تاریخ اول ماه رمضان در سال ۱۴۰۱ چه روزی و چند شنبه است + اول ماه رمضان ۱۴۰۱

0

تاریخ دقیق اول ماه رمضان در سال ۱۴۰۱ چه روزی است؟ و چند شنبه است؟, ماه رمضان کی است ۱۴۰۱ , ماه رمضان ۱۴۰۱ کی شروع میشه در ادامه تاریخ و روز دقیق شروع و اول ماه رمضان در تقویم سال ۱۴۰۱ به شمسی و میلادی را در ادامه میخوانید

تاریخ اول ماه رمضان در سال 1401 چه روزی و چند شنبه است + اول ماه رمضان ۱۴۰۱

تاریخ دقیق اول ماه رمضان در سال ۱۴۰۱ چه روزی و چند شنبه است

با توجه به نزدیک شدن به حلول ماه رمضان ۱۴۰۱، تاریخ و روز اول این ماه شعبان را برای شما در این بخش قرار دادیم

تاریخ اول ماه رمضان ۱۴۰۱ در تقویم شمسی در ایران برابر با روز شنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ یا یکشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ است که در تقویم میلادی برابر است با ۲ آوریل ۲۰۲۲ یا ۳ آوریل ۲۰۲۲

اما اگر ماه شعبان ۲۹ روز باشد روز شنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ اول ماه رمضان است ، اما در صورت رویت هلال ماه رمضان و ۳۰ روز بودن ماه شعبان روز یکشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۱شروع رمضان سال ۱۴۴۳ است پایان ماه رمضان ۱۴۰۱ نیز مصادف است با دوشنبه ۱۲ اردیبهشت و عید سعید فطر است.

مناسبت ها

 تاریخ دقیق اول ماه رمضان در سال 1401 چه روزی و چند شنبه است
رَمَضان یا رَمَضان‌ُ المُبارَک نهمین ماه قمری که روزه در آن بر مسلمانان واجب است. این ماه را بهترین زمان برای نزدیک‌شدن انسان به خداوند دانسته‌اند. عبادت و روزه‌داری در ماه رمضان را بخشی از هویت مسلمانان در جهان امروز برشمرده‌اند.

ماه رمضان، بنا به گفته پیامبر اسلام و اهل‌بیت(ع)، ماه میهمانی خدا است که درهای آسمان در آن گشوده شده و ارزش نماز در آن، چند برابر نماز در ماه‌های دیگر است. قرآن و برخی دیگر از کتاب‌های آسمانی، در این ماه نازل شده است.

این ماه تنها ماهی است که نام آن در قرآن آمده است. این ماه، نزد مسلمانان احترام و جایگاه ویژه‌ای دارد. از مهم‌ترین عبادت‌های این ماه، تلاوت قرآن، اِحیای شبهای قدر، دعا، استغفار، افطاری‌دادن و کمک به نیازمندان است. حضرت علی(ع)، نخستین امام شیعیان در بیست و یکم ماه رمضان به شهادت رسیده است.

نظرات