ماجرای جنجالی کنسرت ابی در دبی و آهنگ خلیج فارس و واکنش ها را ببینید

3

ماجرای مصاحبه جنجالی ابی بعد از کنسرت دبی و آهنگ خلیج فارس و واکنش ها به نخواندن ترانه خلیج فارس در دبی را کامل ببینید که به علت نخواندن آهنگ خلیج فارس در کنسرت دبی با انتقادها دو واکنش های تندی مواجه شد که در مصاحبه اخیر خود بعد از کنسرت دبی گفته: من آدم سیاسی نیستم و آهنگ خلیج فارس را عمدا نخواندم تا بتوانم به کارم ادامه دهم!

ماجرای جنجالی کنسرت ابی در دبی و آهنگ خلیج فارس و واکنش ها را ببینید

ماجرای جنجالی کنسرت ابی در دبی و آهنگ خلیج فارس و واکنش ها را ببینید

در نوروز ۱۴۰۱ ابراهیم حامدی کنسرتی در امارات برگزار کرد که بر خلاف درخواست تماشاگران کنسرت از خواندن آهنگ خلیج فارس خودداری کرد. ابراهیم حامدی مشهور به ابی، در گفت‌وگو با شبکه نزدیک به عربستان موسوم به ایندیپندنت فارسی، در پاسخ به این پرسش که چرا در عربستان و امارات، ترانه «خلیج فارس» را اجرا نکرده، مدعی شد است:‌ «من سیاسی نیستم و موضوع خلیج فارس یک مسئله است بین ایران و امارات و شاید چند کشور دیگر.»

او سپس در این مصاحبه ادامه داد: آهنگ خلیج فارس را «عمدا» نخواندم تا بتوانم به کارم در کشورهای نزدیک ایران ادامه دهم!، حالا علت نخواندن آهنگ خلیج فارس در کنسرت دبی که آن را «عمدا» توصیف کرده بازتاب گسترده ای در شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام و توئیتر داشته است.

خواننده لس‌ آنجلسی در پاسخ به دلیل اجرا نکردن ترانه خلیج فارس در امارات گفته است: مسئله خلیج فارس یک اختلاف سیاسی بین ایران و امارات و چند کشور دیگر است و من به عنوان یک هنرمند به خودم اجازه دخالت در این موضوع را نمی‌دهم!

واکنش ها

سید محمد علی ابطحی، فعال سیاسی، در حساب توییتر خود نوشت: «آقای ابی عزیز صداتون قشنگه. خیلی ها با صداتان زندگی کرده اند. اما خلیج فارس سیاسی نیست. اختلاف منطقه ای نیست. یک واقعیت تاریخی است که تا بوده و خواهد بود نام اینجا خلیج فارس است.»

برخی از افرادی که خود را عاشق ایران و ایرانی می دانند و همیشه دم از علاقه به آب و خاک کشور می زنند، گاهی اتفاقاتی را رقم می زنند که سبب حیرت همگان می شود.

ماجرای خلیج فارس که تقریبا هیچ فرد ایرانی با آن تعارف ندارد، به یکی از مناطقی در ایران تبدیل شده است که سالهاست کشورهای حاشیه خلیج فارس در تلاشند تا نامش را جعل کنند که همین امر هر از گاهی سبب عصبانیت و به جوش آمدن خون شهروندان ایرانی می شود و حال شاهد آن هستیم که یک خواننده لس آنجلسی که خود را عاشق ایران می داند، به راحتی این نماد غیرت و تعصب نادیده می گیرد.

تا جایی که تلویزیون نیز به این موضوع اشاره می کند و محمد قربانی همسر سابق گوگوش نیز ابی خواننده لس آنجلسی را مورد انتقاد قرار می دهد و کار او را اشتباه بزرگ می داند.

3 دیدگاه در “ماجرای جنجالی کنسرت ابی در دبی و آهنگ خلیج فارس و واکنش ها را ببینید

  1. عاشق ایران گفت:

    سلبریقی وطن فروش هیچ چی براش اهمیت نداره نه وطن نه غیرت حتی خودفروشی

  2. زصا گفت:

    دماغ

  3. ناشناس گفت:

    از یک وطن فروش چه انتظاراتی دارید! اینا خودشون رو هم فروختن چه رسد به وطن.

نظرات