معرفی بهترین روغن ها برای موهای فر

0

موج، پیچ‌خوردگی و فر موها بسیار منحصربه‌فرد هستند. اما یک چیز مشترک در همه موهای فر، آسیب‌پذیری آن‌ها در برابر خشکی است. چربی طبیعی تولید شده توسط پوست سر تلاش می‌کند تا رطوبت موها را تا حد امکان حفظ کند؛ با این حال بیشتر افراد دارای موی فر از خشکی و کم‌آبی موها به ویژه در انتهای آن‌ها رنج می‌برند. به همین دلیل بسیاری از کارشناسان روغن تراپی یا استفاده از روغن برای درمان و حفظ سلامت و زیبایی موها را پیشنهاد می‌کنند.

 بهترین روغن برای موهای فر

روغن‌ها می‌توانند محصولات نجات‌بخشی برای موهای فر شما باشند! این ترکیبات کاربردهای مختلفی دارند؛ مثلا برخی از آن‌ها به فرها حالت دلپذیری می‌دهند، برخی نرمی و درخشندگی آن‌ها را افزایش می‌دهند و بعضی دیگر مزایای زیادی برای درمان انواع مشکلات مو دارند. به طور کلی، روغن‌ها می‌توانند به حفظ رطوبت مو کمک کنند. شما می‌توانید از آن‌ها به عنوان نرم‌کننده عمیق قبل از شامپو کردن مو هم استفاده کنید.

روغن‌های مو به دو دسته کلی مرطوب‌کننده و آبرسان تقسیم می‌شوند. اولی به ساقه مو نفوذ می‌کند تا از داخل مرطوب شود و دومی رطوبت را از بیرون محصور می‌کند. روغن‌های مرطوب‌کننده معمولا غلیظ‌تر و سنگین‌تر هستند؛ بنابراین اگر تارهای موی سالمی دارید بهتر است از روغن‌های آبرسان استفاده کنید. همچنین می‌توان از روغن‌های آبرسان بعد از شستن موها استفاده کرد تا به سلامت و زیبایی آن‌ها کمک کند. روغن‌های مرطوب‌کننده شامل نارگیل، زیتون، آووکادو و آفتابگردان بوده و روغن کرچک، آرگان، دانه انگور، شی باتر و جوجوبا از جمله مهم‌ترین روغن‌های آبرسان هستند.

یکی از بهترین روغن‌ها برای حفظ سلامت و شادابی مو روغن آرگان است. این روغن کمیاب به دلیل خاصیت مرطوب‌کنندگی طبیعی موها توانسته در چند سال اخیر بسیاری از افراد به‌ویژه مو فرفری‌ها را به خود جذب کند. روغن آرگان به راحتی جذب شده و کاملا مغذی است و علاوه بر روغن‌تراپی مو، برای پوست و ناخن‌ها هم مناسب است. این روغن به حالت‌دهی و کنترل‌پذیری موها هم کمک کرده و می‌تواند آن‌ها را تقویت کند.

بهترین روغن برای موهای فر

مورد دیگری از این روغن‌ها روغن کرچک است. این یک روغن عالی برای حفظ رطوبت و سلامتی موهای فر است. بسیاری از افراد این روغن را برای بازیابی ضخامت موهای نازک و آسیب‌دیده خود استفاده می‌کنند. استفاده از روغن خالص کرچک بر روی پوست سر مشوق رشد مو است و به تقویت آن‌ها کمک می‌کند. روغن بادام شیرین هم روغنی سبک و چندمنظوره برای انواع موها است که فواید زیادی برای موهای فر طبیعی دارد. استفاده از مقدار کمی از این روغن بر روی موهای مرطوب به حفظ رطوبت آن‌ها کمک کرده و برای بهبود کنترل‌پذیری و درخشندگی ساقه مو عالی است.

روغن نارگیل برای موهای خشک از جمله روغن‌هایی است که می‌تواند به خوبی به ساقه مو نفوذ کند. روغن نارگیل به شکل مایع شفاف و سفید رنگی است که در دمای اتاق به حالت جامد در می‌آید. شما می‌توانید این محصول را به تنهایی یا به صورت ترکیب با سایر روغن‌ها و ترکیبات موثر مورد استفاده قرار داده و از فواید آن برای سلامت و زیبایی بیشتر موهای فر خود بهره‌مند شوید.

روغن زیتون هم از جمله شناخته شده‌ترین روغن‌ها برای حفاظت از موهای فر است. این روغن نه تنها یک گزینه عالی برای حفظ رطوبت مو است، بلکه برای شادابی و درخشندگی آن‌ها هم به کار می‌رود. اما توجه کنید که استفاده بیش از حد از روغن زیتون باعث سنگین شدن موها خواهد شد.

علیرغم تنوع محصولات موجود در مارکت‌های آرایشی و بهداشتی، تهیه روغن‌های خالص که فواید واقعی آن‌ها را به موها برسانند کار آسانی نیست. به همین دلیل در ادامه شما را با چند محصول پرکاربرد، طبیعی و مطمئن آشنا می‌کنیم تا بتوانید به عنوان راهنمای خرید روغن برای موهای فر از آن‌ها کمک بگیرید.

بهترین روغن برای موهای فر

روغن کرچک OKAY

محصولی تهیه شده از روغن کرچک خالص است که به توصیه متخصصان می‌توان از آن برای آبرسانی به مو استفاده کرد. نرم‌کنندگی موهای فر و خشک هم از دیگر خواص آن است. این محصول به تقویت و ضخیم شدن تارهای مو کمک کرده و در ساخت آن از تست‌های حیوانی استفاده نمی‌شود. شما می‌توانید از این محصول برای موهای مژه، ابرو و حتی پوست خود هم استفاده کنید.

روغن چند کاره Aunt Jackie

این روغن فاقد پارابن و روغن‌های معدنی بوده و بدون تست حیوانی تهیه می‌شود. در ترکیب این محصول علاوه بر روغن نارگیل از جوجوبا، شی باتر، هسته انگور و جنسینگ هم استفاده شده تا کارایی و اتربخشی آن بیشتر شود. این روغن نرم‌کننده و براق کننده است و علاوه بر مو و پوست سر، برای روغن‌تراپی پوست سایر نواحی بدن هم مناسب است.

روغن بذرکتان Cantu

این روغن علاوه بر آبرسانی به موهای فر و خشک و طراوت‌بخشی به آن‌ها از وز شدن موها هم جلوگیری می‌کند. به همین دلیل گزینه‌ای مناسب برای آب‌ و هوای شرجی به حساب می‌آید. در این محصول علاوه بر روغن بذر کتان از روغن کرچک، بادام شیرین، زیتون و آوودکادو هم استفاده شده و فاقد سولفات، پارابن و سایر ترکیبات مضر است.

روغن فلفل شیرین قرمز TROPIC ISLE

از این روغن می‌توان برای روغن‌تراپی و ماساژ پوست سر، کاهش ریزش مو و کمک به افزایش گردش خون در پوست سر کمک گرفت. پیشگیری از سفید شدن موها، براق‌کنندگی و پیشگیری از موخوره هم از دیگر خواص این روغن به حساب می‌آید.

روغن خالص ماکادمیا Difeel

خشکی مو به عنوان مشکلی شایع در افراد دارای موهای فر شناخته می‌شود. اگر شما هم چنین مشکلی دارید می‌توانید از روغن خالص ماکادمیا کمک بگیرید. این روغن آبرسانی قوی است که با جذب سریع و چربی کم می‌تواند گزینه مناسبی برای مراقبت از موهای فر و پوست شما باشد.

روغن آرگان ۵ میل ARGAN OLE

روغن آرگان ARGAN OLE حاوی روغن آرگان خالص است که به آبرسانی و بازسازی موهای فر کمک کرده و محرک رشد موها هم به حساب می‌آید. شما می‌توانید از روغن آرگان علاوه بر روغن‌تراپی مو برای بهبود سلامت پوست سر و سایر نقاط بدن، تنظیم PH پوست و تقویت و سلامت ناخن‌ها نیز استفاده کنید.

بهترین روغن برای موهای فر

روغن African Pride

این محصول حاوی ترکیبی از روغن آرگان، نارگیل و زیتون است که برای روغن‌تراپی موها یا استفاده روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما می‌توانید از این روغن برای آبرسانی و براق کردن موهای فر و خشک خود کمک بگیرید.

روغن بادام و نعنا Mielle

این محصول حاوی روغن‌های طبیعی بوده که به کاهش التهاب کف سر و جلوگیری از خشکی، ریزش و خرد شدن موها کمک می‌کند. این روغن بسیار سبک بوده و فاقد سولفات و سیلیکون است.

روغن شی باتر Shea Moisture

این روغن چندکاره حاوی اسیدهای چرب و ویتامین‌های A، E و F، یک آبرسان و نرم‌کننده قوی برای انواع مو به ویژه موهای فر و خشک است. این محصول فاقد مواد مضر بوده و در ساخت آن از تست‌های حیوانی استفاده نشده است.

روغن آناناس Curls

این محصول یک رطوبت‌رسان مناسب برای موهای فر بوده که حاوی ویتامین‌های A، C، B1 و B6 به همراه عصاره نعنا است. از آن می‌توان برای افزایش رشد موها، کاهش التهاب و خارش پوست سر و افزایش رطوبت طبیعی مو استفاده کرد.

شما می‌توانید برای تهیه تمامی این محصولات و دریافت راهنمایی بیشتر از وب‌سایت فرفری کلاب اقدام کنید. فرفری کلاب به عنوان مرجع تخصصی محصولات موی فر، امکان خرید غیرحضوری و ارسال سریع تمامی این محصولات را برای شما فراهم کرده است. محصولات موجود در این وب‌سایت دارای کیفیت بالایی بوده و تنها با چند کلیک می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

نظرات