فیلم لورفته از قیچی کردن مو‌های دانش آموزان توسط ناظم مدرسه و واکنش ها را ببینید

3

فیلم لورفته از قیچی کردن مو‌های دانش آموزان توسط ناظم مدرسه و واکنش ها را در این صفحه از مجله حرف تازه ببینید

فیلم لورفته از قیچی کردن مو‌های دانش آموزان توسط ناظم مدرسه و واکنش ها را ببینید

فیلم کامل جنجالی قیچی کردن مو‌های دانش آموزان توسط ناظم مدرسه و واکنش ها را ببینید

از روز گذشته انتشار ویدیویی جنجالی از قیچی کردن مو‌های دانش آموزان یک مدرسه توسط ناظم در شبکه های اجتماعی خبرساز شده و واکنش های چهره ای هنری و فعالان رسانه ها را در پی داشته است

در این کلیپ کوتاه یک ناظم در حال قیچی کردن موهای دانش‌آموزان مدرسه‌ای را در حیاط مدرسه نشان می دهد که در سر صف هستند و منتظر هستند تا به سر کلاس ها بروند

گفته می‌شود این مدرسه در غرب تهران است

ماجرای کوتاهی مو برای پسران دانش اموز از دهه های قبل بوده و علت آن بهداشت فردی و جلوگیری از شیوع شپش در مدارس ذکر می کردند، اما با این تفاصیر و در حال حاضر با وجود پیشرفت بهداشت و تولید لوزام بهداشتی، دور از ذهن است. اما نحوه برخورد با بچه های مدرسه، نکته بسیار مهمی است که گاهی سختگیری ها و رفتار نادرست، باعث می‌شود عملکردهای خوب هم دیده نشود و بلکهبا انتقاد همراه باشد.

ویدئو قیچی کردن مو‌های دانش آموزان در صف مدرسه را ببینید:

در همین رابطه کلیپ جنجالی قیچی کردن موی دانش آموزان در حیاط مدرسه با واکنش سخنگوی وزارت آموزش و پرورش و برخی هنرمندان مواجه شده است. صادق ستاری‌فرد سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در صفحه شخصی خود در خصوص ماجرای کوتاه کردن موهای سر دانش‌آموزان در یک مدرسه نوشت: «وَلَقَدْ کَرَّمْنَا بَنِی آدَمَ» و ما فرزندان آدم را بسیار گرامی داشتیم؛ رفتار فرد خاطی با دانش‌آموزان عزیز مطابق ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات اداری؛ «اعمال و رفتار خلاف شؤون اداری یا شغلی است» که از طریق هیأت رسیدگی به تخلفات اداری و تنبیهات موضوع ماده ۹ قانون مذکور رسیدگی می‌شود.

واکنش ها

داریوش فرضیایی با انتشار فیلمی از پسران نوجوان ایستاده در صف مدرسه که شخصی اقدام به کوتاه کردن جلوی موهایشان با قیچی می‌کند، در صفحه اینستاگرامش، چنین نوشت:

«واقعا متاسفم! ای کاش قبل از انجام هر عملی در خصوص کودکان و نوجوانان به عواقب و تبعات روحی و روانی آن نیز فکر می‌کردیم! در جایی که قرار است به فرزندان‌مان علم و تربیت بیاموزند دیدن چنین صحنه‌های به شدت آزاردهنده و ناامیدکننده است… آقای محترم اسم این بچه‌ها دانش‌آموز است نه… که با قیچی افتادید به جانشان. کمی به غرور از دست رفته این بچه‌ها فکر کنید که با این رفتار ناشایست چه ضربه غیرقابل جبرانی به شخصیت آن‌ها می‌زنید. تاسف، تاسف، تاسف.»

*****

رامبد جوان هم با ادبیات تند و اعتراضی در این رابطه نوشت:

خجالت بکش آقای کم‌هوش و کم‌سواد. اینها شاید پروفسور سمیعی و استاد شفیعی کدکنی و استاد شجریان و استاد علی دایی و استاد فیروز نادری هستن که اینقدر ساکت و مظلوم زیر دستها و نگاه ابله و حقیر تو قرار گرفتن. واااای به حال مملکتمون وااااای به حال آیندمون.

***

شقایق دهقان هم با گلایه شدید اینگونه واکنش نشان داد:

مگه دوران این کارها سر نیومده؟!

****

سهند ایرانمهر، فعال رسانه‌ای در این باره می‌نویسد: با این ویدیو که امروز فراگیر شد، حالا تقریبا میشه فهمید اصرار برای برگزاری حضوری مدارس بیشتر برای جبران کدوم کار ناکرده تو این‌مدت بوده! حقیقتا فکر می‌کردم بعد از تجربه تربیت مکتبی و اون چهارراه باز کردن و بگیر و ببند دهه شصت که نسل سرگردان و ریقوی ما رو رقم زد، دیگه این روش‌ها کنار گذاشته می‌شه اما انگار تصمیم گرفته شده فضای مدارس نوستالژیک شه و تو زمانه متاورس و سال « تولید دانش بنیان»، باز همون بساط چنددهه پیش راه بیفته. از اینکه بگذریم باید بگم این‌کار انحصار تعریف خاطرات ما از دوران خاص دهه شصت را از بین می‌بره و این‌نسل هم دارای چنین خاطراتی می‌شن.

****

رضا صائمی، نویسنده حوزه سینما نیز نوشت: هفته پیش از شباهت نظام آموزشی ما با آموزش نظامی نوشته بودم و حالا انتشار این ویدئو مصداقی از آن سخن!….باز تولید همان الگوهای فاشیستی تربیتی دهه شصت در آغاز هزاره جدید!…قیچی در دست مدیر یا ناظم، نه نماد اصلاح که نماد انقیاد و انسداد است!…روایت سانسور و سرکوب!…ابزاری در خدمت اهداف ایدئولوژیک برای یکسان سازی و شبیه کردن آدمها به هم…به قالب ِ گفتمان غالب درآوردن افراد!

***

دامون قنبرزاده، منتقد سینما نیز نوشت: می‌دانم این توحش تمام‌شدنی نیست، و نمونه این انسان‌های ناچیز و پر از عقده در مملکتی که دیگر تعلیم و تربیت به شکل علنی وجود نداردو البته کوچکترین اهمیتی هم ندارد، فراوانند، اما اید با انتشار عکسش لااقل فعلا با همین یک نفر برخورد کنند و آبرویش را ببرند. همین هم کافی‌ست.

 

3 دیدگاه در “فیلم لورفته از قیچی کردن مو‌های دانش آموزان توسط ناظم مدرسه و واکنش ها را ببینید

  1. بنیامین گفت:

    یادمه سال ۷۲کلاس دوم دبستان بودم یه دقیقه دور میرسیدی مدرسه ناظم با دوتا ضربه شیلنگ آب به کف دستت راهی صف کلاست میکرد تا آخر زنگ نمیتونستی مداد دستت بگیری هیییی چه کشیدیم از این بیشعورای فرهنگی

  2. جابر گفت:

    سلام
    وقتی در کشور هر که به هر که می شود این نیز اینگونه رفتار می نماید
    این شخص باید از محیط آموزشی دور شود با تنبیه و انتقال به بخش اداری آموزش و پرورش اصلاح نمیشود.
    رفتار حیوانگونه باعث این می شود که یک نوجوان با خشم از جامعه رشد نموده و تبدیل به یک آدم هنجار شکن شود.
    امیدوارم نمایمدگان مجلس از خواب بیدار شوند.

  3. محمد گفت:

    یکی هم باید کاکل خود این رو قیچی کنه..

نظرات