بیوگرافی محمد شریف زاده پیشکسوت والیبال و همسر و فرزندانش +عکس درگذشت و سوابق

1

بیوگرافی محمد شریف زاده پیشکسوت والیبال و همسر و فرزندانش +عکس درگذشت و سوابق

محمد شریف زاده نخستین کاپیتان تیم ملی والیبال ایران متولد سال ۱۳۱۳ در تهران در ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ در سن ۸۸ سالگی درگذشت. در ادامه بیوگرافی محمد شریف زاده والیبالیست قدیمی و همسر و فرزندانش همراه با سوابق ورزشی محمد شریف زاده در والیبال از شروع تا تیم ملی والیبال ایران با عکس ها و تصاویر شخصی و علت فوت و علت درگذشت محمد شریف زاده نخستین کاپیتان تاریخ تیم‌های ملی والیبال مردان ایران را در ادامه از مجله حرف تازه میخوانید.

بیوگرافی محمد شریف زاده پیشکسوت والیبال و همسر و فرزندانش +عکس درگذشت و سوابق

بیوگرافی محمد شریف زاده والیبالیست

مهندس محمد شریف زاده (زاده ۱۳۱۳ در تهران – درگذشته ۱۹ فروردین ۱۴۰۱) در تهران، والیبالیست با سابقه ، کارشناس والیبال و پیشکسوت تیم ملی والیبال ایران اهل ایران بود که ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ در سن ۸۸ سالگی درگذشت. او عنوان کاپیتان تیم ملی مردان ایران در بازی آسیایی ۱۹۵۸ حضور داشت و با این تیم مدال نقره آسیا را بر گردن انداخت و از افتخارات و ورزشکاران ارزشمند رشته والیبال ایران بود

ایشان پس از کناره گیری از ورزش به عنوان کارشناس والیبال و عضو هیئت رئیسه والبیال بود و علاوه بر آن به شغل صنعتی و کارخانه داری روی آورده و صاحب کارگاه صنعتی بود.

زندگینامه محمد شریف زاده نخستین کاپیتان تیم ملی والیبال ایران

سوابق ورزشی

زنده یاد محمد شریف زاده بازیکن سابق تیم ملی والیبال ایران بود که در طول سال های فعالیت ورزشی توانست موفقیت های زیادی را برای کشورمان به ارمغان آورد.

او کاپیتان اسبق تیم ملی والیبال ایران و نخستین کاپیتان تیم ملی والیبال ایران که در بازی‌های آسیایی ۱۹۵۸ عضو تیم ملی بود و با این تیم مدال نقره آسیا را بر گردن انداخت،

این بازیکن والیبال پیشکسوت که دارنده مدال نقره بازی های آسیایی ژاپن بوده و در این دیدار ها به عنوان کاپیتان تیم ملی انجام وظیفه می کرد

علت فوت و درگذشت محمد شریف زاده پیشکسوت والیبال

علت فوت و درگذشت محمد شریف زاده پیشکسوت والیبال

پیشکسوت تیم ملی والیبال ایران اهل ایران بود که ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ در سن ۸۸ سالگی درگذشت.

مراسم تشییع و خاکسپاری زنده‌یاد مهندس محمد شریف زاده ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه روز شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ در قطعه نام‌آوران بهشت زهرا (س) برگزار خواهد شد.
فدراسیون والیبال در پیامی این ضایعه غم‌انگیز را به خانواده زنده‌یاد شریف‌زاده و خانواده بزرگ والیبال تسلیت گفت و از ایزد منان برای آن مرحوم غفران الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت کرد.

ماجرای قطع دست کاپیتان تیم ملی والیبال

محمد شریف زاده کاپیتان تیم ملی والیبال ایران در بازی های آسیایی توکیو در سانحه دلخراش در کارخانه ،دست راست خود را از دست داد. دستی که سال ها روی تور های والیبال هنر نمایی می کرد.

شریف زاده در سن ۸۱ سالگی به عنوان کارشناس والیبال به جامعه ورزش خدمت می کرد درباره نحوه حادثه برای دستش گفت: به محیط کارم در کارخانه رفته بودم و وقتی دیدم کارگران کار را به خوبی انجام نمی دهند رفتم و از نزدیک نحوه کار را به آنها توضیح دادم نا گهان دستگاه مکش مرا به سمت خود کشید و من برای جلوگیری دست خود را جلو بردم و دستم از ساعد قطع شد.

همچنین ببینید: کیم این هیوک والیبالیست کیست / علت مرگ ناگهانی کیم این هیوک بازیکن والیبال + عکس

درگذشت محمد شریف زاده

وی ادامه داد:پس از ان به کمک دوستان مرا به بیمارستان رساندند و ساعت ۱۱ تحت عمل جراحی قرار گرفتم و امیدوارم هر چه زودتر سلامتی ام را بدست آورم و دوباره به زندگی روزمره خود بازگردم اما افسوس که دیگر نمیتوانم آبشار بزنم.

مرحوم شریف زاده کاپیتان تیم ملی والیبال ایران در روزهای آخر زندگی خود به شغل صنعتی مشغول بود و صاحب کارگاه فنی بود و دررباره عشق به کار و ورزش گفته: ما در سن ۸۴ سالگی هنوز به مملکت و ورزش، صنعت مملکت و کارهای عمرانی علاقه دارم. به فدراسیون والیبال هم می‌روم. روزهای تعطیل هم در تپه‌های نزدیک منزلم کوهپیمایی می‌کنم.

شریف زاده ملی پوش سابق والیبال درباره ورزش ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز عنوان کرد: پیشرفت ورزش ما بعد از انقلاب بسیار محسوس است فقط تنها نکته‌ای که وجود دارد توقعات ورزشکاران است.

من زمانی که ورزشکار بودم باید ۱۵ زار پول برق باشگاه را می‌دادم البته همه ورزشکاران همینطور بودند و همه در توان خودشان پول می‌دادند که باشگاه برق پرداخت شود حتی ما در فضای باز تمرین می‌کردیم.

وقتی هم این را مرور می‌کنم خوشحال هم می‌شوم ولی الان مثلاً در رشته والیبال بعضی از قهرمانان تا یک میلیارد نگیرند بازی نمی‌کنند یا در فوتبال یا رشته‌های دیگر.

1 دیدگاه در “بیوگرافی محمد شریف زاده پیشکسوت والیبال و همسر و فرزندانش +عکس درگذشت و سوابق

  1. مهدی گفت:

    من کارگرش بودم مهندس خیلی علاقه و پشت کار داشت خدا بیامرزتش

نظرات