شرایط و هزینه های زندگی در کانادا

0

اگر شما قصد مهاجرت به کانادا را دارید، مطالبی که در ادامه به بیان آنها خواهیم پرداخت، کمک زیادی به شما خواهد کرد. برای مهاجرت به کانادا روش‌های مختلفی وجود دارد که هر یک از آنها شرایط خاص خود را دارند. اما از مهمترین عواملی که می‌توانند در مهاجرت شما تاثیر گذار باشند، می‌توان به سن، مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه، مدرک تحصیلی، سابقه کار و میزان سرمایه‌ی شما اشاره کرد. در ادامه به صورت مفصل به تاثیر هر یک از عوامل مذکور خواهیم پرداخت.

 راههای مهاجرت به کانادا

راه‌های مهاجرت به کانادا

مهاجرت در حال حاضر با شرایط بهترین انجام می شود. وب سایت آتیه آفرینان ایرانیان در خصوص شرایط و نحوه مهاجرت به کانادا در این صفحه توضیحات کاملی داده است که پیشنهاد می کنیم حتما بخوانید. کانادا به عنوان یکی از بهترین کشورهای دنیا، مقصد مهاجرتی بسیاری از افراد با اهداف مهاجرتی گوناگون است. از این رو سالانه مهاجران زیادی از کشورهای مختلف به کانادا سفر می‌کنند. کشور کانادا دارای ۳ قلمرو و ۱۰ استان است. پایتخت این کشور اتاوا و زبان رسمی آن انگلیسی و فرانسه است. کانادا با واحد پولی دلار کانادا، دهمین کشور از نظر شاخص رضایت از زندگی در دنیا می‌باشد.

این کشور دارای بهترین امکانات تحصیلاتی در سطح بین المللی است! و رتبه‌ی چهارم را از لحاظ کیفیت آموزشی به خود اختصاص داده است. کانادا همچنین دارای یکی از بهترین سیستم‌های درمانی می‌باشد. مراقبت‌های پزشکی، بیمارستانی و حتی بسیاری از عمل‌های جراحی در این کشور رایگان است. زیرا که هزینه‌های مربوطه از طریق پرداخت مالیات تامین می‌شود.

مهاجرت تحصیلی به کانادا

یکی از ساده ترین راه‌های مهاجرت به کانادا، مهاجرت تحصیلی است. تحصیل در مدارس دولتی کانادا رایگان است! و در مدارس خصوصی و شبانه روزی نیز شهریه سالیانه ۷,۰۰۰ تا ۳۰,۰۰۰ دلار کانادا می‌باشد. تحصیل در مقاطع بالاتر مانند کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا و پسا دکترا نیز بسته به مقطع و رشته‌ی تحصیلی و دولتی یا خصوصی بودن دانشگاه، رایگان و یا با شهریه‌های متفاوتی خواهد بود. که البته با دریافت بورسیه‌های تحصیلی، دیگر جای هیچ نگرانی نیست.

سه نکته‌ی مهم برای تحصیل در مراکز آموزشی کانادا، سن، نمره‌ی مدرک زبان و گپ تحصیلی است. شما برای تحصیل در هر مقطع می‌بایست سن مناسب با آن مقطع را داشته باشید. حداقل نمره‌ی آیلتس مورد قبول، ۶ است. گپ تحصیلی شما نیز نباید بیشتر از ۳ تا ۵ سال باشد. البته اگر گپ تحصیلی شما زیاد است، می‌توانید با اثبات انجام فعالیت‌های علمی مرتبط، کار مرتبط با رشته، بیماری و برخی دلایل دیگر، این گپ تحصیلی را توجیه نمایید.

مهاجرت تحصیلی به کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری در این کشور

کانادا یکی از کشورهایست که به لحاظ اقتصادی دارای اقتصادی پویا و سود آور است. به همین علت اگر قصد سرمایه گذاری در این کشور را دارید باید خاطر نشان شویم که با سرمایه گذاری در این کشور می‌توانید علاوه بر سودآوری، اقامت دائم نیز کسب نمایند. راه‌های گوناگونی برای سرمایه گذاری در کانادا وجود دارد. بهتر است که در همین جا خاطر نشان شویم، سرمایه گذاری شما در کانادا زمانی به اخذ اقامت دائم منجر می‌شود که برای کشور کانادا سودآوری داشته باشد.

به عنوان مثال در ثبت شرکت، شما می‌بایست شرکتی را تاسیس و در آن شرکت نیروی کار استخدام نمایید. در نوآفرینی و استارت آپ می‌بایست ایده‌ای نو و با تاثیر مثبت بر اقتصاد کانادا ارائه دهید. و در این بیزینس پلن، ۵ نفر را با خود شریک سازید. در رابطه با کارآفرینی، هر یک از استان‌های کانادا برنامه‌ی مستقلی به شما ارائه خواهند داد. با ویزای خود اشتغالی که بیشتر مختص هنرمندان و ورزشکاران است، می‌توانید از همان بدو ورود به کانادا اقامت دائم دریافت نمایید. البته می‌بایست شرایط مورد نظر کانادا را داشته باشید. همچنین شما عزیزان می‌توانید با خرید یک بیزینس پویا در کانادا، اقامت این کشور را دریافت نمایید.

مهاجرت کاری

مهاجرت به کانادا از طریق کار به دو شکل صورت می‌گیرد. مهاجرت از طریق برنامه اکسپرس اینتری و یا مهاجرت از طریق گرفتن جاب آفر از یک کارفرمای کانادایی. برنامه‌ی اکسپرس اینتری، بهترین راه مهاجرتی برای افراد متخصص است. این برنامه بر مبنای یک امتیازبندی (Point Based System) از ویژگی‌های موجود در پرونده‌ی شما می‌باشد. این سیستم  از سه برنامه‌ی نیروی کار ماهر فدرال، برنامه‌ی اسکیلد تریدز فدرال و برنامه‌ی تجربه کانادایی تشکیل شده است. هر استان می‌تواند از طریق این برنامه، نامزدهای استانی جذب نماید.

در روش دوم نیز شما می‌بایست از یک کارفرمای کانادایی، پیشنهاد کاری دریافت نمایید. در این حالت کارفرمای شما طی مکاتباتی که با وزارت کار و کنسولگری کانادا خواهد داشت، موجب اخذ اقامت شما خواهد شد! و شما می‌توانید مراحل مربوطه را پیگیری و به همراه خانواده‌ی خود به کـانادا مهاجرت نمایید.

مهاجرت به کانادا به واسطه‌ی اسپانسرشیپ

اگر خانواده‌ی نزدیک شما در کانادا زندگی می‌کند و دارای اقامت دائم یا سیتیزن شیپ این کشور هستند، می‌توانید از طریق آنها به کـانادا مهاجرت کنید. بر اساس این نوع مهاجرت، فامیل شما برای شما درخواست اسپانسرشیپ می‌کند. براساس این درخواست، وی متقبل می‌شود تا مدت معینی که حداکثر ۳ تا ۵ سال است شما را از نظر مالی حمایت کند.

سیستم اسپانسرشیپ برای اقوام نزدیک مانند پدر و مادر، همسر، فرزندان، پدر بزرگ و مادر بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته در مورد خواهر و برادر و فرزندان آنها و همچنین نوه‌ی بی سرپرست نیز می‌توانید تحت داشتن شرایطی خاصی از این ویزا استفاده نمایید. شرایط اسپانسر عبارت است از:

  1. دارای حداقل ۱۸ سال سن.
  2. دارای اقامت دائم یا شهروندی کـانادا.
  3. سکونت و زندگی در کـانادا.
  4. دارای درآمد کافی.
  5. پذیرفتن تعهدات مالی شما.
  6. منعقد کردن توافق‌نامه دو طرفه با شما.

پاسپورت کانادایی

مهاجرت از طریق ازدواج و یا تولد فرزند

ازدواج با یک شهروند کانادایی یا فردی که اقامت دائم کـانادا را دارد یکی دیگر از روش‌های مهاجرت به کـانادا است. از آنجایی که سوء استفاده‌های فراوان و پیچیدگی‌هایی که اینگونه مهاجرت دارد، پیشنهاد می‌کنیم که در تمامی مراحل مراقب خود باشید. حتی بهتر است که یک وکیل بین المللی خبره پرونده‌ی شما را پیگیری نماید. پروسه‌ی مهاجرت از طریق ازدواج حداقل ۶ ماه طول می‌کشد. فردی که شما با او ازدواج می‌کنید باید درآمد کافی داشته باشد تا بتواند شما را حمایت کند. همچنین ازدواج شما می‌بایست حقیقی باشد.

در رابطه با تولد فرزند نیز کشورهای دنیا از دو قانون کلی برای تولد فرزند تبعیت می‌کنند. قانون خون و قانون خاک. کـانادا از جمله کشورهایی است که از قانون خاک پیروی می‌کند. بدین معنا که اگر فرزندی در خاک کـانادا به دنیا بیاید، صرف نظر از تابعیت والدین، فرزند به دنیا آمده تابعیت کـانادا را خواهد داشت.

مدارک لازم جهت مهاجرت به کانادا

  1. مدارک هویتی.
  2. عکس.
  3. مدارک مربوط به فرزندان
  4. مدرک تحصیلی.
  5. سوابق کاری.
  6. رزومه‌ی علمی.
  7. مدرک زبان.
  8. عدم سوء پیشینه.
  9. معاینات پزشکی.
  10. فرم درخواست ویزا.
  11. سند ازدواج یا طلاق.
  12. نامه اثبات تمکن مالی.

برای رفتن به کانادا چکار کنیم؟

برای مهاجرت به کـانادا می توانید از طریق موسسات معتبر مهاجرتی که حتما بررسی کنید دارای مجوز معتبر باشند اقدام کنید تا با خیال راحت تر سفر کنید. یکی از موسسات معتبر، موسسه آتیه آفرینان ایرانیان می باشد که در وب سایت خود به آدرس اینترنتی https://atiyeafarinan.com/ توضیحات جذابی را در این خصوص داده است.

امیدواریم در این صفحه توضیحات خوبی را برای متقاضیان گردآوری کرده باشیم. متقاضیانی که این صفحه را خوانده اند و از طریق لینک های درج شده در این مقاله به وب سایت آتیه آفرینان مراجعه کنند حتما از مشاوره رایگان این موسسه می توانند بهره مند شوند.

نظرات