ایلان ماسک چه ارزهایی در سبد خود دارد؟

0

ایلان ماسک، ثروتمندترین فرد دنیا در سال‌های اخیر سعی کرده است تا به شخصی تاثیرگذار در بازار کریپتوکارنسی (رمز ارزها) تبدیل شود. او با توئیت‌های خود بارها قیمت دوج کوین و قیمت بیت کوین را پامپ کرد. اما اولین ارتباط ماسک با ارزهای دیجیتال به سال ۲۰۱۴ بازمی‌گردد.

ارزهای ایلان ماسک

در سال ۲۰۱۴ ایلان ماسک برای اولین بار از علاقه خود به بیت کوین سخن گفت. او طی مصاحبه اتهام ساتوشی ناکاموتو بودن خود را رد کرد و تنها به این موضوع که بیت کوین احتمالا چیز خوبی است اکتفا کرد. ایلان ماسک در مصاحبه‌ای دیگر اشاره کرد که برای اولین بار دوستش مقداری بیت کوین به‌عنوان هدیه برای او می‌فرستد تا او را با رمز ارزها آشنا کند. اما جدی‌ترین اظهار نظر ایلان ماسک در رابطه با خرید بیت کوین، خرید دوج و سایر موضوعات مرتبط با رمز ارزها به کنفرانس BWord در سال ۲۰۲۱ باز می‌گردد.

در کنفرانس BWord که در ۲۱ جولای ۲۰۲۱ برگزار شد، تعدادی از میلیونرها و افراد سرشناس دنیا به بحث و گفت و گو در رابطه با بیت کوین و ارزهای دیجیتال پرداختند. در این کنفرانس، ایلان ماسک در حضور افراد سرشناسی مانند جک دورسی (مدیرعامل پیشین توئیتر)، کتی وود (مدیرعامل و مدیر ارشد شرکت سرمایه گذاری Ark Invest) و … اعلام کرد که روی ۳ ارز بیت کوین، اتریوم و دوج کوین سرمایه‌گذاری کرده است.

موضوع دیگری که ایلان ماسک در این کنفرانس به آن اشاره کرد، اختصاص بخشی از ذخایر ارزی شرکت‌های تسلا و اسپیس ایکس برای خرید بیت کوین است. ماسک مدیرعامل این دو کمپانی موفق دنیا است. طبق آخرین گزارش منتشر شده این دو کمپانی حدود ۱٫۵ میلیارد دلار روی ارز دیجیتال بیت کوین سرمایه گذاری کرده‌اند.

ارزهای ایلان ماسک

علاقه ایلان ماسک به دوج کوین

درحال حاضر، میلیونها نفر در سراسر دنیا از ایلان ماسک دل خوشی ندارند. با اعلام خبر توقف پذیرش بیت کوین به‌عنوان روشی برای پرداخت هزینه خرید خودروهای تسلا توسط ایلان ماسک، قیمت این ارز دیجیتال و سایر رمز ارزها دچار ریزش شدند. با این وجود، ایلان ماسک هیچ وقت از حمایت دوج کوین دست بر نداشت.

علاقه ایلان ماسک به دوج کوین به سال ۲۰۱۹ بازمی‌گردد. سالی که او با انتشار توئیتی از تصویر سگ شیبا اینو (نماد دوج کوین) که در حال سیگار کشیدن بود، توجه مردم را به این رمز ارز جلب کرد. اما این آخرین توئیت ثروتمندترین فرد دنیا درباره این میم کوین نبود. او در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱، بارها با حمایت از دوج کوین این کوین را پامپ کرد. رشدهای دوج کوین بعد از توئیت‌‌های ایلان ماسک به قدری زیاد بود که قیمت دوج کوین در ماه آپریل ۲۰۲۱ حدود ۰٫۰۶ دلار بود اما با رشدی ۱۰۰۰ درصدی در کمتر از یک ماه، به ۰٫۶۸ دلار رسید.

ایلان ماسک با شرکت در یک شو طنز تلویزیونی حمایت خود از دوج کوین را به اوج خود رساند. او در اظهار نظری جنجال‌برانگیز، خود را پدر دوج کوین نامید. سپس چند ماه بعد از همکاری خود با توسعه‌دهندگان دوج کوین خبر داد. خبری که برای دارندگان این میم کوین بسیار خوشحال کننده بود.

در یکی از مصاحبه‌هایی که با ایلان ماسک انجام شد او درباره دلیل علاقه‌مندی خود در رابطه با دوج کوین این‌گونه توضیح داد: من با افراد زیادی در خطوط تولید تسلا و اسپیس ایکس صحبت کردم. آن‌ها کارشناس مالی نبودند اما این ارز را دوست داشتند و عده زیادی از آن‌ها دوج کوین را خریده بودند. به‌همین علت است که تصمیم گرفتم از Doge حمایت کنم زیرا احساس می‌کنم که دوج کوین رمز ارز مردم است.

ارزهای ایلان ماسک

آیا ایلان ماسک از شیبا حمایت میکند؟

شیبا اینو یکی دیگر از ارزهای دیجیتال پر حاشیه در سال ۲۰۲۱ بود که توانست بسیاری از هولدرهای خود را ثروتمند کند. قیمت شیبا در تاریخ اکتبر سال ۲۰۲۱ حدود ۰٫۰۰۰۰۰۷۹۱ دلار بود در حالی که قیمت این ارز تنها طی ۲۶ روز توانست به رقم ۰٫۰۰۰۰۸ برسد. این رشد حدود ۹۰۰ درصدی افراد زیادی را به خرید ارز شیبا ترغیب کرد. اما این رشد زیاد تحت تاثیر حمایت ایلان ماسک از رمز ارز فلوکی هم بود.

زمانی که ایلان ماسک برای اولین بار از دوج کوین حمایت کرد، قیمت دوج کوین و سایر ارزهایی که نماد آن‌ها صرفا به این ارز شباهت داشت پامپ شدند. این اتفاق برای ارز فلوکی هم تکرار شد. توئیت‌های ایلان ماسک در رابطه با سگ خانگی خود (Floki) باعث رشد توکن‌هایی شد که نماد آن‌ها شبیه Floki بود. شیبا نیز یکی از این ارزها بود.

البته رشد شیبا دلایل دیگری هم داشت. از مهم‌ترین دلایلی که شیبا در سال ۲۰۲۱ پامپ شد خرید سنگین نهنگ‌ها بود. قبل از شروع پامپ، این میم کوین یک نهنگ حدود ۶٫۳ تریلیون واحد شیبا خریداری کرد که این حجم از خرید باعث توجه بسیاری از معامله‌گران به شیبا شد.

رشد قیمتی شیبا تا آن‌جا پیش رفت که ارزش بازار آن از ارزهایی مثل دوج کوین، پولکادات و سایر پروژه‌های موفق پیشی گرفت و  این ارز به رتبه هشتم سایت کوین مارکت کپ صعود کرد. اما روزهای خوش برای این میم کوین ادامه نداشت. زمانی که قیمت شیبا قله‌های جدیدی را فتح می‌کرد یکی از حساب‌های کاربری انجمن شیبا در توئیتر ریسک بزرگی کرد. او در یک توئیت از ایلان ماسک پرسید که چقدر شیبا اینو دارد؟

هدف این حساب کاربری این بود که با جواب مثبت ایلان ماسک آتش هیجان برای خرید شیبا افروخته‌تر شود و قیمت این ارز باز هم بالا برود. اما این ریسک بزرگ با جواب منفی ایلان ماسک نتیجه‌ای عکس داد. ثروتمندترین فرد دنیا در پاسخ به این سوال نوشت: تنها ارزهای دیجیتال من بیت کوین، اتریوم و دوج کوین است. همانطور که قبلا اشاره کردم، تمام سرمایه خود را وارد کریپتوکارنسی (رمز ارزها) نکنید. ارزش واقعی در تولید محصولات و ارائه خدمات به انسان‌ها نهفته است نه در پول به هر شکلی که باشد.

بعد از این توئیت قیمت شیبا شروع به ریزشی سنگین کرد. این ریزش تا جایی ادامه داشت که برخلاف سال ۲۰۲۱ که سالی هیجان‌انگیز برای این میم کوین بود، سالی ۲۰۲۲ سالی سخت برای شیبا باشد.

خرید دوج کوین و دیگر ارزها از صرافی ارزپایا

برای خرید ارز دیجیتال، اولین قدم ثبت نام در یک صرافی آنلاین ارز دیجیتال است. تعداد این صرافی‌ها روز به روز بیشتر و خرید و فروش رمز ارزها راحت تر می‌شود. اما شاید در وهله اول انتخاب یک صرافی معتبر و امن کار گیج کننده‌ای باشد.

با توجه به مقایسه‌ای که ما از میان ۱۰ صرافی محبوب ایرانی انجام داده‌ایم صرافی ارزپایا می‌تواند یکی از گزینه‌های پیشنهادی برای ایجاد حساب و خرید و فروش ارزهای دیجیتال باشد. مراحل احراز هویت در این صرافی بسیار ساده‌تر از دیگر اکسچنج‌های (صرافی) ایرانی است. همچنین نرخ کارمزد معاملات در ارزپایا ۰٫۲٪ است که نسبت به سایر صرافی‌ها می‌تواند بسیار جذاب باشد.

نظرات