برنامه بازیهای ایران جام ملتهای آسیا ۲۰۱۹

0

برنامه بازیهای ایران جام ملتهای آسیا ۲۰۱۹

جام ملتهای آسیا : جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ هفدهمین دوره جام ملت‌های آسیا است. فرایند مرحله انتخابی این دوره از رقابت‌ها از تاریخ ۱۵ دسامبر ۲۰۱۲ آغاز شده و در ۲ فوریه ۲۰۱۳ پایان یافت.

جام ملتهای آسیا

زمان و مکان دیدارهای تیم ملی فوتبال در جام ملتهای آسیا ۲۰۱۹

▪️ایران – یمن، ۱۷ دی، ساعت ۲۰:۳۰، ورزشگاه محمد بن زاید، شهر ابوظبی
▪️ایران – ویتنام، ۲۲ دی، ساعت ۱۵:۳۰، ورزشگاه النهیان، شهر ابوظبی
▪️ایران – عراق، ۲۶ دی، ساعت ۲۰:۳۰، ورزشگاه المکتوم، شهر دوبی

 

تعداد تیم‌های شرکت کننده در مرحله پایانی مسابقات از سال ۲۰۱۹ از ۱۶ تیم به ۲۴ تیم افزایش خواهد یافت. همچنین دوره مقدماتی این مسابقات با دوره مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه ادغام شده‌است.

مدافع عنوان قهرمانی در این رقابت‌ها تیم ملی استرالیا است. قهرمان این رقابت‌ها به عنوان نماینده آسیا در جام کنفدراسیون‌های ۲۰۲۱ شرکت خواهد کرد.

در تاریخ ۱۲ مارس ۲۰۱۳ کمیته مسابقات کنفدراسیون رسماً تأیید کرد که ۱۱ کشور برای میزبانی این رقابت‌ها ابراز تمایل کرده‌اند: ایران، عمان، عربستان سعودی، تایلند ،لبنان، چین، بحرین، مالزی، میانمار و امارات متحده عربی.

کشورهای لبنان، چین، بحرین، مالزی، میانمار، عمان و عربستان سعودی پیش از اتمام مهلت ارسال مدارک و مستندات انصراف دادند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا ۱۸ اسفند ماه ۱۳۹۳ پس از بررسی امکانات ورزشی کشورهای ایران و امارات متحده عربی، کشور امارات متحده عربی را به عنوان میزبان این دوره از بازیها معرفی نمود.

تیم ژاپن با ۴ دوره قهرمانی پرافتخارترین تیم در این رقابت ها می باشد و تیم های ایران و عربستان با ۳ دوره قهرمانی در رده های بعدی قرار دارند.

برنامه بازیهای ایران جام ملتهای آسیا ۲۰۱۹

نظرات