روش های شناخت عسل طبیعی + ویژگی های عسل طبیعی

0

عسل طبیع خواص درمانی فراوانی دارد که می توانید در برنامه غذایی و رژیمی خود قرار دهید. عسل جزو شیرینی های طبیعی است که به افراد دیابتی پیشنهاد می شود تا به جای قند استفاده کنند. به همین دلیل در این پست روش های شناخت عسل طبیعی و ویژگی های عسل طبیعی را معرفی کرده ایم تا بتوانید عسل طبیعی را از تقلبی تشخیص دهید.

روش های شناخت عسل طبیعی

روش های شناخت عسل طبیعی

از هزاران سال پیش از خاصیت درمانی عسل در بهبود زخم ها، سوختگی ها و التهاب استفاده می کردند، لذا این ماده غذایی در طب سنتی جایگاه خاصی دارد. عسل بعنوان یکی از ارزشمندترین مواد غذایی به دلیل دارا بودن مواد مغذی از قبیل قندهای طبیعی، مواد آلی، معدنی، ویتامین ها و بویژه تامین بخشی از انرژی روزانه از اهمیت ویژه ای برخوردار است و علاوه بر این در طب سنتی به اثرات درمانی عسل در بیماری های گوارشی، ضعف اعصاب، سرفه و اشاراتی شده است.

تست کردن در خانه

روش های شناخت عسل طبیعی

توجه داشته باشید که دقت این روش بالای ۸۰ درصد می باشد ولی قطعی نیست! انواع مختلف عسل خالص چگالی، اشتعال پذیری و دیگر ویژگی های متفاوتی از خود نشان میدهد. اگرچه آزمون های زیر بر اساس اصول درستی طراحی شده اند ولی در عمل ممکن است نتایج مورد قبولی ارایه ندهند. این آزمایش ها را چندین بار امتحان کنید تا ببینید آیا نمونه مورد آزمایش در هر بار نتایج یکسان میدهد یا نه. در بسیاری موارد، شما نهایتا به یک حدس و گمان قابل قبول در مورد نمونه خواهید رسید.

تست هوای سرد

روش های شناخت عسل طبیعی

اگر عسل در هوای سرد یخ بزند واقعی است و اگر یخ نزند تقلبی است.

تشخیص عسل طبیعی بوسیله کبریت

روش های شناخت عسل طبیعی

یکی از باورهای اشتباه که بسیار در بین مردم رایج است تشخیص بوسیله کبریت یا شمع می باشد. جالب اینجاست که برخی افراد می گویند اگر عسل سوخت، تقلبی است و برخی نیز می گویند اگر سوخت طبیعی است! اما همانگونه که گفتیم این مورد هم با توجه به خصوصیات فیزیکی هر عسل متفاوت است و به هیچ وجه روشی صحیح برای تست کیفیت عسل نمی باشد.

عطر و بوی عسل

روش های شناخت عسل طبیعی

یکی از بهترین روش‌های تست عسل طبیعی نسبت به موارد دیگر استشمام بوی عطر گل عسل می‌باشد. اگر درپوش ظرف عسل مدتی بسته باشد، هنگام باز کردن درپوش عسل بو و رایحه خوشایند گل و گیاه عسل طبیعی را می‌توانید استشمام کنید، درحالی‌که عسل تقلبی و مصنوعی بوی گل و گیاه خاصی نمی‌دهد و در بعضی موارد هیچ عطر و بویی احساس نمی‌شود. شما حتی با چشیدن عسل طبیعی می‌توانید بوی آن را دهان خود متوجه شوید. ناگفته نماند که در این مرحله بایستی حس بویایی خوبی داشته باشید.

تست عسل طبیعی از تقلبی با زرده تخم مرغ

روش های شناخت عسل طبیعی

یکی از جالب ترین روی هاش تست عسل طبیعی از تقلبی استفاده از زرده تخم مرغ است، عسل را با زرده تخم مرغ مخلوط کنید اگر زرده خام شبیه زرده تخم مرغ پخته شد عسل طبیعی است در غیر این صورت عسل تقلبی است.

نظرات