ویتامین سی چه فوایدی دارد + مواد غذایی سرشار از ویتامین c

0

ویتامین سی یکی از مهم ترین ویتامین هایی است که در بدن وجود دارد و کمبود آن باعث ایجاد مشکلاتی در بدن می شود. برای اینکه بدانید این ویتامین برای بدن تا چه اندازه ضروری است باید بدانید ویتامین سی چه فوایدی دارد و چه مواد غذایی سرشار از ویتامین c هستند.

ویتامین سی چه فوایدی دارد

ویتامین سی چه فوایدی دارد

ویتامین C یک ویتامین محلول در آب است و بدن ما نمی‌تواند به خودی خود این ویتامین را تولید کند و باید با مصرف مواد غذایی و داروهای مکمل این ویتامین را به بدن برسانیم تا از فواید ویتامین C بهره‌مند شویم. در این مطلب از غفاری دایت که در ارتباط با فواید ویتامین C است به بررسی فواید ویتامین C، علائم کمبود ویتامین C، بهترین زمان مصرف قرص جوشان ویتامین C، بهترین زمان مصرف ویتامین C در بدنسازی، مکمل‌های ویتامین C، آمپول ویتامین C و قرص ویتامین C می‌پردازیم.

بهبود جای زخم و سوختگی‌ها

ویتامین سی چه فوایدی دارد

شواهد اولیه نشان می‌دهد که ویتامین C می‌تواند باعث تسریع در روند بهبود زخم شود و نیاز بیماران دچار سوختگی‌های شدید به ونتیلاسیون را کاهش ‌دهد. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در ویتامین C به درمان جای زخم ناشی از سوختگی کمک می‌کنند.

مقدار بالای این ویتامین، سبب کاهش نشت مویرگی (خارج شدن پلاسمای خون از درون رگ به بافت‌های اطراف) می‌شود که بعد از سوختگی ایجاد می‌شود. همچنین از آنجاکه ویتامین سی به رشد بافت پوست جدید کمک می‌کند، به شکل حیرت‌ انگیزی برای درمان زخم و سوختگی مفید است.

سلامت پوست و کلاژن سازی

ویتامین سی چه فوایدی دارد

ویتامین C موجب ساخت کلاژن شده و به طور طبیعی موجب کاهش بروز چین و چروک می‌شود.

ویتامین C برای تولید کلاژن که یک پروتئین مهم برای ساخت پوست، تاندون‌ها رباط‌ها و رگ‌های خونی لازم است ضروری است. ویتامین C یک آنتی اکسیدان است؛ حضور آنتی اکسیدان‌ها در رژیم غذایی از ابتلا به سرطان پوست جلوگیری می‌کند.

درمان آفتاب سوختگی

ویتامین سی چه فوایدی دارد

خواص آنتی‌اکسیدانی این ویتامین، نقش مهمی در ترکیب کلاژن بازی کرده و به درمان آفتاب سوختگی کمک می‌کند. مصرف ویتامین C خوراکی یا مصرف موضعی ویتامین C می‌تواند به بهبود بیماری‌ها کمک کند. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که ویتامین C تنها باید به عنوان یک ماده افزودنی به کرم ضد آفتاب استفاده شود و نه به عنوان یک جایگزین برای آن.

بهبود سرماخوردگی و آنفلوانزا

ویتامین سی چه فوایدی دارد

ویتامین C سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و به همین علت به بدن کمک می‌کند تا با ویروس سرماخوردگی مقابله کند. مصرف ویتامین C هنگام درگیری با سرماخوردگی و آنفلوانزا می‌تواند موجب کاهش خطر ابتلا به عوارض بیشتری مانند ذات‌الریه و عفونت ریه را شود.

نظرات