بیوگرافی شف فرانسوا حسین داور دستپخت و همسرش سعیده رنجبریان + عکس درگذشت و زندگینامه

0

بیوگرافی شف فرانسوا حسین داور دستپخت و همسرش سعیده رنجبریان + عکس درگذشت و زندگینامه

شف فرانسوا حسین، سرآشپز فرانسوی و داور خارجی مسابقه دستپخت متولد ۱۹۶۰ در شهر مس فرانسه بود که روز ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ درگذشت. در ادامه بیوگرافی فرانسوا حسین داور مسابقه دستپخت و همسرش سعیده رنجبریان با عکس و سوابق شغلی از مسلمان شدن تا داور برنامه دستپخت و ماجرای ازدواج و همسرش و درگذشت شف فرانسوا حسین داور خارجی مسابقه دستپخت در ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ را در زندگینامه و زندگی شخصی شف فرانسوا سرآشپز فرانسوی را در ادامه از مجله حرف تازه میخوانید.

بیوگرافی شف فرانسوا حسین داور دستپخت و همسرش سعیده رنجبریان + عکس درگذشت و زندگینامه

بیوگرافی شف فرانسوا حسین سرآشپز فرانسوی

فرانسوا حسین, با نام اصلی شف فرانسوا, متولد سال ۱۹۶۰ در مس فرانسه بود که در روز ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ به دلیل ایست قلبی درگذشت. او دارای که مدرک سرآشپزی بین‌المللی غذاهای مللی، سرآشپز فرانسوی و داور خارجی مسابقه دستپخت بود که در ایران با اجرای داوری در مسابقه دستپخت به مخاطبان معرفی شد.

شف فرانسوا یکی از داوران مسابقه دستپخت در کنار نیما اخلاق نجات و مهدی مرتضوی و پژمان علیزاده و جلال زواره و کیان رنجبر دیگر داوران دستپخت بود که همه به نیکی از او یاد می کنند.

ایشان همسر سعیده رنجبریان سرآشپز معروف ایرانی است که بعد از ازدواج با خانم رنجبریان مسلمان شد

زندگی شخصی شف فرانسوا حسین سرآشپز فرانسوی

همسر شف فرانسوا حسین کیست

شف فرانسوا چند سال پیش با خانم سعیده رنجبریان آشپز ایرانی معروف ازدواج کرده بود و به دین اسلام مشرف شده بود.

در طول زندگی اختلاف سنی ۳۰ ساله این زوج خللی وارد نکرد و بسیار خوشبخت و سعادتمند در کنار هم زندگی کردند.

همسر شف فرانسوا حسین کیست

سوابق شغلی از آشپزی تا بازیگری

شف فرانسوا، در شهر «مس» در شمال فرانسه به دنیا امده و در شهر «ورسای» بزرگ شد، حدود ٢٠ سال به صورت حرفه‌ای در شغل آشپزی مشغول كار بوده و به عنوان سرآشپز در کشورهای فرانسه، آلمان و لوگزامبورگ كار کرد.

او در ایران علاوه بر داوری مسابقه «دستپخت»، در چند سریال تلویزیونی ایرانی هم ایفای نقش کرده بود

اولین تجربه ایفای نقش در سریال‌های ایرانی را با مهران مدیری به عنوان سرآشپز با نقش کوتاهی در سریال «دراکولا» از سر گذراند. او پس از آن پیشنهادهایی برای بازیگری داشت اما به خاطر مشغله کاری فرصت چندانی برای این کار نداشت اما به پیشنهاد برخی از دوستان کارگردان‌هایی از جمله سیروس مقدم و جواد افشار پاسخ مثبت داد و در سریال «جزیره» در نقش سرمایه‌گذار و شریک تجاری و در سریال «گاندو» در نقش ژنرال سایمون (ژنرال انگلیسی) بازی کرد.

آخرین سریالی که فرانسوا در آن ایفای نقش کرد «قصه هزار افسون» بود.

علت فوت و علت درگذشت شف فرانسوا حسین

علت فوت و علت درگذشت شف فرانسوا حسین

داوری خارجی مسابقه دستپخت عصر روز ۲۵ اسفند بر اثر ایست قلبی در مشهد درگذشت.

سعیده رنجبریان، همسر فرانسوا حسین با اشاره به جزئیات مراسم تشییع پیکر این هنرمند، علت فوت او را ایست قلبی عنوان کرد و گفت: «این حادثه زمانی رخ داد که برای استراحت چند روزه به طرقبه رفته بود و همان جا دار فانی را وداع گفت.»

او همچنین با اشاره به تلاش‌های شف فرانسوا برای جامعه آشپزی و علاقه‌مندان به این هنر و نیز ایفای نقش آن مرحوم در مجموعه‌های تلویزیونی ایرانی، گفت: «فرانسوا حسین برای ایران و جوانان این کشور در صنعت آشپزی زحمات بسیاری کشید و همواره مایل بود تجربه یک عمر هنر آشپزی را به آن‌ها منتقل کند.»

زمان تشییع و خاکسپاری شف فرانسوا

زمان تشییع و خاکسپاری شف فرانسوا

همسر زنده‌یاد فرانسوا حسین درباره زمان دقیق تشییع پیکر او اظهار کرد: «زمان و مکان دقیق برگزاری آیین تشییع مرحوم فرانسوا حسین پس از گذراندن مراحل اداری در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای کسب جواز دفن در قطعه هنرمندان و نیز عزیمت خانواده آن مرحوم به ایران، در اسرع وقت اطلاع‌رسانی خواهد شد.»

عکس های شف فرانسوا حسین سرآشپز فرانسوی

ماجرای مسلمان

فرانسوا حسین» سرآشپز حرفه‌ای فرانسوی‌الاصل و داور مسابقه تلویزیونی «دست‌پخت» درباره مسلمان شدنش گفت: در ابتدا باید توضیح بدهم که من دینم را تغییر نداده‌ام بلکه تا پیش از اسلام آوردن اصلا دینی نداشته‌ام اما الان نه تنها مسلمان شده ام بلکه یک مسلمان شیعه هستم.

فرانسوا حسین در مورد نحوه مسلمان شدنش که به توصیه همسر ایرانی خود اتفاق افتاده گفت: همسر ایرانی‌ام به من گفت که در صورت تمایل به زندگی با یکدیگر بر اساس قوانین اسلام و کشور باید اسلام بیاورم. من در ابتدا متعجب بودم ولی قبول کردم که این کار را انجام دهم اما به من گفتند که باید با یک روحانی مشورت کنم که در امامزاده صالح می‌توانم او را ببینم. آن روحانی پس از گفت‌وگو با من گفت که بدون تفکر و مطالعه این کار امکان‌پذیر نیست و من در ابتدا باید قرآن را بخوانم. پس من هم ترجمه کل قرآن را به زبان فرانسه خواندم و از این همه مهربانی و احترام که در آن بود متعجب شده و مصمم به اسلام آوردن شدم و حتی نام فامیل خود را هم حسین انتخاب کرده‌ام.

بیوگرافی شف فرانسوا حسین

زندگی در ایران

من ایرانیان را هم خیلی دوست دارم و مردمان خیلی خونگرم و مهربانی دارد. در این مدتی که در ایران بودم، اصطلاحات جالبی را هم از مردم یاد گرفتم. مانند «قربونت برم»، «فدات بشم» و … که جملات عاطفی و مهربانانه‌ای است.

درباره غذاهای ایرانی هم باید بگویم که غذاهای ایرانی پر از خلاقیت و تكنیک و تنوع است. تاکنون تحقیقات خیلی وسیعی در مورد غذاهای ایرانی انجام دادم و باید بگویم واقعا غذاهای خوشمزه و كاملی هم هستند

فرانسوا حسین فرانسوی الاصل و مسلمان شیعه است که در در تهران زندگی می کرد و دارای مدرک سرآشپزی بین‌المللی غذاهای ملل است و مطالعات بسیاری در ارتباط با غذاهای ایرانی انجام داده است.

مسابقه بین‌المللی «دستپخت» به تهیه‌کنندگی شاهرخ امیر معزی، کاری از گروه اجتماعی شبکه یک سیماست که روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و پنجشنبه حوالی ساعت ۲۰:۰۰ از این شبکه به روی آنتن می‌رود.

درگذشت شف فرانسوا حسین داور مسابقه دستپخت

شف فرانسوا حسین

نظرات