بیوگرافی اسکندر کوتی گزارشگر فوتبال و همسر و فرزندانش + عکس ها و زندگینامه

0

بیوگرافی اسکندر کوتی گزارشگر فوتبال و همسر و فرزندانش + عکس ها و زندگینامه

بیوگرافی و سوابق اسکندر کوتی گزارشگر فوتبال و همسرش و فرزندانش + عکس ها و گزارش ها و سوابق شغلی اسکندر کوتی از خبرنگاری در جبهه و دوران دفاع مقدس تا گزارشگر فوتبال و بازیگری همراه با زندگی شخصی و خانوادگی اسکندر کوتی و همسرش و ماجرای فوت پسرش و آثار وی را با عکس ها و تصاویر جوانی تا امروز و حواشی اخیر او در ادامه از مجله حرف تازه میخوانید

بیوگرافی اسکندر کوتی گزارشگر فوتبال و همسرش و فرزندانش + عکس ها و زندگینامه

بیوگرافی اسکندر کوتی

اسکندر کوتی متولد دهه ۳۰ در اهواز، گزارشگر فوتبال ، تهیه کننده برنامه های ورزشی، مجری رادیو و تلویزیون و خبرنگار اهل ایران می باشد که از دنیای خاک و خاکریز دوران جنگ در دفاع مقدس به مستطیل سبز فوتبال گره خورد و حالا یکی از گزارشگران فوتبال معروف و برجسته ایرانی می باشد.

از او به عنوان اولین فردی یاد میکند که پیغام آزادسازی خرمشهر را در رادیو خوزستان اعلام کرد. اسکندر کوتی به خاطر مشکل تنفسی همسرش سال‌هاست در کرج زندگی می‌کند و فرزندانش هم همان‌جا بزرگ شدند و آن‌جا ماندگار شد”.

بیوگرافی اسکندر کوتی گزارشگر فوتبال

سوابق و سال های فعالیت

صدای اسکند کوتی یاداور طنین صدای الله اکبر اوست که وقتی در مسابقه مقدماتی جام جهانی ۹۸ روی علیرضا منصوریان خطا شد و داور اعلام پنالتی کرد از شدت هیجان فریاد الله اکبر سر داد.
اسکندر کوتی از جام جهانی خاطره انگیز ۹۰ تا سال‌ها بعد یکی از دو گزارشگر مطرحِ فوتبال در کنار عادل فردوسی پور است.

وی تهیه‌کننده چندین برنامه تلویزیونی از قبیل جنگ فوتبال اروپا بود. او در سریال معمای شاه نیز نقش شهید مفتح را ایفا کرده‌است.

سوابق شغلی اسکندر کوتی گزارشگر

اسکندر کوتی در بازی معروف دو تیم ایران و عربستان در مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه که در ورزشگاه آزادی برگزار شد پس از اعلام ضربه پنالتی به سود ایران با خطا روی علیرضا منصوریان با گفتن چندین باره الله اکبر موجب شگفتی بینندگان شد و تا مدت‌ها از این حرکت او به عنوان یک سوتی یاد می‌شد، او درباره این جرکت خود گفته این اقدام را برای خالی کردن احساسات خود انجام داده‌است.

گزارش های اسکندر کوتی

شروع گویندگی تا گزارشگری

استاد کوتی از کودکی به گویندگی و گزارشگری و ورزش فوتبال علاقه داشت و بعدها توانست با ورود به حرفه گزارشگری موفقیت های زیادی کسب کند. او جزو گویندگانی است که خبر آزادسازی خرمشهر را برای خوزستانی‌ها با آن زنگ صدای معروف مخابره کرد. ب

بعد از بازگشایی تلویزیون مرکز خوزستان،‌کوتی خیلی زود به عنوان گزارشگر پایش به گزارشگری فوتبال‌های معروف و اجرای برنامه «ورزش از نگاه دو» باز شد.

عکس های اسکندر کوتی

خودش درباره نحوه ورود به گزارشگری می گوید: به تازگی تلویزیون راه افتاده بود در اهواز ما شروع کردیم فوتبال‌های اهواز را ضبط کنیم. بعدها جنگ تمام شد و فوتبال‌ها رسمی و منظم پخش می‌شد بچه‌ها می‌گفتند اسکندر خودت صحبت کن! تو فوتبالی هستی، صدای خوبی داری و فوتبال را می‌شناسی، صحبت کن. یک بار بازی صنعت نفت آبادان و استقلال تهران در اهواز بود که من گزارش کردم و برای “ورزش و مردم” ارسال شد و این مسابقه اولین بار با صدای من در شبکه‌های سراسری پخش شد. بعد از این اجرای اول، تماس گرفتند و خواستند من گزارش کنم و برای تهران ارسال کنیم. از تهران خواست که بنده به تهران بروم و ادامه کار بدهم.

فعالیت در فوتبال

عاشق فوتبال بود و دوران کودکی همچون خیلی از کودکی‌های دیگر به فوتبال و بازی سپری شد و به طور حرفه ای فوتبال را دنبال کرد، تا جائیکه جزو ۳۵ نفر دعوت شده تیم ملی جوانان قرار گرفت ولی بنا به دلایلی اسمش از این لیست،‌ خط خورد.

قبل از دوران جنگ تحمیلی برای یک دوره آموزشی تکنسین جرثقیل‌های راه‌آهن به تهران رفت و در سال ۵۸ در راه‌آهن مشغول به کار شد و سپس وارد صدا و سیما شد.

عکس های جوانی اسکندر کوتی

عکس های جوانی اسکندر کوتی

او درباره اولین فعالیتش در صدا و سیما گفته: چهار ماه قبل از جنگ، یک برنامه برای جهاد می‌ساختند من نویسنده بودم و یک روز گوینده‌مان نیامد گفتند تو که خودت این متن‌ها را می‌نویسی چه بهتر که پشت تریبون قرار بگیری و آن‌ها را بخوانی. شروع کردم به گویندگی، چند قدیمی رادیو را دیدم که نگاه می‌کنند، با خودم گفتم الان می‌گویند این چه صدایی است؟ اما ورق برگشت و مرا تحسین کردند که این چه صدای خوبی است. تا به خودم آمدم دیدم چند برنامه دیگر هم برای گویندگی به من سپرده شد.

گزارشگر جنگ

با شروع جنگ به همراه بچه‌های رادیو اهواز برای تهیه گزارش به جبهه رفت و برنامه‌ای به نام “مقاومت جنوب” در ارتباط با جنگ و دفاع مقدس گزارش می‌گرفت.

او دربار ه علام آزادی خرمشهر در رادیو می گوید: برای خوزستانی‌ها خیلی جالب بود. همه بر و بچه‌های خوزستان در جنگ بودند از اهواز، دزفول و شوشتر… خود به خود این خبر پخش می‌شد. خبر را این طور گفتم: “شنوندگان عزیز و مردم خداجوی خوزستان بالاخره مجاهدت‌ها به بار نشست و خرمشهر قهرمان آزاد شد و من الان از مقابل مسجد جامع خرمشهر با شما صحبت می‌کنم خرمشهر با تلاش مردان و زنان شما آزاد شد”.

درگذشت پسر اسکندر کوتی

درگذشت پسر اسکندر کوتی گزارشگر فوتبال و مجری برنامه های ورزشی شنبه ۲ اردیبهشت ۹۶ که دلیل فوت فرزند اسکندر کوتی بیماری سخت سرطان اعلام شده است.

چند سالی بود که پسر اسکندر کوتی گزارشگر قدیمی به بیماری سخت مبتلا شده بود.

درگذشت پسر اسکندر کوتی

اسکندر کوتی مهمان چهل تیکه

استاد کوتی ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ مهمان برنامه چهل تیکه در شبکه نسیم به میزبانی محمدرضا علیمردانی بود.

نظرات