مراقبت‌های بعد از کاشت ناخن | نکاتی که بعد از کاشت ناخن باید رعایت کنید

0

داشتن ناخن‌هایی زیبا خواسته هر کسی است که به آراستگی خود اهمیت می‌دهد. کاشت ناخن یکی از محبوب‌ترین روش‌های زیبایی برای افرادی است که ظاهر ناخن‌های طبیعی‌شان را دوست ندارند. البته افرادی که می‌خواهند تغییری هرچند کوچک در خود به وجود بیاروند نیز از این روش استفاده می‌کنند. موضوعی که می‌خواهیم در این نوشته به آن بپردازیم به بعد از کاشت ناخن برمي‌گردد. در صورتی که مراقبت‌های بعد از کاشت ناخن را به خوبی انجام دهید و نکاتی که بعد از کاشت ناخن باید رعایت کنید را در نظر داشته باشید، زیبایی ناخن‌های کاشته شده دوام بیشتری روی دستان شما خواهد داشت و دچار عوارض بعد از کاشت ناخن نخواهید شد.

 مراقبت‌های بعد از کاشت ناخن

اما مراقبت های بعد از کاشت ناخن کدامند؟

احتیاط اولیه بلافاصله بعد از کاشت

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید بعد از کاشت ناخن رعایت کنید به ۲۴ تا ۴۸ ساعت اولیه پس از کاشت برمی‌گردد. در این مدت باید با ناخن‌های کاشته شده (چه کاشت پودر و چه کاشت ژل) با احتیاط کامل برخورد کنید، زیرا برای تثبیت و فیکس شده ناخن کاشته شده تقریبا ۱ الی ۲ روز زمان لازم است. اگر از ناخن‌های کاشته شده خود در این زمان به خوبی مراقبت نکنید امکان شل شدن و هوا کشیدن زیر ناخن وجود دارد.

به ناخن‌های کاشته شده فشار و ضربه وارد نکنید

ناخن چه طبیعی و چه مصنوعی یک ابزار نیست. بسیار از افراد عادت دارند برای باز کردن چیزی یا بالا کشیدن جسمی از ناخن‌های خود استفاده می‌کنند. وقتی که کاشت ناخن انجام می‌دهید باید از این کارها بپرهیزید. زیرا این کار باعث شکستن، ترک خوردن یا شل شدن ناخن کاشته شده شما خواهد شد. چسبی که بین ناخن‌های مصنوعی و طبیعی به کار برده می‌شود بسیار قوی بوده و ممکن است ناخن‌های طبیعی‌تان براثر ضربه و فشار آسیب دیده یا از بستر خود جدا شود.

استفاده از دستکش را فراموش نکنید

همیشه باید از ناخن‌های کاشته شده در مقابل رطوبت زیاد و آلودگی محافظت کنید. هنگام شستن ظرف‌ها یا لباس‌هایی که مجبور هستید آن‌ها را با دست بشویید حتما از دستکش استفاده کنید، ترکیباتی که در مواد شوینده وجود داره می‌تواند به ناخن‌های کاشته شده آسیب بزند. آب و رطوبت زیاد نیز برای ناخن‌های کاشته شده خوب نیست. رطوبت زیاد امکان شل شدن کاشت ناخن را به وجود می‌آورد و اگر زیر ناخن هوا رفته باشد و رطوبت در این نقطه جمع شود امکان بروز قارچ ناخن نیز افزایش پیدا می‌کند. از طرفی استفاده از دستکش باعث‌ می‌شود احتمال برخورد یا گیرکردن ناخن‌ها به سطوح مختلف کمتر شود و مهم‌تر از همه اینکه شما با خیال راحت‌تری به کار‌های خود خواهید پرداخت.

مراقبت‌های بعد از کاشت ناخن

مراقب آتش و حرارت باشید

هنگام آشپزی و کار با اجاق‌گاز مراقب باشید به ناخن‌های کاشته شده‌تان گرما نخورد. گرما باعث آب شدن مواد کاشت ناخن می‌شود و زیبایی ناخن‌های‌تان از دست خواهد رفت.

بهداشت ناخن‌ را فراموش نکنید

زیر ناخن‌‌های کاشته شده نیز مانند ناخن‌های طبیعی آلوده می‌شوند و باید آن‌ها را تمیز کنید. کثیف بودن زیر ناخن علاوه بر اینکه ممکن است باعث انتقال میکروب به درون بدنتان شود احتمال بروز قارچ و عفونت ناخن را نیز افزایش می‌هد. همیشه زیر ناخن‌های کاشته شده را با احتیاط و به آرامی تمیز کنید.

مراقبت‌های بعد از کاشت ناخن

استفاده از مرطوب کننده‌ها را جدی بگیرید

اگر رطوبت مورد نیاز ناخن حفظ شود احتمال شکستگی و ترک برداشتن آن‌ نیز کمتر خواهد شد. از مرطوب کننده‌هایی که حاوی لانولین یا روغن‌های معدنی نیستند برای این‌ کار استفاده کنید، زیرا این مواد باعث آسیب رسیدن به ناخن‌های مصنوعی خواهند شد.

ترمیم ناخن را فراموش نکنید

ترمیم ناخن‌های کاشته شده امری غیر قابل اجتناب است. همه کسانی که کاشت ناخن‌ انجام می‌دهند به دلیل هواگرفتگی، شکستن یا ترک برداشتن ناخن یا به دلیل بلند شدن ناخن‌های طبیعی نیاز به ترمیم ناخن‌های کاشته شده دارند. معمولا ناخن‌های کاشته شده بعد از گذشت یک ماه بخاطر رشد ناخن‌های طبیعی نیاز به ترمیم دارند. اگر ترمیم ناخن انجام نشود ناخن‌های کاشت شده زیبایی خود را از دست خواهند داد یا احتمال بروز قارچ و عفونت در آن‌ها بیشتر خواهد شد.

قبل از خواب از روغن کوتیکول استفاده کنید

روغن کوتیکول از ترکیب روغن‌های مختلفی که برای تقویت ناخن‌ها مفید هستند ساخته می‌شود. استفاده از این روغن روی ناخن‌ها قبل از خواب اجازه جذب بیشتر این روغن را به ناخن و کوتیکول می‌دهد. روغن کوتیکول با تقویت ناخن‌ها، استحکام آن‌ها را بالا می‌‌برد و باعث می‌شود از آسیب پذیری ناخن‌های طبیعی بر اثر کاشت کاسته شود. برای خرید روغن کوتیکول به فروشگاه لوازم آرایشی (neginstore1.com) مراجعه کنید.

مراقبت‌های بعد از کاشت ناخن

از یک متخصص برای ریموو ناخن‌های کاشته شده کمک بگیرید

اگر بنا به هر دلیلی تصمیم گرفتید که ناخن‌های کاشته شده خود را ریموو کنید به هیچ وجه خودتان در خانه این کار را انجام ندهید و حتما به یک متخصص و ناخن‌کار مراجعه کنید تا این کار را برای شما انجام دهد. ریموو ناخن نیز مانند کاشت ناخن یک کار تخصصی است و باید اصول اولیه و بهداشت در انجام آن رعایت شود و همانطور که در هنگام کاشت از لوازم کاشت ناخن مخصوص استفاده می‌شود هنگام ریموو کردن آن نیز از ابزار‌های مختص  این کار کمک گرفته شود.

نکته دیگری که بعد از ریموو ناخن‌های کاشته شده لازم است تا حتما رعایت شود انجام مانیکور است.  بعد از ریموو ناخن‌ها حتما مانیکور ناخن را نیز انجام دهید تا ناخن‌های‌تان به شکل طبیعی خود بازگردند.

نکات تکمیلی برای مراقبت‌های بعد از کاشت ناخن

  • از جویدن ناخن و کوتیکول ناخن خودداری کنید. این کار هم به سلامتی شما آسیب خواهد زد و هم به ساختار ناخن‌های‌تان.
  • ناخن‌های‌تان را همیشه تمیز و خشک نگه دارید. همانطور که گفته شد رطوبت و آب برای ناخن‌ها دردسرساز است.
  • برای کوتاه کردن ناخن‌های کاشته شده به هیچ وجه از ناخن‌گیر استفاده نکنید. استفاده از ناخن‌گیر باعث ترک خوردن و شکستن ناخن‌های کاشته شده می‌شود. برای فرم دهی به ناخن‌ها از سوهان ناخن استفاده کنید.
  • برای پاک کردن لاک روی ناخن‌های کاشته شده از استون استفاده نکنید. زیرا استون موجب شل شدن ناخن‌ها کاشته شده می‌شود به سطح ناخن آسیب می‌زند. برای این کار از لاک پاک کن فاقد استون استفاده کنید.
  • اگر ناخن‌های کاشته شده خود را ریموو کرده‌اید و دوباره قصد کاشت ناخن دارید حتما این نکته را در نظر بگیرید که حداقل ۳ هفته بین این دو کار فاصله بیندازید و در این مدت ناخن‌های خود را کوتاه نگه داشته و آن‌ها را به خوبی تقویت کنید.
  • به طور مداوم از کاشت ناخن استفاده نکنید و اجازه دهید ناخن‌ها استراحت کرده و نفس بکشند.

امیدواریم این مطلب که توسط فروشگاه نگین استور برای شما تهیه شده است برای‌تان مفید واقع شده باشد. فراموش نکنید که کاشت ناخن زیبایی فوق‌العاده‌ای به دستان شما می‌دهد اما حفظ و نگهداری از این زیبایی نیازمند مراقبت های بعد از کاشت ناخن است که باید به آن‌ها توجه کنید. تنها استفاد از لوازم کاشت ناخن اصل نگین استور و مراجعه به ناخن‌کار حرفه‌ای نیست که یک کاشت موفق را رقم می‌زند، بلکه مراقبت‌هایی که بعد از کاشت انجام می‌دهید نیز در دوام و پایداری ناخن‌های کاشته شده موثر است.

نظرات