بازیگران فیلم کودا coda با عکس و بیوگرافی + داستان کامل و اسکار ۲۰۲۲

0

بازیگران فیلم کودا coda با عکس و بیوگرافی و اسامی بازیگران فیلم کودا محصوصل سال ۲۰۲۱ + داستان کامل فیلم سینمایی کودا (Coda) و حضور در مراسم اسکار ۲۰۲۲ را در ادامه از مجله حرف تازه میخوانید

بازیگران فیلم کودا coda با عکس و بیوگرافی + داستان کامل و اسکار 2022

اسامی بازیگران فیلم کودا coda با عکس و بیوگرافی + داستان کامل و اسکار ۲۰۲۲

کودا (CODA) یک فیلم کمدی-درام محصول سال ۲۰۲۱ کشورهای آمریکا و فرانسه درباره دختری شنوا در یک خانواده ناشنوا به کارگردانی سیان هدر تهیه‌کنندگی فابریس جیانفرمی، فیلیپ روسلت، ژروم سیدوکس، پاتریک واکسبرگر و فیلمنامه‌نویسی شان هدر با بازی بازیگران معروف آمریکایی چون امیلیا جونز ، اوگینو دربز، تروی کوتسور، فردیا والش-پیلو ، دنیل دورانت ، مارلی متلین که همگی از بازیگران سرشناس و برجسته سینمای هالیوود هستند، در تاریخ ۱۳ اوت ۲۰۲۱ منتشر شد.

واژه CODA که عنوان فیلم است مخفف Children of Deaf Adults (فرزند والدین ناشنوا) است. «کودا» اولین بار در دنیا به‌طور آنلاین در جشنواره فیلم ساندنس ۲۰۲۱ به نمایش درآمد و با استقبال گسترده روبرو شد. موسیقی این فیلم توسط ماریوس دوریس ساخته شده و فیلم‌برداری آن را پائولو اوییدوبرو انجام داده است. این فیلم در اواسط سال ۲۰۱۹ در لوکیشن گلاستر، ماساچوست فیلم‌برداری شد.

اسامی بازیگران فیلم کودا coda با عکس و بیوگرافی + داستان کامل و اسکار 2022

موضوع و خلاصه داستان فیلم کودا

«کودا»، بازسازی فیلم فرانسوی‌ «خانواده بلیه» محصول (۲۰۱۴) است. آن فیلم داستان یک دختر نوجوان شنوا را روایت می‌کند که نقش یک مترجم برای پدر و مادر و برادر ناشنوای خود دارد. (CODA مخفف «Child of deaf adult» یا «فرزند ناشنوای بزرگسال» است.)

داستان فیلم در مورد دختری جوان به نام روبی است که تنها عضو شنوای یک خانواده ناشنوا می‌باشد. پدر، مادر و برادر بزرگتر روبی به نام لئو همگی ناشنوا هستند و در حوزه تجارت ماهیگیری فعالیت می‌کنند. در این میان روبی به موسیقی علاقه دارد اما زمانی که متوجه می‌شود کسب و کار ماهیگیری خانواده در معرض تهدیدی جدی قرار گرفته‌است، میان انتخاب رشته مورد علاقه خود و کمک به کسب و کار خانواده‌اش، دچار تردید شده و…

موضوع و داستان فیلم کودا

اسامی بازیگران فیلم کودا با نقش

فهرست بازیگران فیلم کودا عبارتند از: امیلیا جونز در نقش روبی راسی
تروی کوتسور در نقش فرانک راسی
مارلی متلین در نقش جکی راکسی
دنیل دورانت در نقش لئو راسی
اوگینو دربز در نقش برناردو ویلالوبوس / آقای وی
امی فورسیت در نقش گرتی
فردیا والش-پیلو در نقش میلز
کوین چاپمن در نقش بردی

بازیگران فیلم کودا coda

معرفی کامل فیلم کودا

فیلم کودا، فیلمی درام و موزیکال، محصول سال ۲۰۲۱ کشورهای آمریکا و فرانسه، به کارگردانی سیان هدر است. نویسندگی فیلم کودا توسط سیان هدر، ویکتوریا بدوس و استانیسلاس کاره دو مالبرگ انجام شده است. بازیگرانی چون امیلیا جونز، مارلی متلین، تروی کوتسور، دانیل دورانت، جان فیوره، لونی فارمر، کوین چاپمن و ایمی فورسیت در فیلم کودا به ایفای نقش پرداخته ‌اند.

فیلم کودا توسط کمپانی وندوم پیکچرز تولید شده و از اپل تی وی منتشر شده است. فیلم کودا افتخارات متعددی به دست آورد که از میان آنها می توان به نامزدی دریافت سه جایزه اسکار بهترین فیلم، اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی، سه جایزه بفتا، دو جایزه انجمن بازیگران سینما و چهار جایزه ادا اشاره کرد.

بیوگرافی کامل بازیگران فیلم کودا

بیوگرافی بازیگران فیلم کودا coda

مارلی متلین (Marlee Matlin)

مارلی متلین در نقش جکی، یک مادر نگران و دلسوز در فیلم کودا ظاهر شده است.

مارلی بث متلین متولد ۲۴ اوت ۱۹۶۵ در مورتون گرو، ایلینوی، ایالات متحده آمریکا

بازیگر زن فعال نویسنده

سالهای فعالیت ۱۹۸۶–اکنون
همسر: کوین گراندالسکی

دارای ۴ فرزند

مارلی بث متلین (زاده ۲۴ اوت ۱۹۶۵) یک هنرپیشه، نویسنده و فعال آمریکایی است. متلین از ۱۸ ماهگی ناشنوا بود، اولین بازیگری خود را با بازی سارا نورمن در فیلم درام عاشقانه فرزندان یک خدای کوچک (۱۹۸۶) انجام داد، که جایزه اسکار و جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر زن را برای او به ارمغان آورد. او اولین بازیگر ناشنوا است که برنده جایزه اسکار شده است، و همچنین جوانترین برنده در رده بهترین بازیگر زن است.

او برای بازی در CODA (2021) برنده جایزه انجمن بازیگران سینما برای اجرای برجسته توسط بازیگران در یک فیلم سینمایی شد.

متلین یکی از اعضای برجسته انجمن ملی ناشنوایان است و مترجم او جک جیسون است. در سال ۲۰۰۹، او یک ستاره در پیاده روی مشاهیر هالیوود دریافت کرد.

بازیگران فیلم کودا coda

امیلیا جونز (Emilia Jones)

بازیگران فیلم کودا coda

امیلیا جونز متولد ۲۳ فوریه ۲۰۰۲ وست مینستر، لندن، انگلستان،

بازیگر زن ترانه سرا

سال‌های فعالیت ۲۰۱۱–اکنون
پدر و مادر: آلد جونز (پدر) و کلر فوست (مادر)

او بیشتر به خاطر ایفای نقش اصلی در فیلم ۲۰۲۱ CODA در نقش روبی روسی، که برای آن نامزد جایزه بفتا برای بهترین بازیگر نقش اول زن شد، شناخته شده است.

جونز همچنین به‌خاطر بازی در نقش کینزی لاک در سریال نت‌فلیکس Locke & Key در حالی که نقش‌های اولیه دیگری در تلویزیون نیز دارد، مانند Doctor Who (2013) و Utopia (2013-2014) و نقش‌های اصلی در فیلم‌ها شناخته می‌شود.

امیلیا جونز ستاره سریال «لاک و کلید» برای نقش روبی، دختر شنوای روسی و فرانک انتخاب شد. او نوجوانی عادی است که علاقه زیادی به خوانندگی دارد و هم‌زمان برای خانواده خود نقش یک مترجم را بازی می‌کند.

تروی کوتسور (Troy Kotsur)

بازیگران فیلم کودا coda

تروی مایکل کوتسور (زاده ۲۴ ژوئیه ۱۹۶۸) یک هنرپیشه و فیلمساز آمریکایی است. نقش مکمل او در فیلم CODA (2021) جوایز زیادی را برای او به ارمغان آورد، از جمله جایزه فیلم آکادمی بریتانیا، جایزه انجمن بازیگران سینما و جایزه انتخاب منتقدان، که او را به اولین بازیگر مرد ناشنوا تبدیل کرد که برنده این جوایز شد.

کوتسور همچنین کارگردانی فیلم داستانی No Ordinary Hero: The SuperDeafy (2013) را بر عهده داشت.

کاتسور نقش فرانک، شوهر جکی که یک ماهیگیر ریشوی شاد و شوخ است را در فیلم کودا بازی میکند

دنیل دورانت (Daniel Durant)

دنیل دورانت متولد ۲۴ دسامبر ۱۹۸۹ بازیگر آمریکایی صحنه و سینما است. دورانت یکی از اعضای جامعه ناشنوایان است. او بیشتر به خاطر ایفای نقش موریتز استیفل در احیای بهار بیداری در برادوی در سال ۲۰۱۵ و برای نقش مکرر خود در نقش متیو در مجموعه تلویزیونی Switched at Birth شناخته شده است. او همچنین در فصل دوم سریال نتفلیکس You نیز حضور داشت.

در سال ۲۰۲۱، دورانت در فیلم تحسین شده CODA ایفای نقش کرد، که برای آن او و بازیگران جایزه ویژه هیئت داوران را برای گروه بازیگران در مسابقه نمایشی ایالات متحده در اولین نمایش جهانی آن در جشنواره فیلم ساندنس ۲۰۲۱، همراه با جایزه برای اجرای برجسته از آن دریافت کردند. یک بازیگر در یک فیلم سینمایی در بیست و هشتمین جوایز انجمن بازیگران سینما.

دنیل دورانت، در نقش پسر بزرگ خانواده بازی کرده و موضوعی که رنجش می‌دهد این است که پدر و مادرش بیشتر به خواهر کوچکترش اعتماد می‌کنند تا به او

امی فورسیت (Amy Forsyth)

فیلم کودا coda

امی فورسیث (زاده ۶ اوت ۱۹۹۵) یک هنرپیشه کانادایی است. در تلویزیون، او به‌عنوان یک سریال منظم در سریال Hulu The Path (2016-2017)، درام موزیکال NBC Rise (2018) و فصل دوم سریال ترسناک SyFy Channel Zero (2017) همراه با نقش‌های تکراری در سریال ظاهر شد.

او همچنین در فیلم های ترسناک A Christmas Horror Story (2015)، Hell Fest (2018) و We Summon the Darkness (2020) و فیلم های درام Beautiful Boy (2018)، CODA (2021) و The Novice (2021) ظاهر شد.

شان هدر کارگردان کودا

«کودا» دومین فیلم بلند سینمایی شان هدر پس از کمدی سیاه «تالولا» (۲۰۱۶) با بازی الیوت پیج و آلیسون جنی است. هدر اولین بار داستان هویمان را در مستند نتفلیکس درباره جنبش حقوق معلولان، «اردوگاه معلولان» به کارگردانی نیکول نیونام و جیم لبرکت شنید و آن‌قدر مجذوب شخصیت هویمان شد که بلافاصله کتاب خاطرات این فعال را خرید.

جوایز و افتخارات

۲۰۲۲ جوایز اسکار بهترین فیلم در جریان تندیس اسکار
بهترین فیلم‌نامه اقتباسی سیان هدر در جریان
بهترین بازیگر نقش مکمل مرد تروی کوتسور در جریان

برخی عوامل

کارگردان: سیان هدر
نویسنده: سیان هدر
ژانر: درام
تولید: Vendome Pictures
مدت زمان: ۱۱۱ دقیقه
کشورها: آمریکا، فرانسه
زبان: انگلیسی

نظرات