بهترین لاستیک خارجی کدام است؟

0

سی و پنج درصد از تصادفاتی که به علت نقص فنی خودرو اتفاق می‌افتند، دلیلشان خرابی لاستیک‌های ماشین است. سا­لانه پانزده هزار تصادف در ایالات متحده آمریکا فقط به دلیل مشکلات تایرها رخ می‌دهد.
تقریباً هر وسیله‌ی نقلیه‌ای به لاستیک نیاز دارد. به همین دلیل بازار خریدوفروش آن بسیار متنوع و گسترده است. در ادامه‌ی این مقاله، ما به بررسی و چگونگی انتخاب بهترین لاستیک‌های خارجی در ایران می‌پردازیم.

بهترین لاستیک خارجی

هنگام خرید لاستیک، به چه مشخصه‌ای توجه کنیم؟

آج لاستیک:

نه! اینها برای زیبایی نیستند. شیار و طرح‌های متفاوتی که بر روی هر لاستیک می‌بینید؛ کارکردهای متفاوتی دارند. پس باتوجه ‌به نوع خودرو و زمینی که به طور معمول بر روی آن رانندگی می‌کنید لاستیکی را انتخاب کنید که فرمان‌پذیری مناسبی داشته باشد. همچنین شما باید به عمر آج لاستیک هم دقت کنید

سرعت و بار مجاز:

شما به هر نوع لاستیکی، مقدار مشخصی وزن و سرعت را می‌توانید تحمیل کنید. رعایت نکردن این حد مجاز می‌تواند خطرات بسیاری را موجب شود.

تاریخ تولید:

کمی به دیواره لاستیکی که انتخاب کرده‌اید توجه کنید. تاریخ تولید را خواهید دید. طبیعتاً هر چه به تاریخ تولید نزدیک‌تر باشید بهتر است. همچنین در مورد تاریخ انقضا و عمر تایر خود هم تحقیق کنید.

چسبندگی:

به زبان ساده یعنی میزان ترمزگیری لاستیک در جاده خشک، خیس و اصطکاک آن با زمین. درجه‌ی چسبندگی هر لاستیک با یکی از حروف AA ، A ، B ، C و اگر برای چهارفصل مناسب باشد علامت M+S نشان داده می‌شود. دو درجه AA و A و همین‌طور لاستیک‌های چهارفصل مناسب‌تر هستند.

مقاومت حرارتی:

به رده‌بندی مقاومت حرارتی لاستیک توجه کنید. A بالاترین مقاومت است.

اندازه:

پیش از خرید لاستیک به سایز مناسب خودرو خود دقت کنید. درصورتی‌که از آن اطمینان ندارید می‌توانید با پشتیبانی رینگو تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

قیمت، کمپانی تولیدکننده (به جهت استفاده از مواد باکیفیت)، فرمان‌پذیری آسان، مقاومت غلتشی کم (انرژی که خودروی شما برای حرکت با سرعت ثابت یا افزایش سرعت به آن نیاز دارد) و دیرتر ساییده شدن از موارد دیگری است که باید بررسی کنید.

بهترین لاستیک‌های خارجی موجود در بازار ایران

دانلوپ

در میان بهترین لاستیک‌های خارجی نام دانلوپ مخترع تایرهای پنوماتیک، بسیار درخشان است. این کمپانی در حال حاضر از زیر مجموعه‌های گودیر است. لاستیک‌های تابستانی، زمستانی و چهارفصل از انواع تولیدات دانلوپ است. خرید لاستیک دانلوپ یکی از هوشمندانه‌ترین انتخاب‌هایی که هر راننده‌ای می‌تواند داشته باشد.

بهترین لاستیک خارجی

میشلن

به‌جرئت می‌توان میشلن را در گروه ده لاستیک برتر بازار قرار داد. برادران میشلن از سال ۱۸۸۹ تولید لاستیک را آغاز کرده و در سه دسته مسافرتی، کامیون و کامیون تجاری به تمام دنیا تایر صادر می‌کنند. برندهای نام‌آشنای بنز و BMW لاستیک میشلن را یکی از تأمین‌کنندگان اصلی خود انتخاب کرده‌اند.

بریجستون، یوکوهاما و اوتسو

بریجستون از سال‌های بسیار دور در بازار ایران حضور دارد. از لاستیک دوچرخه گرفته تا هواپیما و کامیون‌های غول‌پیکر را تولید می‌کند. در سال ۱۹۸۸ بریجستون، کمپانی آمریکایی فایرستون را خرید و در آمریکا فعالیت خود را آغاز کرد. لاستیک تابستانه، زمستانه، چهارفصل و کامیون از تولیدات بریجستون هستند.

همچنین یوکوهاما با شعار «ما فقط لاستیک تولید نمی‌کنیم، تاریخ می‌سازیم» بیش از صدسال است که تایرهای با کیفیتی به بازار خودرو عرضه می‌کند.

اوتسو نیز یک برند ژاپنی است که کار خود را با ساخت لاستیک هواپیما آغاز کرد و سپس تولید تایر خودرو را نیز به کارخانه‌های خود اضافه کرد. اوتسو در ژاپن، تایلند، ترکیه، برزیل، چین، آفریقای جنوبی و آمریکا کارخانه تولید لاستیک دارد.

گودیر

در بحث کیفیت گودیر همان بس که کارخانه فورد، آن را تأمین‌کننده اصلی خود در تولید فورد مدل T انتخاب کرده و همچنین تنها تأمین‌کننده مسابقات نسکار است. اما باید اعتراف کنیم که قیمت آن در دسته بسیار گران قرار گرفته که البته به همان مقدار کیفیت بسیار بالایی هم ارائه می‌دهد.

فالکن

عمر فالکن به چهل سال نمی‌رسد اما توانسته سهم خوبی از بازار را به خود اختصاص دهد. لاستیک فالکن از زیر مجموعه‌های برند اوتسوی ژاپن است که در ابتدا به‌صورت تخصصی فقط برای ماشین‌های مسابقه لاستیک تولید می‌کرد اما در حال حاضر تایرهای بسیار با کیفیتی را برای خودروهای سواری ارائه می‌دهد.

بهترین لاستیک‌های چینی

در ادامه فهرستی از بهترین لاستیک چینی موجود در بازار را به شما معرفی می‌کنیم.

تراینگل

یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان لاستیک چینی شرکت تراینگل است. بیش از چهل سال است که تایرهای آن‌ها در بازارهای جهانی به فروش می‌رسد و در رتبه‌بندی‌ها بین ۱۰ شرکت اول دنیا هستند.

TR918 ، TR928 ، TE301 ، TR259 ، TH201 ، TC101 از پرفروش‌ترین‌های این برند هستند چرا که همفرمان‌پذیری خوبی دارند هم از کیفیت و قیمت مناسبی برخوردارند.

هدوی

کارخانه بزرگ لاستیک که با ایجاد شراکت با برندهای کامیون سازی بازار بزرگی را برای خود ایجاد کرده است. چه در شهر و چه در روستا لاستیک‌های هدوی مناسب شما هستند. در دسترس با قیمت و کیفیت مناسب!

کوریو

کمپانی کوریو در سطح جهان فعالیت دارد. آمریکا، خاورمیانه، اروپا، استرالیا، آسیا و آفریقا همه از بازار کوریو بهره‌مند هستند. لاستیک کوریو در ۶ دسته و ۱۰۰۰ سایز مختلف تولید می‌شود. TBR ، PCR ،  OTR ، STR ، MT ، لاستیک‌های کشاورزی، صنعتی و موتورسیکلت‌ها.

چائویانگ

کارخانه تولید لاستیک چائویانگ از زیر مجموعه‌های ZC-RUBBER است. این کارخانه ۶۰ سال قبل کفش‌های لاستیکی تولید می‌کرد؛ اما امروز برای دوچرخه، موتورسیکلت، اتومبیل، کامیون‌های سبک‌وسنگین و تریلرها تایر تولید می‌کند. چائویانگ لاستیک‌های پهن با انعطاف بالایی تولید می‌کند.

لینگ‌لانگ

کار خود را با عنوان تعمیرات لاستیک آغاز کرد و با گسترش آن تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان لاستیک چینی در جهان شد. لینگ‌لانگ استفاده از مواد طبیعی و تصفیه شده را شعار اصلی خود قرار داده و علاوه بر کسب استانداردهای جهانی تبدیل به تأمین‌کننده اصلی خودروهای چینی مثل: جیلی، چری، جک، کینگ دانگ است.

سایلون

این برند نسبت به بقیه‌ی کمپانی‌های تولید تایر، تازه تأسیس است و از سال ۲۰۰۲ وارد بازار جهانی شده است. آمریکا، کانادا، اروپا، مکزیک، استرالیا و آسیا بازارهای هدف آن هستند.

فازیون

یکی از غول‌های صنعت تایرسازی دنیا بریجستون است که برند فازیون را در چین تولید کرده و به دنیا صادر می‌کند. کیفیت در کنار قیمت به‌صرفه از خصوصیات لاستیک فازیون است.

لانگ‌مارچ

اگر در کنار لانگ‌مارچ نام چائویانگ را شنیدید تعجب نکنید! پس از تأسیس لانگ‌مارچ در سال ۱۹۶۶، در سال ۲۰۰۳ چائویانگ آن را خریداری کرده است. پس برندی جدید نیست و نزدیک به نیم‌قرن تولید لاستیـک، نتیجه‌ای جز کیفیت به ارمغان نیاورده است.

ترن‌استون

لیفتراک، لودر، گریدر، اتوبوس، کامیون و تراکتور همه از طرف‌داران ترن‌استون هستند. بیش از ۸۰ کشور در جهان میزبان لاستیـک ترن‌استون هستند.

این کمپانی به سه آمریکا، آسیا و آفریقا لاستیک صادر می‌کند.

کلام آخر

ما در این مقاله خصوصیات یک لاستیک مناسب و بهترین لاستیک‌های خارجی موجود در ایران را بررسی کردیم. اما اینکه کدام بهترین لاستیـک خارجی است؟ انتخابی است که به خودرو، وضعیت جغرافیایی و بودجه هر شخص بستگی دارد. ممکن است با همه‌ی اینها شما احساس کنید که همچنان در انتخاب یک لاستیـک خارجی خوب شک دارید؛ هیچ مشکلی نیست. از یک کارشناسان خبره به طور اختصاصی کمک بگیرید. پشتیبانی و مشاوره ۲۴ ساعته در فروشگاه اینترنتی رینگو به‌راحتی گزینه مناسب را به شما معرفی می‌کنند.

بهترین لاستیک خارجی

در رینگو شما می‌توانید هرآنچه در مورد خرید لاستیـک نیاز دارید اعم از گارانتی، مقایسه، ارسال فوری، قیمت مناسب و پشتیبانی را به دست بیاورید.

نظرات