شجاع حسین زاده “خبرنگار و فعال رسانه‌ای” در کردستان ایران

0

بیوگرافی شجاع حسین زاده :

شجاع حسین زاده متولد شهریورماه سال ۱۳۷۷ ساکن شهرستان بانه، مالک و مدیرعامل پایگاه‌های رسانه‌ای “بانه نیوز” و “بانه تی وی” از استان کردستان می‌باشد

شجاع حسین زاده

پدرش “محمدکریم بگ حسین زاده”، مردی از تبار کُرد بود که اکنون صاحب فرزندی دلبند شده بود. کودکی شجاع مثل همه بچه‌های دیگر کردستان سپری شد تا اینکه خیلی زود در نوجوانی و تنها زمانی که ۱۳ سال داشت از نعمت داشتن پدر محروم شد و بیماری تنگی نفس پدر را از او گرفت.

با این وجود، “شجاع حسین زاده”، در نوجوانی هم درس خواند و هم کار کرد. او عاشق گرافیک بود و در همین رشته تحصیل کرد و برای گذراندن زندگی در یکی از چاپخانههای بانه مشغول به کار شد. اما این کار باعث نشد ذهن خلاق شجاع، ایدههای جدید نیافریند.

او تنها ۱۷ سال داشت که تصمیم به راه اندازی کانال تلگرامی و سایت خبری گرفت و در بهمن ماه سال ۱۳۹۴ ایده خود را تحت عنوان “بانه نیوز” عملی کرد.

شجاع حسین زاده

وبسایت بانه نیوز

بانه نیوز، نه تنها مدیر جوانی داشت، بلکه اولین رسانه خبری شهرستان بانه نیز بود و این مردم شهرستان بانه را به وَجد می‌آورد و خیلی زود تقریباً تمام اهالی بانه این رسانه را دنبال کردند و کمتر از یک سال همه مردم بانه شجاع حسین زاده را میشناختند.

بانه نیوز، یک وبسایت خبری و کانال تلگرامی معمولی نبود. شجاع در رسانه خود با دغدغه حقوق شهروندی و نقد مسائل اجتماعی، همواره به عنوان یک خبرنگار پیرو حق، با قانون‌شکنی مبارزه میکرد و در پی احقاق حقوق مردم ستم دیده شهرش بود.

شجاع حسین زاده

شجاع حسین زاده پس از شش‌سال به یک چهره مردمی تبدیل شده بود و نقش مؤثری در انتخابات نیز داشت. “زریان حسین زاده” خواهر شجاع، به عنوان یکی از نویسندگان و فعالان رسانه بانه نیوز، توانست رأی اول شهرستان بانه را در کارزار انتخابات شورای اسلامی شهر کسب کند. این مسئله نقطه آغازی دیگری برای فعالیت‌های مدنی و مردمی شجاع نیز محسوب میشود.

شجاع حسین زاده

شجاع در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ به عنوان معاون ستاد انتخاباتی “سید ابراهیم رئیسی” در کردستان فعالیت کرد و نقش مؤثری ایفا نمود.

 

شجاع حسین زاده

شجاع حسین زاده

شجاع حسین زاده

در آغازین روزهای بهار ۱۴۰۱، مدیر جوان و فعال بانه نیوز، با خلق ایدهای جدید اقدام به راه‌اندازی پایگاه تلویزیون اینترنتی تحت عنوان “بانه تی وی” نمود که این رسانه نیز باهدف همیشگی رساندن صدای مردم و شهروندان به گوش مسئولین و ترویج آداب و رسوم مناطق کوردنشین به عنوان پدیدهای نو در عرصه فرهنگی-خبری محسوب میشود

نظرات