بیوگرافی لوتار ماتئوس فوتبالیست و همسرانش + زندگینامه و عکس ها و افتخارات

0

بیوگرافی لوتار ماتئوس فوتبالیست و همسرانش + زندگینامه و عکس ها و افتخارات

بیوگرافی و سوابق لوتار ماتئوس بازیکن فوتبال و همسرانش همراه فرزندان لوتار ماتئوس و عکس های شخصی و ورزشی او به همراه زندگینامه لوتار ماتئوس از شخصی تا ورزشی و سوابق باشگاهی و تیم ها و افتخارات لوتار ماتئوس فوتبالیست آلمانی با پیج اینستاگرامش در ادامه از مجله حرف تازه میخوانید

بیوگرافی لوتار ماتئوس فوتبالیست و همسرانش + زندگینامه و عکس ها و افتخارات

بیوگرافی لوتار ماتئوس مربی فوتبال

لوتار ماتئوس (Lothar Matthäus) با نام کامل لوتار هربرت ماتئوس, زادهٔ ۲۱ مارس ۱۹۶۱ در ارلانگن آلمان، بازیکن و فوتبالیست سابق آلمانی است. وی یکی از ستارگان بزرگ تاریخ فوتبال آلمان و جهان است و رکورددار حضور  در تیم ملی آلمان است که دارای قد ۱۷۴ س م در پُست مدافع جلوزن، هافبک میانی، مدافع برای تیم هایی چون هرتسوگن آوراخ ، بایرن مونیخ ، اینتر میلان و تیم ملی فوتبال آلمان بازی کرده است. لوتار ماتئوس در فروردین ۱۴۰۱ برای مراسم افتتاحیه باشگاه به ایران سفر کرد.

بیوگرافی لوتار ماتئوس مربی فوتبال

خانواده

این اسطوره فوتبال آلمان پدر و مادرش سرایدار و کارمند شرکت پوما (هاینز ماتئوس، کاترینا ماتئوس) بودند، علاقه زیادی به این برند دارد و خودش هم در مقطعی برای تامین هزینه‌های زندگی در این شرکت مشغول به کار بوده است.

ازدواج ها و همسران لوتار ماتئوس

لوتار ماتئوس مدافع سابق تیم ملی فوتبال آلمان و اسطوره فوتبال این کشور تا کنون چند ازدواج ناموفق داشته است و همه همسرانش از چهره های معروف مد و کارآفرینی هستند

عکس سیلویا همسر اول لوتار ماتئوس

ازدواج ها و همسران لوتار ماتئوس

او برای بار اول با سیلویا ماتئوس در سال ۱۹۸۱ ازدواج کرد که این ازدواج در سال ۱۹۹۲ به پایان رسید و به طلاق انجامید. حاصل این ازدواج، دو دختر به نام های آلیسیا و ویولا می باشد.

عکس لولیتا مورنا دومین همسر لوتار ماتئوس

عکس های همسران لوتار ماتئوس

ماریانا کاستیچ همسر سوم لوتار  است که در سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۹ در کنار وی زندگی کرد.

عکس های همسران لوتار ماتئوس

لوتار پس از جدایی از همسر اولش، با لولیتا لورا مورنا یک مدل، بازیگر و مجری تلویزیون سوئیسی در ۱۹۹۴ ازدواج کرد، اما ازدواج نیز دوامی نداشت و در سال ۱۹۹۹ به طلاق انجامید. این زوج یک فرزند پسر به نام لوریس دارند که نزد مادرش بزرگ شد.

عکس همسر چهارم ماریجانا ماتئوس

ازدواج ها و همسران لوتار ماتئوس

ماتئوس سپس در سال ۲۰۰۳ با ماریجانا ماتئوس یک کارآفرین، تاجر، نویسنده و اجتماعی اروپایی صربستانی مقیم لندن ازدواج کرد . ازدواج آنها در سال ۲۰۰۹ به جدایی و طلاق کشید

زندگی شخصی لوتار ماتئوس

آناستازیا کلیمکو همسر پنجم لوتار است که اهل کشور روسیه است و حاصل زندگی مشترک آنها یک فرزند پسر به نام میلان می باشد که در سال ۲۰۱۴ متولد شده است.

ماتئوس دارای ۴ فرزند به نام های میلان ماتئوس، لوریس ماتئوس، آلیسا ماتئوس، ویولا ماتئوس است. که یک فرزند از دومش و سه فرزند از همسصر سومش دارد.

سوابق ورزشی لوتار ماتئوس

سوابق ورزشی

ماتئوس یکی از فوتبالیست های بزرگ و معروف تاریخ فوتبال آلمان است که ۱۵۰ بازی برای تیم ملی فوتبال آلمان انجام داده و رکورددار بازی‌های ملی است. او در سال ۲۰۲۰ از سوی مجله فرانس فوتبال به عنوان بهترین هافبک میانی (مرکزی) تاریخ فوتبال برگزیده شد و در ترکیب منتخب تاریخ قرار گرفت.

او ۲۵ بازی برای آلمان در پنج دوره از جام جهانی در بین سال‌های ۱۹۸۲ تا ۱۹۹۸، و از آن گذشته ۱۰۰ بازی در لباس باشگاه‌های بروسیا مونشن گلادباخ، بایرن مونیخ و اینتر میلان در چارچوب رقابت‌های باشگاه‌های اروپا انجام داده‌است

ماتئوس هافبک دفاعی بود که در پست هافبک میانی و هافبک هجومی در دوران اوج و در اواخر بازیگری به لیبرو مبدل شد. از ویژگی‌های بارز ماتئوس می‌توان به قدرت بینظیر بدنی، شوت‌های سنگین، بازیسازی، پابه توپ و حرکات ویرانگر و قدرت فوق‌العاده رهبری اشاره کرد.

سال های قعالیت لوتار ماتئوس در فوتبال

شروع حرفه ای فوتبال

لوتار بازی حرفه ای خود در فوتبال از تیم هرزنژراش آغاز کرد و با زدن ۲۰ گل معروف شد و در حالی که تنها ۱۸ سال داشت به تیم مونشن گلادباخ پیوست، تیمی که بازیکنان بزرگی مثل نتزر، فوگتس، هاینکس، بونهوف، سیمونسون، اشتیلیکه، ماتیوس و افنبرگ را به دنیای فوتبال معرفی کرد. او سال‌های ۱۹۸۴ تا ۱۹۸۸ در بایرن مونیخ بازی کرد و قهرمانی در بوندسلیگا در سال‌های ۸۵-۸۶-۸۷ تجربه کرد.

زندگینامه لوتار ماتئوس بازیکن فوتبال

در سال ۱۹۸۸ به اینترمیلان رفت و تا سال ۱۹۹۲ در این تیم عضویت داشت. او از بهترین شوت زن های سری A و اروپا در آن زمان بوده‌ که در همان سال اول حضور خود ۱۹۸۹–۱۹۸۸ اینتر را قهرمان کرد و در ۳۲ بازی انجام داده ۹ گل به ثمر رساند. در کل ۴ فصل وی ۱۱۵ بازی و ۴۰ گل در لیگ ایتالیا به ثمر رساند.

در سال ۱۹۹۲ دوباره به بایرن مونیخ پیوست و سه بار بوندسلیگا و دو بار جام حذفی را تجربه کرد. او در لیگ‌های آلمان و ایتالیا به همراه تیم‌های هرزنژراش، مونشن گلادباخ، بایرن مونیخ و اینترمیلان ۱۸۱ گل به ثمر رساند

خداحافظی از فوتبال

لوتار ماتئوس در سال ۲۰۰۰ وی به آمریکا و باشکاه مترواستارز رفت و بعد از حدوداً ۱ سال  درسال ۲۰۰۱ از فوتبال خداحافظی کرد. همچنین او در یورو ۲۰۰۰ وی از بازیهای ملی خداحافظی کرد

سال های فعالیت لوتار ماتئوس در تیم ملی آلمان

دوران ملی لوتار ماتئوس

ماتئوس اسطوره فوتبال آلمان در سال ۱۹۸۰ به تیم ملی دعوت شده و در اولین تجربه قهرمان یورو ۱۹۸۰ شد. در سطح جام جهانی وی با کسب تجربه در جام جهانی فوتبال ۱۹۸۲ که بیشتر ذخیره بود، در جام جهانی فوتبال ۱۹۸۶ مکزیک به عنوان هافبک دفاعی کار می‌کرد و در کنار بازیکنانان بزرگی چون پیر لیتبارسکی و آندریاس برمه تجارب خوبی را کسب کرد.

عکس های لوتار ماتئوس فوتبالیست آلمانی

سابقه بازی در در جام جهانی فوتبال ۱۹۹۰ آلمان دارد و در این جام ۴ گل به ثمر رساند. در این جام آلمانها انتقام فینال ۱۹۸۶ را از آرژانتین گرفتند و و لوتار در پایان به عنوان بهترین بازیکن جام انتخاب شد و مرد سال اروپا گردید.

ماتئوس ۱۵۰ بازی ملی و ۲۳ گل زده دارد. وی در دو جام جهانی ۱۹۸۶ و ۱۹۹۰ در منتخب جام بوده‌است و سال‌ها کاپیتان آلمان بوده و بعد او این بازوبند به یورگن کلینزمن ٫ الیور کان ٫ میشائیل بالاک ٫ فیلیپ لام داده شده‌است.

رکورددار مسن‌ترین بازیکن مسابقات جام ملت‌های اروپا

وی تا سال ۲۰۱۶ رکورددار مسن‌ترین بازیکن مسابقات جام ملت‌های اروپا بود. گابور کرالی بازیکن تیم ملی مجارستان که در آوریل ۲۰۱۶ که ۴۰ ساله شد، رکورد ماتئوس با ۳۹ سال و ۹۱روز را شکست.

عکس های لوتار ماتئوس ستاره فوتبال آلمان

شروع دوران مربیگری

ماتئوس از سال ۲۰۰۲ وارد عرصه مربیگری فوتبال شد و فعالیتش را با هدایت تیم راپید وین اتریش آغاز کرد یکسال بعد هم مربی ستاره سرخ بلگراد شد و این تیم را قهرمان یوگسلاوی کرد و همچنین برای اولین بار در تاریخش، بلگراد توسط ماتئوس به لیگ قهرمانان اروپا صعود می‌کند. در آغاز مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۶، ماتئوس مربی مجارستان می‌شود

سفر به ایران برای مراسم افتتاحیه باشگاه بدنسازی

لوتار ماتئوس روز جمعه ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ به همراه آندریاس برمه، پیر لوییجی کولینا و مارکوس مرک به تهران آمد و در مراسم افتتاحیه باشگاه ورزشی در سام سنتر شرکت کرد.

لوتار ماتئوس در ایران برای مراسم افتتاحیه باشگاه بدنسازی

لوتار ماتئوس و علی دایی

او شوخی جالبی در مراسم قرعه کشی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با علی دایی کرد که سوژه خبرنگاران و رسانه ها شد.

او در سفر به تهران قصد دیدار با علی دایی را کرد که در نهایت موفق به دیدن هم تیمی سابق خود نشد.

او وقتی نام علی دایی را شنید فوری سراغ او را گرفت و گفت: «علی دایی جواب من را نداد. به او زنگ زدم و پیام دادم ولی جواب من را نداد. چه اتفاقی برای علی دایی افتاده؟ من منتظر جوابش هستم و دوست دارم او را ببینم. او انسان بسیار خوبی است و الآن هم در تهران است و منتظر تماس او هستم.»

لوتار ماتئوس و علی دایی

ماتئوس درباره ویدیوی شوخی اینستاگرامی‌اش با علی دایی از خوابیدن اسطوره فوتبال ایران در حاشیه مراسم قرعه‌کشی جام جهانی گفت:« این ویدیو خیلی بامزه بود. من از یکی دیگر از همکاران‌مان در قرعه‌کشی پرسیدم که می‌توانیم این ویدیو را از او بگیریم یا خیر؟ چرا که من برای علی احترام قائل هستم. آنها گفتند: باید فیلمش را بگیری و برای همین من آن ویدیو را ضبط و بعد از قرعه‌کشی آن را منتشر کردم. چرا که اگر قبل از قرعه‌کشی منتشر میشد، ممکن بود باعث اشتباه در انجام قرعه‌کشی شود و این خوب نبود اما قرعه‌کشی بسیار عالی انجام شد و «علی دایی» کارش را به خوبی انجام داد و بعد از آن، من ویدیو را برای میلیون‌ها هواداراش منتشر کردم و خب او واقعاً خیلی خسته بود…»

تیم ها و باشگاه‌های حرفه‌ای

  • بروسیا مونشن گلادباخ
  • بایرن مونیخ
  • اینتر میلان
  • ایالات متحده آمریکا مترو استار
  • تیم زیر ۲۱ سال آلمان
  • تیم ملی المپیک آلمان
  • تیم ملی فوتبال آلمان ۱۵

دوران مربیگری

  • اتریش راپید وین
  • صربستان پارتیزان بلگراد
  • مجارستان مجارستان
  • برزیل اتلتیکو پاراننزه
  • اتریش ردبول سالزبورگ
  • اسرائیل مکابی نتانیا
  • بلغارستان بلغارستان

نظرات