بهترین مواد چربی سوز + مواد غذایی لاغر کننده

0

بیشتر مردم به دنبال کاهش وزن هستند، ولی باید بدانند برای اینکار باید بر اساس یک اصول و روش خاصی عمل کنند. برای اینکه به نتیجه مطلوب برسید می توانید از مواد غذایی طبیعی برای چربی سوزی استفاده کنید. ما در این مقاله بهترین مواد چربی سوز و مواد غذایی لاغر کننده را معرفی کرده ایم که در کنار ورزش می توانید از آنها نیز استفاده کنید.

بهترین مواد چربی سوز

بهترین مواد چربی سوز

مصرف بعضی از مواد غذایی می‌تواند به چربی‌سوزی کمک کند. شما می‌توانید با اضافه کردن بهترین خوراکی‌های چربی‌سوز به رژیم غذایی‌‌‌تان، شاهد کاهش چشمگیر وزن خود باشید. زمانی که این غذاهای چربی‌سوز قوی را مصرف کنید، چربی‌های بدن‌تان سوزانده می‌شوند و به مرور زمان وزن‌تان کاهش می‌یابد.

از جمله بهترین خوراکی‌های چربی‌سوز قوی می‌توان به تخم مرغ، مغزها، ماهی چرب، تخم کتان، گریپ فروت و… اشاره کرد. منظور از غذاهای چربی‌سوز، مواد غذایی‌ای هستند که از طریق تحریک و افزایش سوخت‌وساز (متابولیسم) بدن، کاهش اشتها یا کاهش مصرف غذا منجر به چربی‌سوزی می‌شوند.

تخم مرغ

بهترین مواد چربی سوز

زمانی از تخم مرغ به دلیل کلسترول بالا دوری می شد اما این ماده غذایی شگفت انگیز فایده های خود را به اثبات رساند. مطالعات جدید نشان می دهند که تخم مرغ نه تنها کلسترول را بالا نمی برد بلکه باعث سکته قلبی هم نمی‌ شود.

به جرات می توان گفت که تخم مرغ یکی از بهترین مواد غذایی لاغر کننده و چربی سوز است زیرا که پروتئین بالا و چربی های سالم در خود دارد. تخم مرغ با تعداد کالری پایین شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارد. پژوهش انجام شده بر روی ۳۰ خانم دارای اضافه وزن نشان می دهد که خوردن تخم مرغ در صبحانه به جای نان بگل باعث افزایش احساس سیری در شرکت کنندگان گردید.

سالاد

بهترین مواد چربی سوز

مصرف سالا پیش از صرف وعده های غذایی کمک بی نظیری به کاهش اشتها می کند. سالاد از فیر بسیار زیادی تشکیل شده است و به راحتی می تواند حجم معده را پر نماید. چنانچه سالاد را قبل از وعده های غذایی میل کنید حجم معده شما گرفته می شود و میل شما به مصرف غذا های پر کالری کمتر می شود. این کار باعث می شود که شما هیچ یک از وعده های غذایی خود را حذف نکنید ولی میزان کالری دریافتی خود را در روز کاهش دهید.

آجیل ها

بهترین مواد چربی سوز

مغزها بسیار مغذی هستند. آن‌ها سرشار از پروتئین و چربی‌های مفید هستند، که هر دو شما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه می‌دارند. نکته‌ی قابل توجه درباره‌ی مغزها این است که شما می‌توانید آن‌ها را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید؛ بدون اینکه وزن‌تان افزایش یابد.

بادام یکی از مغزهای بسیار مفید است که می‌تواند در کنترل احساس گرسنگی مفید باشد. این مغز مفید به دلیل داشتن ویتامین E به زیبایی پوست، مو و ناخن کمک می‌کند. بادام علاوه بر ویتامین E، حاوی پروتئین، فیبر و چربی‌‌های غیر اشباع مفید است.

سبزیجات دارای برگ سبز

بهترین مواد چربی سوز

از سبزیجات سبز رنگ لاغر کننده و چربی سوز می توان به کلم، اسفناج، کاهو و دیگر موارد اشاره کرد. مصرف چنین سبزیجاتی برای شما چندین فایده به دنبال داشته و باعث می شود یک افزودنی فوق العاده برای کاهش وزن باشد زیرا که کربوهیدرات و کالری پایین و در عین حال فیبر بالایی دارد.

مصرف سبزیجات سبز رنگ یک روش فوق العاده برای بالا بردن ارزش وعده غذایی شما بوده بدون اینکه کالری دریافتی خود را بالا ببرید. مطالعات بی شماری نشان می دهند که چنین مواد خوراکی چگالی انرژی پایینی دارند باعث می شود تا افراد در مجموع کالری کمتری دریافت کنند و از بهترین مواد غذایی چربی سوز هستند.

نظرات