لذت نوشیدن یک چای داغ

0

نوشیدن چای˓ قهوه˓ دمنوش و دمنوش های گرم در طول روز هنگام مطالعه یا استراحت کردن باعث از بین رفتن تنش های روزانه و افزایش تمرکز می شود. برای اینکه هرجایی در طول روز مثلا هنگام رانندگی یا درمحل کار لیوان مخصوص خود یا ماگ سفری مخصوص داشته باشیم بهتر است برای محل کار یا تحصیل و یا داخل ماشین خود ماگ مخصوص خود را داشته باشیم تا لذت نوشیدن چای داغ برای ما دوبرابر شود. برای دیدن انواع ماگ و تراول ماگ به وبسایت میوماگ سر بزنید.

یک فنجان چای داغ خوب برای گرم کردن بدن در روزهای سرد، نشستن برای گپ زدن با دوستان، یا برای تسکین خود در هنگام مواجهه با استرس عالی است. هنگام مسافرت و رانندگی در جاده نوشیدن یک چای خوش طعم می تواند خستگی راه را از تن به درکند.

در واقع، با فواید متعدد سلامتی و اهمیت فرهنگی، جای تعجب نیست که چای بعد از آب، محبوب ترین نوشیدنی در جهان است. بیش از ۲ میلیارد نفر هر روز آن را می نوشند.

 خرید ماگ برای هدیه

فواید نوشیدن چای داغ

چای حاوی مواد مغذی پیشگیری کننده از بیماری است

چای حاوی مقادیر قابل توجهی کالری یا درشت مغذی نیست.

با این حال، حاوی آنتی اکسیدان های قوی و ترکیبات تقویت کننده سلامتی است، عمدتاً از پلی فنول ها – مواد موجود در گیاهان مانند کاتچین ها.

نوشیدن چای سیاه با کاهش چربی در بدن همراه است. ممکن است به پیشگیری از چاقی کمک کند و چای سبزبه افزایش متابولیسم بدن کمک می کند.

نوشیدن چای ممکن است خطر افسردگی و بیماری های عصبی مانند بیماری آلزایمر را کاهش دهد.

انواع دمنوش های گیاهی نیز با فواید سلامتی مانند:

بهبود خواب

تسکین دردهای قاعدگی

تسکین علائم یائسگی

کاهش اضطراب

تسکین استرس

چای داغ ممکن است در برابر گلوکوم محافظت کند

گلوکوم گروهی از بیماری های چشمی است که علت اصلی نابینایی غیرقابل برگشت در جهان است.

مطالعات جمعیتی نوشیدن چای داغ را با بروز کمتر گلوکوم مرتبط دانسته اند. در یک نظرسنجی از ۱۶۷۸ نفر، محققان دریافتند افرادی که حداقل ۱ فنجان چای داغ در روز می‌نوشیدند، ۷۴ درصد کمتر از افرادی که آن را نمی‌نوشیدند، در معرض ابتلا به گلوکوم بودند.

فواید چای داغ

ممکن است بر خلق و خوی تأثیر مثبت بگذارد

یک باور رایج است که یک فنجان چای داغ فواید عاطفی مانند آرامش و شفافیت ذهنی دارد. در واقع، نوشیدن منظم چای با کاهش ۳۰ درصدی خطر افسردگی مرتبط است.

برخی از اثرات تقویت کننده خلق و خوی چای احتمالاً از عمل استراحت برای تهیه آن و انتظار برای لذت بردن از آن ناشی می شود. علل دیگر احتمالاً به تجربیات حسی چای و نقش فرهنگی چای در بسیاری از جمعیت ها برمی گردد.

علاوه بر این، ممکن است فعالیت‌های مثبت روزانه کوچک، مانند تهیه یک فنجان چای، به مرور زمان جمع شوند و به پیشگیری از افسردگی کمک کنند.

ممکن است به گرم نگه داشتن شما کمک کند

برخی از محققان پیشنهاد می کنند که شکم انسان حاوی گیرنده های دما است بنابراین، نوشیدن یک نوشیدنی گرم مانند چای ممکن است بر پاسخ بدن شما به دما تأثیر بگذارد.

یک مطالعه نشان داد که مصرف آب گرم در دمای ۱۲۶ درجه فارنهایت (۵۲ درجه سانتیگراد) می تواند لرزش را به مدت ۱۰ دقیقه کاهش دهد، که ممکن است هنگام کار و ورزش در شرایط سرد مفید باشد.

طرز تهیه چای داغ

برای لذت بردن از چای داغ، ابتدا یک چای واقعی یا یک دمنوش گیاهی را انتخاب کنید از انواع رایج عبارتند از: صبحانه انگلیسی، ارل گری، دارجلینگ سنچا، نعناع فلفلی و بابونه

دما و زمان دم کردن بسته به ترکیب چایی که استفاده می کنید متفاوت است.

به عنوان مثال، چای سیاه با آب تقریباً در حال جوش تهیه می شود و به مدت ۲ تا ۵ دقیقه دم می شود، در حالی که چای سفید ظریف تر بهتر است در دمای ۱۵۸ تا ۱۶۷ درجه فارنهایت (۷۰ تا ۷۵ درجه سانتی گراد) به مدت ۱ تا ۳ دقیقه دم کنید..

بیشتر چای ها با دستورالعمل هایی در مورد بهترین دما و زمان دم کردن برای استفاده ارائه می شوند.

پس از دم کشیدن چای، آن را در یک فنجان یا لیوان بریزید و بگذارید خنک شود غیر این صورت ممکن است تلخ شود.

اگر مطمئن نیستید که چه زمانی چای به اندازه کافی خنک است که بنوشید، از دماسنج پخت و پز استفاده کنید تا دوبار بررسی کنید که حداقل تا ۱۴۰ درجه فارنهایت (۶۰ درجه سانتیگراد) خنک شده است.

قابل ذکر است، افزودن شیر و شکر به چای ممکن است فعالیت آنتی اکسیدان های تقویت کننده سلامت را کاهش دهد. بنابراین، بهتر است چای خود را ساده بنوشید. اما برای یافتن چای متناسب با ذائقه خود، باید مخلوط ها و طعم دهنده های مختلف را آزمایش کنید.

چای داغ یک نوشیدنی لذیذ است که در انواع و طعم های مختلف وجود دارد.

همچنین دارای مزایای سلامتی بسیاری از جمله آنتی اکسیدان های قوی است که با پیشگیری از چندین بیماری و ارتقای سلامت روان مرتبط است.

با این حال، هنگام تهیه و نوشیدن چای داغ مراقب باشید و در حالت ایده‌آل بگذارید قبل از سرو در دمای ۱۴۰ درجه فارنهایت (۶۰ درجه سانتیگراد) یا کمتر خنک شود تا خطر سوختگی و سرطان کاهش یابد.

خرید هدیه برای کسایی که چایی و قهوه دوست دارند

برای خرید هدیه  برای دوستانی که چایی و قهوه و اکسسوری خیلی دوست دارند پیشنهاد میکنیم مقاله چگونه یک هدیه انتخاب کنیم را بخوانید.

نظرات