دیزل ژنراتور دست دوم بخریم یا نه؟ (افشا گری دیزل ژنراتور دست دوم)

0

به گزارش آذر موتور در مورد خرید دیزل ژنراتور دست دوم باید دقت کنید. خرید دیزل ژنراتور دست دوم کار بسیار حساس و ریسکی است که همیشه پیشنهاد نمیشود. زیرا خریدن این نوع دیزل ژنراتور ها در صورت نداشتن تجربه و اطلاعات کافی باعث ضررات زیادی میشود.

امروزه به خاطر نیاز شدید به دیزل ژنراتور در تمامی جاهای که برق نیاز اولشان هست بسیار زیاد شده و قیمت بالای این دستگاها باعث شده که خریداران به سمت دیزل ژنراتورهای دست دوم بیایند که بسیار کار خطرناکی هست. دیزل ژنراتور هم مثل تمامی لوازم برقی ، خرید کارکردش خیلی ریسکی است. به یاد داشته باشید که یک دیزل ژنراتور اکبند کار نکرده اگرچه ممکن است با هزینه بیشتری تهیه کنید، اما در عوض همراه با ضمانت و گارانتی فروشنده میباشند. داشتن گارانتی به مشتری این اطمینان فکری را میبخشد که چنانچه دستگاه اکبند دارای مشکل گردید میتوان از پشتوانه گارانتی قوی درصورت بروز مشکل برای رفع مشکل دیـزل ژنراتور استفاده نمود.

حتما به یاد داشته باشید که همانطور که در مورد خرید یک ماشین دست دوم ، تحقیق می کنیم که چند کیلومتر کار کرده و چند نفر قبلا صاحب آن بوده اند برای دیـزل ژنراتور دست دوم نیز میزان کارکرد (ساعت کار) وتعداد صاحبان و کاربرد قبلی ان از اهمیت برخوردار است. یکی از ریسکهای خرید دیزل ژنـراتور دست دوم این است که هیچ راهی برای به دست آوردن این اطلاعات وجود نداشته باشد. پس حتما در زمان خرید ، به یاد داشته باشید که به این نکته توجه کنید.

حالا اگر قصد خرید دیزل ژنـراتور دست دوم را دارید، مقاله زیر راکاملا مطالعه کنید.

نحوه تشخیص سلامت دیزل ژنراتور دست دوم

در انتخاب و خرید یک دیـزل ژنراتور دست دوم باید این نکته را مورد توجه قرار دهید، این که نباید از روی ظاهر سلامت آن را مد نظر قرار دهید.

یک ژنراتور ممکن است در شرایط بدی از نظر محیطی و جایگاهی که در آن قرار می گیرد قرار گرفته باشد و دچار رنگ پریدگی و یا زنگ زدگی شود ولی این را بدانید که اصل در انتخاب یک ژنراتور دسته دوم سلامت در کارکرد موتور، خروجی آمپراژ موتور، بی لرزش بودن موتور، نوسان ولتاژ استاندارد. کم نکردن آب و روغن موتور، خیس نبودن آب بندی بدنه از نظر نشتی روغن می باشد . بنابراین میتواند موتوری سالم باشد. ولی برعکس یک دیزل ژنـراتور ظاهر کالا تمیزی داشته باشد ولی به خاطر استفاده نادرست ، از نظر موتوری خراب باشد.

اصلی ترین بخش های دیزل ژنراتور در زمان خرید:

موتور دیزل ژنراتور دست دوم

اصلی ترین قسمت دستگاه دیزل ژنـراتور ، موتور دستگاه می باشد که باید با فروشنده در مورد سلامت موتور دیزل اطمینان کسب نماید و مواردی همچون میلنگ استاندارد ، ساعت کارکرد دیزل ژنـراتور، اورهال اساسی دیزل ژنراتـور دست دوم ، اطلاع از سلامت سیستم سوخت رسانی شامل پمپ انژکتور ، سوزن انژکتور و … و سیستم برقی در موقع خرید با خبر شد.

مولد (ژنراتور) دیزل ژنراتور

سلامت ژنراتور اینکه سیم پیچی فابریک  و مس باشد خیلی مهم می باشد. برخی ژنراتور ها به دلیل سوختگی سیم پیچ آن مجددا سیم پیچی شده اند که به دلیل کیفیت و امکانات پایین در تعمیر و باز پیچی ، در طولانی مدت ژنراتور کارکرد مطلوب را نخواهد داشت پس در موقع خرید از سیم پیچی فابریک مولد در دیـزل ژنراتـور دست دوم آگاهی داشته باشید.

نکات مهم در خرید دیزل ژنراتور دست دوم

  • ساعت کارکرد
  • سال ساخت موتور ژنراتور
  • فروشنده دیزل ژنراتـور دست دوم
  • چک کردن روغن و فیلترها
  • آمپر خروجی گرفتن با استفاده از دستگاه پاور
  • اعتبار سازنده دیزل ژنـراتور

ساعت کارکرد دیزل ژنراتور: مهم ترین نکته درزمان خرید دیزل ژنـراتور دست دوم همانطوری که در بالا گفته شد، ساعت کارکرد آن است . حتما اگر قصد خرید دیزل ژنـراتور دست دوم رو دارید مثل کیلومتر ماشین که چک میکنید ساعت کارکرد رو هم چک کنید.

سال ساخت دیزل ژنراتور: سال ساخت هم دقیقاعین خرید ماشین در دیزل ژنـراتور مهم است. دیزل ژنراتورهای که خیلی ساختشون قدیمی و از رده خارج هست رو خریداری نکنید.

فروشنده دیزل ژنراتور دست دوم: فروشنده دیزل ژنراتـور بسیار مهم است که چه کسی و چه شرکتی است.اگر از روی دست و از مشتری دیزل ژنـراتور میخرید ، حتما حقایق را راجع به دستگاه از مشتری بپرسید چرا که بعد از فروش دیگه هیچ مسئولیتی گردن نمیگیرند. ولی اگر از فروشگاه ها تهیه میکنید خیالتون راحت باشدچون جای مطمئن هستند که میتوانند در صورت مشکل بهشون اطلاع بدید تا کمکتون کنن. البته مد نظرداشته باشید که خرید از فروشگاهها هم باید از جای مطمین باشد و از هر فروشگاهی خرید نکنید.

چک کردن روغن و فیلترها: تعویض به موقع روغن و فیلتر ها باعث میشود که عمر دستگاه شما بیشتر شود. در زمان خرید دقت کنید که صاحب قبلی سرویس دوره ای را به موقع انجام داده باشد و خودتون هم سرویس دوره ای رو به موقع و سر وقت انجام بدید.

آمپر خروجی گرفتن با استفاده از دستگاه پاور: گرفتن آمپر خروجی خیلی مهم است. باید با دستگاه پاور این کارو انجام دهید.

اعتبار سازنده دیزل ژنـراتور:

توصیه می شود هنگام خرید یک دیزل ژنراتور دست دوم ، از تاریخچه و شهرت تولیدکننده دیزل ژنراتور مطلع باشید. ناگفته نماند که تا حد امکان از خرید دیزل ژنراتورهای دست دوم تولید کنندگان و کوپله کاران که دارای سابقه بدی در بازار صنعتی میباشند، اجتناب کنید . بهتر است که در گام اول برای ارامش خاطر خود دیزل ژنراتورهای دست دوم با برند معتبر نظیر دیزل ژنراتور دست دوم ولوو پنتا و یا دیزل ژنراتور دست دوم موتورسازان را که توسط تولید کنندگان و شرکتهای معتبر و قابل اعتماد کوپله شده اند مثل آذر موتور را انتخاب کنید.

دیزل ژنراتور

از کجا دیزل ژنـراتور دست دوم بخریم:

موسسه تولیدی و صنعتی آذر موتور فروشنده دیزل ژنراتور آکبند و کارکرده در بازار بزرگ تهران با چهل سال سابقه کاری بهترین فروشنده دیزل ژنراتور است.

نظرات