بهترین درمان خانگی یبوست + روش های درمان یبوست

0

یبوست یکی از بیماری های مزمن گوارشی است که بیشتر افراد مبتلا به آن هستند. برای درمان این بیماری روش های زیادی پیشنهاد شده ولی ما در اینجا بهترین درمان خانگی یبوست و روش های درمان یبوست را پیشنهاد می کنیم. برای استفاده از این روش ها با ما همراه باشید.

بهترین درمان خانگی یبوست

بهترین درمان خانگی یبوست

عارضه یبوست یکی از آزار دهنده ترین عارضه های گذرا و مقطعی در ناحیه نشیمنگاه است که اکثر افراد برای یک یا دو بار هم که شده در برهه ای از زندگی خود به آن دچار می شوند. در نتیجه به دنبال انواع روش های درمان آن می گردند. اما بهترین روش درمان فوری یبوست چیست؟

در این مقاله تصمیم داریم به طور مفصل انواع روش های درمان خانگی یبوست را توضیح دهیم.

نوشیدن آب فراوان

بهترین درمان خانگی یبوست

دهیدراته بودن بدن به طور مداوم می تواند سبب ابتلا به یبوست شود بنابراین به منظور پیشگیری از یبوست، آب فراوان بنوشید و آب بدنتان را حفظ نمایید. وقتی دچار یبوست می شوید، می توانید با نوشیدن مقداری آب کربناته (آب گازدار) به حفظ آب بدنتان کمک کنید و مجددا به حرکت و فعالیت ادامه دهید. برخی مطالعات نشان دادند که آب گازدار نسبت به آب معمولی در تسکین یبوست موثرتر است. این مورد مشمول افرادی است که دچار یبوست ایدیوپاتیک مزمن یا سندروم روده تحریک پذیر (IBS) هستند.با این حال از مصرف نوشابه های کربناته مثل نوشابه های شیرین خودداری کنید چون این نوشابه ها برای سلامتی مضر هستند و ممکن است یبوست را بدتر و وخیم تر کنند.

ارجنگ

بهترین درمان خانگی یبوست

ارجنگ یکی از گیاهان دارویی شناخته شده با خاصیت ملین است که از عصاره پوستِ درختی با همین نام گرفته شده است. این عصاره باعث تحریک و حرکت روده ها می شود. استفاده کوتاه مدت از آن، معمولا برای بدن به خوبی قابل تحمل است اما ممکن است باعث بروز دردهای شکمی شود، اما استفاده بلند مدت از آن می تواند منجر به مشکلاتی برای کبد شود که از ناراحتی های خفیف تا از دست دادن کبد را در بر می گیرد.

مصرف کم فیبر

بهترین درمان خانگی یبوست

فیبر یک ماده‌ی مغذی است که هضم نمی‌شود و در عوض در روده باقی می‌ماند و از طریق مدفوع از بدن خارج می‌شود. فیبر حجم مدفوع را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود دستگاه گوارش به‌خوبی کار کند. دنبال کردن رژیم غذایی سرشار از فیبر بهترین روش برای پیشگیری و درمان یبوست به شمار می‌رود.

تمرین عضلات لگن (بیوفیدبک)

بهترین درمان خانگی یبوست

یبوست گاهی اوقات به این دلیل اتفاق می افتد که ماهیچه هایی که به دفع مدفوع کمک می کنند به خوبی کار نمی کنند. می توانید با کمک یک فیزیوتراپیست این عضلات را تمرین یا به نوعی؛ ورزش دهید. این تمرینات ورزشی آنها را دوباره آموزش می دهند تا بتوانند مجدد کار خود را به درستی انجام دهند.

اسم تمرینات رفع یبوست از طریق ورزش عضلات بیوفیدبک نام دارد. فیزیوتراپ یک لوله کوچک به نام کاتتر را وارد راست روده شما می کند. تنش عضلانی را اندازه گیری کرده و در حین انجام تمرینات، نمایشگر دستگاه مشخص می کند چه زمانی آرام هستید و چه زمانی ماهیچه های خود را سفت کرده اید. این کار می تواند به شما کمک کند تا یاد بگیرید چگونه زمانی که نیاز به دفع مدفوع دارید آرام شوید.

نظرات