بیوگرافی اصغر سمسارزاده بازیگر طنز و همسر و پسرش سهند + عکس های خانوادگی و آثار

0

بیوگرافی اصغر سمسارزاده بازیگر طنز و همسر و پسرش سهند + عکس های خانوادگی و آثار

بیوگرافی و سوابق اصغر سمسارزاده بازیگر قدیمی و همسرش + عکس های اصغر سمسارزاده از دوران جوانی و قبل از انقلاب تا فعالیت های اخیر همراه با سوابق هنری و فیلم ها و سریال های او در زندگی شخصی و هنری اصغر سمسارزاده کمدین و بازیگر طنز قبل از انقلاب و همسرش و ماجرای ازدواج و فرزندانش و پیج اینستاگرامش و حواشی و گفتگوهای اخیر او را در مجله حرف تازه میخوانید

بیوگرافی اصغر سمسارزاده بازیگر طنز و همسر و پسرش سهند + عکس های خانوادگی و آثار

بیوگرافی اصغر سمسارزاده

اصغر سمسارزاده با نام هنری اصغر ترقه متولد ۱ فروردین ۱۳۱۹ در تهران، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون و کمدین اهل ایران است که با بازی در سریال مرادبرقی در نقش اصغر ترقه به شهرت رسید.

او سال‌هاست كه بازی می‌كند. ۱۶ ساله بوده كه وارد حرفه بازیگری شده است. نسل‌های مختلف از او خاطره دارند. اصغر سمسارزاده را این سال‌ها بیشتر در كارهای طنز تئاتر و رادیو دیده‌ایم.

اصغر سمسار زاده می‌گوید خیلی اتفاقی وارد دنیای طنز شدم و از این اتفاق بسیار خوشحالم. او پس از سال‌ها با بازی در سریال چهارچرخ به تلویزیون بازگشت.

بیوگرافی اصغر سمسارزاده

خانواده و خواهر و برادر اصغر سمسارزاده

اصغر سمسارزاده در محله میدان محمدیه (اعدام سابق) در کوچۀ دکتر عشقی به دنیا امد. پدرش تاجر بازار و یک مادرس اهل اصفهان بود. ۶ فرزند هستند، دو برادر و ۴ خواهر، برادرش متخصص رماتیسم است یک خواهرش لیسانس زبان­های خارجی است و یک خواهر دیگرش رئیس بیمارستان است.

خانواده و خواهر و برادر اصغر سمسارزاده

همسر اصغر سمسارزاده کیست

سمسارزاده در سال ۶۷ ازدواج کرده و یک پسر به نام سهند دارد. او در برنامه زنده از همسرش تشکر خاصی کرد که بعدها به سوزه تبدیل شد.

همسر اصغر سمسارزاده کیست

سوابق هنری

آقای اضغر سمسارزاده را بیشتر مردم ایران با نام اصغر ترقه می شناسند. او از سال ۱۳۴۹ وارد سینمای ایران شد و با بازی در ‏با فیلم امشب دختری می میرد در به سینمای قبل از انقلاب معرفی شد و با نقش اصغر ترقه به اوج شهرت رسید

سریال مراد برقی، مجموعه تلویزیونی ای با نام اصلی خانه به دوش در ۱۳۵۲ دوران قبل از انقلاب بود که او در شخصیت اصغر ترقه خوش درخشید و به چهره ای ماندگار تبدیل شد

زندگینامه اصغر سمسارزاده

اصغر سمسارزاده را با نقش‌های کمدی می‌شناسند، اما دوستداران نمایش‌های جدی، حضور او در نمایش‌های مرحوم غلامحسین ساعدی چون پرواربندان و دیکته و زاویه را نیز به خاطر دارند. اصغر سمسارزاده از بازیگران قدیمی تئاتر، سینما و تلویزیون ایران است که فعالیت‌های هنری خود با گروه تئاتر اسکار آغاز کرد و چند سال بعد به‌طور حرفه‌ای در گروه داود رشیدی که «تئاتر مردم» نام داشت مشغول شد.

فعالیت بعد از انقلاب

سمسارزاده در فاصله سال‌های ۱۳۴۸ تا ۱۳۵۶ بیش از ۲۰ فیلم بازی کرد و پس از پیروزی انقلاب مدتی از سینما کناره گرفت، و سالهای پس از انقلاب با حضور در برنامه رادیویی صبح جمعه با شما فعالیتش را ادامه داد.

ایشان اخیرا در سریال وضعیت زرد و حکایت های کمال ایفای نقش کرده است وبه تازگی در مصاحبه ای جدید ادرباره وضعیت زندگی و فعالیت های هنری خود پرده برداشته است

عکس های اصغر سمسارزاده

مصاحبه خواندنی و گفت و گو با اصغر سمسارزاده

*از دوران کودکی بگویید بچۀ کدام محلۀ تهران بودید؟

من بچه میدان محمدیه (اعدام سابق) هستم، کوچۀ دکتر عشقی. دو، سه سال پیش هم رفتم آنجایی که به دنیا آمدم را ببینم اما دیدم آپارتمان شده و خیلی هم ناراحت شدم! از یک پدرِ تاجرِ بازار و یک مادرِ اهل اصفهان به دنیا آمدم. ما ۶ فرزند هستیم، دو برادر و ۴ خواهر، برادرم متخصص رماتیسم است یک خواهرم لیسانس زبان­های خارجی است و یک خواهر دیگرم رئیس بیمارستان است.

* ایران تشریف دارند؟

نه همه خارج هستند غیر از من. یکی از آنها آمریکاست، یکی انگلیس است، دو تا از آنها اسپانیا هستند و فقط برادرم اینجاست.

* بچه تاجر بودید یعنی وضع مالی­‌تان خوب بود؟

تاجرزادۀ آن‌طوری نبودیم. من زمان قحطی به دنیا آمدم سال ۱۳۱۹٫ قبل از من دو برادرم از دنیا می­‌روند و نذر می‌کنند اگر من به دنیا بیایم نامم را اصغر بگذارند. از اسمم هم راضی هستم چون خوشم می­‌آید و اصغر به‌معنای کوچک یک دنیا برای من ارزش دارد و به همین دلیل است که من کوچکِ تمام ملت ایران هستم مانند اسمم.

زندگی شخصی و خانواده اصغر سمسارزاده

*به نقش‌های طنز عادت كرده‌ام

من از ۱۶ سالگی هم وارد این حرفه شده‌ام. حالا خودتان حساب کنید …

هنوز هم با عشق كار می‌كنم و هر روز هم مشتاق‌تر می‌شوم. چون دنیای هنر آنقدر وسیع است كه هر چه بیشتر جلو بروی، به عمق بیشتری دست پیدا می‌كنی. به هر حال هیچ گاه از سر عادت كار نكرده‌ام و اگر روزی این احساس به من دست بدهد، قطعا مرگ هنری‌ام فرا رسیده است.

من با بازی در سریال‌هایی چون پهلوانان، آدم و حوا، روزهای خوش تیمارستان و… معروف شدم و در ادامه به صحنه تئاتر سوق پیدا كردم. شاید چون در سینما و تلویزیون فضا برایم محدودتر بود و نقش‌ها آن طور كه باید دلخواهم نبودند.

*خب، در این مدت دلتنگ تلویزیون نبودید؟

چرا. خیلی زیاد، ولی متاسفانه بخت با من یار نبود و نتوانستم طی این سال‌ها در این رسانه فعالیت كنم.

من تئاتر را با هیچ چیزی عوض نمی‌كنم. چون نقش تماشاگر و زنده بودن كار به من انرژی زیادی می‌بخشد كه بسیار دلپذیر است. ضمن این كه بازی در تئاتر كار هر كسی نیست..

*به كدام یك از نقش‌هایتان تعلق خاطر بیشتری دارید؟

به نقشی كه در سریال مرادبرقی داشتم. چون به واسطه این نقش مسیر زندگی‌ام عوض شد و مخاطب هم همیشه این نقش را به خاطر دارد.

فیلم های قبل از انقلاب اصغر سمسارزاده

ورود به تئاتر

بعد سال ۱۳۳۷ من وارد کارِ تئاتر شدم. من دیپلم گرفتم، هیچ آکادمی سینما و تئاتر نرفتم و اصلاً تحصیلاتِ دانشگاهی ندارم، خودجوش بالا آمدم. یک‌سری کتاب از آقای شاهین سرکیسیان، استانیسلاوسکی اینها را ترجمه کردم و به‌وسیلۀ یکی از دوستانم که آن زمان در وزارت فرهنگ و هنرهای دراماتیک بود، آقای دکتر مهدی فروغ که رئیس دراماتیک بود، من دیگر آنجا ماندم و ادامه دادم و بعد ادارۀ تئاتر شد، من قراردادی کار کردم تا اینکه انقلاب شد.

* از نزدیک سرکیسیان را دیده بودید؟

بله، جزوء­هایش را می‌آورد، یک سالنی بود در خیابان نادری، همکاران من هم سیروس ابراهیم­‌زاده، سروش خلیلی، عبدالله بُوتیمار، سیدعلی میری(کمدین) با اینها جزء یک گروه بودیم و همه هم معروف شدیم. حالا این گروه چقدر برای آدم­ها خوش­یُمن بوده دیگر با خدا بوده و دوست داشته اینگونه شود.

اصغر سمسارزاده

*الان آقای مهران مدیری خیابان‌ها را یک تنه خلوت می‌کند.

بعد از ۵۰ سال دیگر آقای مهران مدیری نباید خیابان را خلوت کند؟ مهران مدیری یکی از نابغه‌­های ایران است. من خودم خیلی به او احترام می­‌گذارم چون کارش را دوست دارم. رضا عطاران خیلی قابل احترام است و کمدینِ بسیار بالا.

*در این ۱۰ سال که کار نکردید درآمدی داشتید؟

من هر چه داشتم خوردم، از پس­ اندازم خوردم و هر چه داشتم فروختم و خوردم.

عکس جدید همسر اصغر ترقه

* چه زمانی ازدواج کردید؟

سال ۱۳۶۷٫ یک پسر هم به نام سهند دارم. دیدم نام مرا اصغر گذاشتند، کوچک و ریز، گفتم نام پسرم را سهند بگذارم شاید یک چیزی بشود! سال ۶۷ شروع کار من بود، قدم همسرم بود که درها باز شد و تئاترهای من دو سه سال روی صحنه می­‌ماند. یک نمایش من سه سال روی صحنه بود این را مسئولین نمی­‌بینند که چطور سه سال یک نمایش روی صحنه می­‌ماند؟!

عکس جدید همسر اصغر ترقه

فیلم های اصغر ترقه

  • برنده‌ها (۱۳۹۸)
  • لازانیا (۱۳۹۶)
  • خالتور (۱۳۹۶)
  • دم‌سرخ‌ها (۱۳۹۶)
  • خوابم می‌آد (۱۳۹۰)
  • فیتیله و ماه پیشونی (۱۳۹۰)
  • گشت ارشاد (۱۳۹۰)
  • چپ دست (۱۳۸۴)
  • شارلاتان (۱۳۸۳)
  • تشنه باران (۱۳۵۷)
  • یک اصفهانی در سرزمین هیتلر (۱۳۵۶)
  • پشمالو (۱۳۵۵)
  • دلقک (۱۳۵۵)رابطه جوانی (۱۳۵۵)
  • شوهر جونم عاشق شده (۱۳۵۵)
  • نقص فنی (۱۳۵۵)
  • ممل آمریکایی (۱۳۵۴)
  • همسفر (۱۳۵۴)
  • آب (۱۳۵۳)
  • بزن بریم دزدی (۱۳۵۳)
  • خوشگلا عوضی گرفتین (۱۳۵۳)
  • شوهر کرایه‌ای (۱۳۵۳)
  • عروس پابرهنه (۱۳۵۳)
  • کوثر (۱۳۵۳)
  • مراد برقی و هفت دخترون (۱۳۵۳)
  • هفت دلاور (۱۳۵۲)
  • حسن دینامیت (۱۳۵۱)
  • آقای هالو (۱۳۴۹)
  • تجاوز (فیلم ۱۳۴۹) (۱۳۴۹)
  • امشب دختری میمیرد (۱۳۴۸)

سریال های تلویزیونی

وضعیت زرد (١۴٠٠)

حکایت های کمال (۱۳۹۸)

سرگذشت (۱۳۹۸)

چهار چرخ (۱۳۹۰)

نیمه پنهان ماه (۱۳۷۳)

خانه‌به‌دوش (مراد برقی) (۱۳۵۲)

آدم و حوا (۱۳۵۰)

خانه بی‌زن

جمعه ایرانی

نظرات