زمان دقیق مراسم تشییع و خاکسپاری رضا براهنی شاعر مشخص شد + محل دفن

0

زمان دقیق مراسم تشییع و خاکسپاری رضا براهنی شاعر مشخص شد + محل دفن

زمان و تاریخ دقیق مراسم تشییع و خاکسپاری رضا براهنی شاعر مشخص شد و پس از طی مراحل برگرداندن پیکر ایشان در ایران به خاک سپرده می شود.

عکس و فیلم کامل مراسم تشییع و خاکسپاری رضا براهنی شاعر

عکس و فیلم کامل مراسم تشییع و خاکسپاری رضا براهنی شاعر

اکتای براهنی، فرزند زنده‌یاد رضا براهنی شاعر، نویسنده و منتقد ادبی سرشناس که امروز، جمعه پنجم فروردین در تورنتوی کانادا درگذشت، اعلام کرد که پیگر پدرش در ایران به خاک سپرده می شود و از تلاش برای به ایران برگرداندن پیکرِ پدر در صفحه اینستاگرامش نوشت

اکتای براهنی، فرزند رضا براهنی درباره زمان تشییع پیکر او در اینستاگرامش چنین نوشت:

«به اطلاع تمامی دوستان و آشنایان می‌رسانیم که بنا به وصیت رضا براهنی، ما وظیفه داریم که پیکر او را به کشور بازگردانده و در «ایرانه خانمِ زیبایش» که عاشقش بود به خاک بسپاریم. پس از انجام مراحل اداری و هماهنگی‌های لازم در روزهای آتی اطلاع‌رسانی خواهیم کرد. از پیام‌های تسلیت مردم عزیز و کلیه علاقه‌مندان و دوستان و همراهان که صمیمانه در کنار ما هستند، تشکر می‌کنیم.»

زمان دقیق مراسم تشییع و خاکسپاری رضا براهنی شاعر مشخص شد + محل دفن

تاریخ درگذشت

رضا براهنی شاعر، نویسنده و منتقد ادبی سرشناس امروز، جمعه پنجم فروردین ۱۴۰۱، در ۸۶ سالگی درگذشت.

از جمله رمان‌های بسیار خوانده شده رضا براهنی (زاده ۲۱ آذر ۱۳۱۴) می‌توان به «آواز کشتگان»، «رازهای سرزمین من» و «روزگار دوزخی آقای ایاز» اشاره کرد، «طلا در مس»، «قصه‌نویسی»، «کیمیا و خاک» و «تاریخ مذکر» نیز از جمله آثاری بودند که رضا براهنی در حوزه نقد ادبی نوشت. در حوزه شعر نیز «خطاب به پروانه‌ها و چرا من دیگر شاعر نیمایی نیستم؟» و «اسماعیلِ» او بارها و باها خوانده شدند و مورد بحث قرار گرفتند. رضا براهنی از اواخر دهه هفتاد خورشیدی در تورنتوی کانادا اقامت داشت.

رضا براهنی در ۲۱ آذر ۱۳۱۴ در تبریز به دنیا آمد. او در کنار درس خواندن و تحصیل به ناگزیر کار می‌کرد. در ۲۲ سالگی از دانشگاه تبریز لیسانس زبان و ادبیات انگلیسی گرفت، سپس به ترکیه رفت و پس از دریافت درجهٔ دکتری در رشتهٔ خود به ایران بازگشت.

پس از بازگشت به ایران از آبان ۱۳۴۳ با سمت استادیاری در رشتهٔ زبان و ادبیات انگلیسی در دانشکدهٔ ادبیات دانشگاه تهران به تدریس مشغول شد و در اردیبهشت ۱۳۴۷ به سمت دانشیاری ارتقا یافت.
او در دهه ۷۰ برای همیشه از ایران به کانادا مهاجرت کرد و در کنار همسرش بیش از ۳۰ سال مقیم کانادا بود

نظرات