۱۵ استخر لاکچری در شمال تهران

0

به گزارش گروه مهندسی آبی دریا با تحقیقات میدانی در مناطق شمالی تهران، استخر های لاکچری و فول آپشنی در حال اجرا می باشد که می توان گفت پر هزینه ترین استخر های تهران می باشند، در ادامه به بررسی این استخر های می پردازیم با ما همراه باشید.

استخر های لاکچری خصوصیاتی دارند که هیچ استخر معمولی یا متداولی از آنها بهره نمی برد، آپشن هایی که در هر استخر می تواند بسیار متفاوت تر از دیگری باشد، استخر ها معمولا در بخش تاسیسات، تجهیزات، بدنه ی شیشه ای و معماری داخلی به روز می شوند.

 ساخت استخر لاکچری

هر چند یک استخر لاکچری به طراح حرفه ای نیاز دارد اما جهت بهبود کیفیت تاسیسات و طرح ایده آل کمک گرفتن از پیمانکار ساخت استخر و طراح استخر در مرحله ی اول عملیات ساخت استخر لاکچری قرار دهید و در آینده نقصی در استخر خود حس نخواهید کرد.

چند نمونه از استخر های لاکچری در حال ساخت

استخر ویلای لواسان

استخر لاکچری برحسب امکانات مشخص می شود، برای مثال مجموعه استخر لاکچری لواسان که توسط گروه مهندسی آبی دریا ساخته شده است یکی از فول آپشن ترین استخر های از نظر تجهیزات و امکانات می باشد،  تجهیزاتی نظیر کلرزن اتوماتیک از نوع کلرزن نمکی جهت ضد عفونی کردن آب استخر و جکوزی، آبنما های استیل گلد، دیواره های شیشه ای و معماری خاص این مجموعه ی استخر را لوکس می کند.

ساخت استخر لاکچری

استخر ویلای اقدسیه

مجموعه ای کامل شامل استخر، سونا خشک، سونا بخار و جکوزی که در طبقه ی منفی دوم ویلا تعبیه شده است، استخر این مجموعه از امکانات متفاوتی نظیر ماساژور کف استخر، اندلسپول یا استخر بی پایان و دیواره ی شیشه ای در بدنه ی استخر بهره می برد و در نوع خود یک استخر بسیار مجهز می باشد.

استخر برج مایا در کامرانیه

این مجموعه با طراحی تیم معماری آقای مهندس فرزاد دلیری در نوع خود یک مجموعه استخر لوکس و بسیار زیبا می باشد که از متریال درجه یک ساخته شده است، طراحی داخلی در سبک نئوکلاسیک صورت گرفته است و یکی دیگر از استخر های لوکس تهران می باشد. این مجموعه از سونا بخار و حمام ترکی بهره می برد و سونا ی خشک آن یکی از لوکس ترین های سونا خشک می باشد.

ساخت استخر لاکچری

استخر ویلای اختیاریه

یک استخر روباز، با کلی امکانات متفاوت شامل ماساژور بدنه استخر، واترکرتین و سیستم گرمایش مجزا که می توان گفت در نوع خود از لاکچری ترین استخر های تهران به شمار می رود.

در این استخر روباز علاوه بر سیستم over flow از سیستم کنترل از راه دور سیستم ماساژور و پروژکتور ها نیز استفاده شده است، تمام امکاناتی که بر روی استخر های و مجموعه ها نصب می شود همگی در جهت رفاه حال ساکنان و آرامش آنان می باشد.

 

استخر باغ سوهانک

مجموعه ی استخر سوهانک، طراحی شده توسط گروه معماری کوروش رفیعی در سال های گذشته اجرا شده است، این مجموعه علاوه بر اینکه یکی از برترین طرح های معماری استخر در باغ برگزیده شده است، از امکانات متفاوت و همچنین زیبایی بسیاری برخوردار است؛ آبنمای واترکرتین که در انتهای استخر نصب شده است و سیستم های ماساژوری که در بدنه استخر تعبیه شده است علاوه بر زیبایی مجموعه استخر روباز، رفاه بسیار زیادی برای ساکنین فراهم می کند.

ساخت استخر لاکچری

این مجموعه در دو بخش سرپوشیده و روباز احداث گردیده است و بخش سرپوشیده شامل جکوزی، سونا خشک و سونا بخار می باشد و با توجه به طراحی خاص آن امکان ورود از دو طرف استخر و باغ وجود دارد.

 

استخر لاکچری

استخر هایی که در مناطق شمالی تهران وجود دارد می تواند با چندین آپشن به یک استخر لاکچری تبدیل شود، البته نوع معماری و طراحی استخر نیز از این آپشن ها مستثنا نیست و می توان گفت یک طرح معماری خوب و متفاوت است که استخر شما را بسیار زیبا و لاکچری نشان خواهد داد.

طراح تعیین کننده ی ارزش استخر و ویلای شما از نظر سطح زیبایی و لاکچری بودن  می باشد، همچنین طراح تعیین کننده این موضوع است که استخر شما در کدام ضلع شیشه خواهد داشت یا نوع سرامیک آن چه نوعی می باشد.

طراحی یک استخر باید چنان جذب کننده باشد که خارج از نوع سبک معماری از جمله مدرن، کلاسیک و نئوکلاسیک، لاکچری بودن استخر را به صورت واضح از روی معماری نمایش دهد، به صورت معمول استخر های مدرن از نظر نمایش لاکچری بیشتر جلب توجه می نمایند چراکه بازی خطوط شکسته و صاف می تواند سادگی استخر را قابل درک نماید.

 

آپشن های ارزشمند استخر

تعیین و انتخاب آپشن ها، نوع و تعداد آنها و سایر امکانات استخر به عهده ی کارفرما می باشد، اما برای آشنایی بیشتر با برخی آپشنها ها در ادامه به اختصار توضیح داده می شوند.

سیستم اندلسپول

سیستم استخر بی پایان یا شنای بی انتها یا همان اندلسپول بدین صورت عمل می کند که یک قطعه در عرض استخر شما نصب می گردد و توسط الکتروپمپ ها و خطوط لوله های هوا و دهش، آب را به فشار قابل تنظیم به خارج پرتاب می کند و شما می توانید قدرت فشار آب را کنترل کنید، این قطعه در زمانی که فعال می باشد شما را به عقب میراند و می توانید لذت شنا در یک استخر مسابقه ای را تجربه کنید، این آپشن بیشتر در استخر های با طول بیشتر از ۶ متر نصب می شود و محدودیت در نصب تعداد بیشتر نازل اندلسپول نخواهید داشت.

آبنمای استخر

یک آبنمای استخر با هزینه ی اندک می تواند علاوه بر ایجاد آرامش، زیبایی و تمایز استخر شما را بیشتر نماید، انواع آبنما هایی که در استخر نصب می شوند با نام های واترکرتین، نازل بارانی، نازل شوتر و … شناخته می شوند، آبنما شامل یک دستگاه و یک قطعه آبنما می باشد.

شیشه استخر

تعبیه و نصب شیشه در بدنه ی استخر علاوه بر زیبایی بسیار زیاد، استخر شما را متفاوت تر از استخر های معمولی نشان خواهد داد، این استخر ها معمولا در نقاط با چشم انداز دوردست در حیاط و یا روی بام ساخته می شوند، تعبیه و نصب شیشه زمان بر می باشد و حتما بایستی پیش از ساخت استخر ابعاد شیشه را در نظر گرفته باشیم تا سازه ی آن به سازه ی بتنی استخر متصل گردد.

ماساژور کف استخر

سیستم ماساژور کف در استخر های خانگی بسیار کاربردی می باشد، این سیستم علاوه بر تولید اکسیژن و کمک بهبود کیفیت آب استخر، عملکرد ماساژور را نیز بر عهده دارد و شناگر در زمان تردد در استخر به صورت کاملا منظم پای شخص ماساژ داده می شود.

این سیستم ها و تجهیزات از آپشن های استخر های لاکچری می باشند و جهت آشنایی با آپشن های بیشتر به سایت آبی دریا مراجعه نمائید.

نظرات