوزدهم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان با دو ساعت تأخیر کار خود را آغاز می کنند.

با توجه به فرا رسیدن شب‌ های قدر و سوگواری مولای متقیان حضرت علی(ع)، به منظور توفیق هرچه بیشتر در احیاء و بهره بردن از ثمرات معنوی این شب های پرفضیلت، مطابق سنوات گذشته زمان شروع به کار تمام وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات دولتی در سراسر کشور در روزهای نوزدهم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان با دو ساعت تأخیر همراه است.

دو ساعت تاخیر

بر این اساس کارکنان دستگاه‌های اجرایی در روزهای پنجشنبه و دوشنبه هفته آینده با ۲ ساخت تأخیر در محل کار خود حضور می‌یابند.

شب قدر شب تجلی میعاد انسان با خداوند و از خود جدا شدن و غرق در دریای رحمت و محبت و مهربانی خدا شدن است. در روایات اهل بیت (علیه‌السّلام) آمده است: فرشتگان در شب قدر فرود آمده و در زمین پخش می‌شوند، بر مجالس مؤمنین گذشته، بر آنان سلام کرده و برای دعای آنان آمین می‌گویند، تا آنگاه که سپیده دم طلوع کند و در این شب دعای کسی رد نمی‌شود، مگر دعای عاق والدین، قطع کننده رحم، کسی که شراب بنوشد و کسی که دشمنی مؤمنی در دلش باشد.

شب‌های قدر در تقویم شمسی و قمری به سه شب اشاره شده که این شب‌ها در تقویم سال ۱۴۰۱ اینگونه می‌باشند:

شب اول قدر: روز چهارشنبه ۳۱ فروردین سال ۱۴۰۱ مصادف با شب ۱۹ ماه رمضان ۱۴۴۳ قمری است.
شب دوم قدر: روز جمعه ۲ اردیبهشت سال ۱۴۰۱ مصادف با شب ۲۱ ماه رمضان ۱۴۴۳ قمری است.
شب سوم قدر: روز یکشنبه ۴ اردیبهشت سال ۱۴۰۱ مصادف با شب ۲۳ ماه رمضان ۱۴۴۳ قمری است.

 

نظرات