ارز دیجیتال چیست؟

0

ارز دیجیتال چیست؟

ارزهای دیجیتال دارایی های آنلاینی هستند که صرفا جهت مبادله بر روی بستر اینترنت خلق شده اند. اولین ارز دیجیتال تحت عنوان بیت کوین در سال ۲۰۰۹ توسط فرد یا گروهی با نام مستعار ساتوشی ناکاماتو توسعه داده شد. از آن زمان عملا انقلاب ارزهای دیجیتال شروع شده و پس از گذشت یک دهه هم اکنون ارزهای دیجیتال به بسیاری از حیطه های مختلف زندگی اشخاص راه یافته اند.

 آموزش ارز دیجیتال

چنین رشد محبوبیتی باعث شده است که بسیاری از مردم در پی آموزش ارز دیجیتال باشند. این ارزهای دیجیتال به صورت توکن های رمزنگاری شده بر روی یک شبکه تحت عنوان بلاکچین مبادله می شوند. شبکه بلاکچین خود به منزله بک پایگاه داده های توزیع شده است که نیاز به یک واحد کنترل مرکزی را از میان برداشته است.

تمامی داده های مربوط به ارزهای دیجیتال بر روی این پایگاه داده ذخیره می شوند و هر کسی می تواند تمامی سوابق معاملاتی یک ارز بخصوص را بررسی نماید. علاوه بر ارزهای دیجیتال، فناوری بلاکچین را می توان برای ذخیره انواع متفاوتی از داده ها به کار گرفت و عملا محدودیت بسیاری کمی در رابطه با داده های ذخیره شده بر روی آن وجود دارد.

نیاز به آموزش ارز دیجیتال

ارزهای دیجیتال جدیدترین فناوری در زمینه خدمات مالی و بانکی به شمار می روند. با این وجود تفاوت عمده ای با سیستم های مالی سنتی قبل از خود داشته و به عبارتی دیگر سیستم های مالی را از نو باز طراحی کرده اند.

ارزهای دیجیتال به صورت غیر متمرکز فعالیت کرده و برخلاف بانک ها هیچ نهاد مرکزی ندارند. از این رو، هزینه های کارمزد شبکه ارزهای دیجیتال بسیار پایین تر و نیز سرعت پردازش معاملات آنها بالاتر از سیستم های مالی سنتی است. حذف شدن فرایندهای زمانبر برای افتتاح حساب های بانکی و یا جهت اخذ وام و جایگزین شدن آنها با چند کلیک ساده در شبکه های ارز دیجیتال باعث شده است که این ارزها برای مردم بسیار در دسترس باشند.

ادغام ارزهای دیجیتال در هر گونه کسب و کار و بنگاه اقتصادی به آسانی چند کلیک قابل انجام است. موارد ذکر شده همراه با قدرت ارزهای دیجیتال در از میان برداشتن مرزهای جغرافیایی کشورها و ایجاد یک اقتصاد جهانی کامل، اهمیت آموزش رایگان ارز دیجیتال را دو چندان کرده است.

آموزش رمزارز

در سری آموزش ارز دیجیتال نعیم حشم بان سیر تکامل ارزهای دیجیتال و نقاط قوت آنها نسبت به سیستم های بانکداری سنتی به طور گسترده توضیح داده شده اند. به طور کلی می توان گفت که رشد سریع ارزهای دیجیتال و ادغام فزاینده آنان در کسب و کارها و نیز برتری های فراوان آنان نسبت به سیستم های مالی سنتی، آموزش ارز دیجیتال را به یک نیاز حیاتی تبدیل کرده است.

کسب درآمد از ارزهای دیجیتال

بسیاری از مردم کسب درآمد از ارزهای دیجیتال را فقط در خرید و نگه داری یک یا چند ارز خاص و انتظار برای افزایش بهای آن می بینند. اما راه های بسیار متفاوتی برای کسب درآمد و سود از این فناوری مدرن وجود دارد. برای مثال سهام گذاری، یلد فارمنیگ و تامین سرمایه از انواع راه های مستقیم برای کسب سود از ارزهای دیجیتال هستند.

در آموزش ارز دیجیتال نعیم حشم بان بهترین راه های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال با توجه به تجربه و میزان آشنایی افراد علاقه مند به تشریح معرفی شده اند.

اما جدای از این راه های مستقیم، ادغام و پیاده سازی فناوری بلاکچین و به تبع آن ارزهای دیجیتال در بازی های ویدیویی باعث شده است که بازی های ارز دیجیتال به راه مناسبی برای کسب درآمد تبدیل شوند. بازی های عرصه ی ارزهای دیجیتال، دارای سبک های متفاوتی هستند و نیز راه های متفاوتی را برای پاداش دهی به بازیکنان خود انتخاب کرده اند.

در بسیاری از بازی ها شخصیت های بازی قابل ارتقا هستند؛ اما راهی برای کسب درآمد از آنها وجود ندارد. زیرا که این شخصیت ها یکتا نبوده و بازیکن صاحب واقعی آن شخصیت ها نیست. اما در بازی های ارز دیجیتال شخصیت ها و قهرمان ها به صورت توکن های یکتایی بر روی بلاکچین قابل ذخیره هستند.

بازیهای ارز دیجیتال

به همین دلیل، صاحب واقعی این شخصیت ها فرد بازیکن بوده و بازیکن می تواند هر زمان که اراده کند توکن خود را به فروش برساند. راه دوم کسب درآمد معمولا تبدیل پاداش های بازی به ارز دیجیتال است. چند مورد از بهترین بازی های ارز دیجیتال در ادامه معرفی شده اند.

Sorare

سورر یک بازی ارز دیجیتال بر اساس کارت است که بر روی بلاکچین اتریوم توسعه داده شده است. هر کدام از کارت های این بازی به یک بازیکن فوتبال در دنیای واقعی مرتبط است. به عبارت دیگر به ازای هر فوتبالیست دنیای واقعی در هر فصل تنها یک کارت در بازی سورر وجود دارد.

این بازی ها به صورت توکن های یکتا ارائه می شوند و بازیکن های این بازی می توانند صاحب واقعی کارت های خود باشند. بازیکن ها می توانند ده کارت انتخاب کرده و در بازی های تیمی شرکت کرده و با سایرین به رقابت بپردازند. سپس در صورت موفقیت بازیکنان می توانند پاداش هایی از جنس ارز دیجیتال اتریوم دریافت نمایند.

بازیکن ها می توانند از پاداش های خود استفاده کرده و کارت های بیشتری را بدست آورند. البته نباید فراموش شود که کارت های متعلق به فوتبالیست های معروف دارای قیمت های بسیار بالایی هستند.

Sky Weaver

بازی سکای ویور نیز یکی دیگر از بازی های کارتی است که محبوبیت زیادی را بدست آورده است. در این بازی، بازیکن ها می توانند پس از جمع آوری کارت های متفاوت با هم به رقابت بپردازند. کارت های این بازی در قسمت مارکت داخلی بازی قابل خرید و فروش هستند.

Hash Rush

بازی هش راش یک بازی ارز دیجیتال دیگر است که بر پایه بلاکچین اتریوم توسعه داده شده است. در این بازی بازیکنان قادر هستند محله و موقعیت خود را توسعه داده و از آن دفاع نمایند. در مکان های خاصی از بازی نقاطی تحت عنوان رگه های کریستالی وجود دارد که بازیکنان می توانند از آنها کریپتوکریستال استخراج نمایند.

کریپتوکریستال ها دارایی های اصلی این بازی به شمار می روند. علاوه بر این، تمامی اقلام موجود در بازی به صورت توکن های یکتا ارائه شده و قابل خرید و فروش هستند. کاربران قادر خواهند بود با فروش آنها به کسب سود پرداخته و یا با خرید دارایی های بازیکنان دیگر موقعیت خود را در بازی بهبود ببخشند.

نظرات