بیوگرافی محمدزمان گلدسته شاعر صادق آهنگران با علت درگذشت +عکس و ماجرای تصادف

0

بیوگرافی محمدزمان گلدسته شاعر صادق آهنگران با علت فوت +عکس و ماجرای تصادف

محمدزمان گلدسته شاعر صادق آهنگران بر اثر سانحه رانندگی درگذشت + بیوگرافی محمدزمان گلدسته شاعر صادق آهنگران با علت فوت و درگذشت +عکس و آثار او را در ادامه میخوانید

بیوگرافی محمدزمان گلدسته شاعر صادق آهنگران با علت درگذشت +عکس و ماجرای تصادف

بیوگرافی محمدزمان گلدسته

محمدزمان گلدسته شاعر آئینی و سراینده قطعات نوحه های حاج صادق آهنگران متولد ۳۱ شهریور سال ۱۳۵۴ در گرگان بود که در روز چهارشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ بر اثر سانحه تصادف در جاده بین رودهن و بومهن درگذشت.

زندگینامه و سوابق

محمدزمان گلدسته در ۳۱ شهریورماه ١٣٥٤ در شهرستان گرگان متولد شد. او از شاعرانی آئینی کشورمان بوده که در قطعات و اشعار مذهبی در وصف امام حسین (ع) و اهل بیت سروده که بیشتر مداحان و به ویژه حاج صادق آهنگران در مداحی و نوحه خوانی از این اشعار استفاده می کردند

او دارای مدرک تحصیلی بوده و به شغل آزاد می پرداخت. شروع فعالیت محمدزمان گلدسته شاعر حاج صادق آهنگران در زمینه سرودن شعر از ۱۳ سالگی بود و او از سیزده‌سالگی به صورت جدی سرودن شعر را آغاز کرد و از سال ١٣٦٦ وارد انجمن شعر گرگان شد

او از شاگردان محمدرضا آقاسی بود و در جشنواره‌‏های مختلف به عنوان نفر برگزیده انتخاب شده است؛ از جمله جایزه ادبی محتشم کاشانی و جشنواره سراسری شعر عاشورایی دانشجویان.

بیوگرافی محمدزمان گلدسته

او از سال ١٣٩١ با تلفیق شعر و موسیقی، سبکی را در اجراهای سنتی تجربه کرد و بدین‌سان اولین آلبوم موسیقی عاشورایی‌اش با نام «شاه و گدا» خلق شد.

از مرحوم گلدسته دو مجموعه شعر با نام‌های «گل صد برگ»، «روح و ریحان» بر جای مانده است.

علت فوت و درگذشت محمدزمان گلدسته شاعر حاج صادق آهنگران

محمّدزمان گلدسته از شاعران معاصر آیینی، در حالی که دیروز با حاج صادق آهنگران قرار داشت به دیدار او نرسید و امروز درگذشت.

خانواده مرحوم گلدسته اعلام کردند: وی دو روز پیش در جاده بین رودهن و بومهن تصادف کرد و در این سانحه ماشین وی سوخت.

محمدزمان گلدسته شاعر حاج صادق آهنگران درگذشت + بیوگرافی

پیکر مرحوم گلدسته روز چهارشنبه، ۲۴ فروردین‌ماه در حالی شناسایی شد که مشخص نیست براثر تصادف فوت کرده یا به‌دلیل این‌که راه فراری از ماشین نداشته، سوخته است.

ماجرای تصادف محمدزمان گلدسته

وی روز پیش مرگش با حاج صادق آهنگران، قرار کاری داشت که به دیدار او نرفت؛ حاج صادق از آن زمان با او تماس گرفت اما موفق به گفت‌وگو نشد.

حاج صادق آهنگران به‌منظور آگاهی از وضعیت وی با خانواده‌اش تماس می‌گیرد و خانواده مرحوم گلدسته هم اعلام بی‌اطلاعی کردند؛ بنابراین عملیات جست‌وجو آغاز می‌شود. درنهایت مشخص می‌شود، محمدزمان گلدسته دو روز پیش در جاده بین رودهن و بومهن تصادف کرده و خودرو شخصی‌اش دچار حریق شده است.

ابراهیم سنایی، شاعر، با تایید این خبر گفت: «محمدزمان گلدسته، روز گذشته (سه‌شنبه ۲۳ فروردین)، با حاج صادق آهنگران قرار داشت اما به دیدار او نرفت. حاج صادق هرچقدر با تلفن همراه او تماس می‌گیرد، پاسخی دریافت نمی‌کند و برای همین با خانواده او تماس می‌گیرد. خانواده مرحوم گلدسته هم به حاج صادق می‌گویند که از او خبری ندارند و به دنبال او می‌گردند. در نهایت مشخص می‌شود که محمدزمان گلدسته، دو روز پیش در جاده بین رودهن و بومهن تصادف کرده و ماشینش سوخته است.»

در خصوص زمان و مکان مراسم تشییع پیکر این شاعر معاصر آیینی هنوز تصمیمی گرفته نشده است.
هم اکنون تصمیمی درخصوص مراسم تشییع پیکر محمدزمان گلدسته گرفته نشده است.

نظرات