بیوگرافی شهلا زرلکی نویسنده و منتقد ادبی و همسرش + تصاویر و آثار و اینستاگرام

0

بیوگرافی شهلا زرلکی نویسنده و منتقد ادبی و همسرش + تصاویر و آثار و اینستاگرام

بیوگرافی و زندگی شخصی شهلا زرلکی نویسنده و منتقد ادبی و همسرش + اینستاگرام و عکس های شهلا زرلکی همراه با سوابق شغلی از نویسندگی تا منتقد ادبی در زندگینامه شخصی و هنری و کاری او بطور کامل در مجله حرف تازه میخوانید

بیوگرافی شهلا زرلکی نویسنده و منتقد ادبی و همسرش + تصاویر و آثار و اینستاگرام

بیوگرافی شهلا زرلکی

شهلا زرلکی، نویسنده و منتقد ادبی و پژوهشگر، (زاده ۲۲ مرداد ۱۳۵۵ در تهران) است. او برگزیده جایزه «نقد برتر» از بنیاد نویسندگان و هنرمندان می باشد.

او فارغ‌التحصیل رشته زبان و ادبیات فارسی است. نخستین تجربه‌های نویسندگی او به سال های نوجوانی باز می گردد و در طول دو دهه فعالیت این منتقد قریب یکصد مقاله و یادداشت در نقد آثار ادبی و سینمایی منتشر شده است.

بیوگرافی شهلا زرلکی نویسنده و منتقد ادبی و همسرش + تصاویر و آثار و اینستاگرام

سوابق شغلی

خانم زرلکی یکی از نویسندگان و منتدان ادبی کشورمان است که تاکنون چندین کتاب به چاپ رسانده و جایزه «نقد ادب و هنر» در حوزه نقد ادبی را از سوی بنیاد نویسندگان و هنرمندان وابسته به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران را در سال ۱۳۸۵ به خاطر «آثار دارای ارزش کیفی و قدرت تاثیرگذاری بر جامعه» دریافت کرده است.

همسر شهلا زرلکی کیست

ایشان چند سال پیش ازدواج کرده و یک پسر دارد که عکس هاب پسرش را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده است.

 

سوابق و آثار شهلا زرلکی

زندگی شخصی شهلا زرلکی

شهلا زرلکی متولد ۱۳۵۵ فارغ التحصیل رشته کارشناسی ادبیات فارسی است. او فعالیت مطبوعاتی را با نوشتن نقد سینمایی در سال ۱۳۷۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۷۸ به طور حرفه‌ای به نگارش مقاله و نقد ادبی در نشریات (بیدار، کتاب ماه ادبیات و فلسفه و…) و روزنامه‌های مختلف پرداخته است. انتشار سه کتاب و بیش از صد مقاله، یادداشت و نقد در نشریات ماحصل تلاش‌های او در حوزه نقد ادبی است.

او نویسندگی و پژوهش آثاری چون زنان، دشتان و جنون ماهانه، در خدمت و خیانت زنان، اعتراف‌باز و … بر عهده داشته و در دهه هشتاد در زمینه داوری جوایز ادبی و هنری نیز بسیار فعال بود؛ از جمله جایزه ادبی یلدا، جایزه ادبی مهرگان، جایزه روزی روزگاری، جایزه ادبی پروین اعتصامی، جشنواره ادبی صلح و دوستی، جشنواره هنر مسیحی ایران، جشنواره مشارکت ادبی اصفهان، جشنواره بین‌المللی کودکان و نوجوانان و … می باشد.

عکس های اینستاگرامی شهلا زرلکی

کتاب «زنان، دشتان و جنون ماهانه»

بخش‌های اصلی کتاب «زنان، دشتان و جنون ماهانه» از منظر فرهنگی به قاعدگی می‌پردازد. در واقع ریشه‌ی مغفول ماندن قاعدگی و اختلالات پیش از آن، باورهای کهنی است که در پس‌زمینه‌ی ذهن‌ انسان امروزی وجود دارد. به همین دلیل در دو بخش مجزا به موضوع دین و اسطوره‌ و باورهای بومی پرداخت شده است

کتاب « در خدمت و خیانت زنان» با محوریت مساله بازنمایی و توصیف ویژگیهای زیستی زن نوشته شده و نویسنده سعی کرده در نگارش آن، از پرداختن به فرهنگ و تاریخ مردسالار و نقش این موضوع در کاهش نقش های زنانه پرهیز کند. این نویسنده نخواسته درگیر مساله تکراری ای شود بلکه با باز کردن هر روزنه ای درباره این موضوع، از ستم تاریخی مردان و مظلومیت زنان می گوید.

 

زندگینامه شهلا زرلکی نویسنده و منتقد ادبی و همسرش + تصاویر و آثار و اینستاگرام

همکاری با نشریات

شهلا زرلکی فعالیت مطبوعاتی را با نوشتن یادداشت و نقد سینمایی در سال ۱۳۷۷ در روزنامه سلام آغاز کرد و از سال ۱۳۷۸ به‌طور مستمر به نگارش مقاله و نقد ادبی در ماهنامه‌های فرهنگی متعدد از جمله نقد سینما، بیدار، کتاب ماه ادبیات و فلسفه پرداخت.

او همچنین سابقه همکاری با روزنامه‌های همشهری، صبح امروز، شرق را هم دارد. عضویت در شورای سردبیری فصلنامه نگره از دیگر سوابق فعالیت و همکاری او به نشریات و رسانه ها به عنوان نویسنده و منتقد است.

از دیگر فعالیت های او می توان به ویراستاری فصلنامه رسانه در فاصله سال های ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۵ اشاره کرد. این نشریه در دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها منتشر می‌شود.

زندگی شخصی شهلا زرلکی نویسنده و منتقد ادبی

آثار و کتاب ها در زمنیه نقد ادبی

جادوگر سرزمین سامبا بررسی آثار پائولو کوئیلو، ۱۳۸۰
انسان‌گرای تمام‌عیار بررسی آثار ژوزه ساراماگو، سال ۱۳۸۱
زنان علیه زنان جستاری روانشناختی در آثار آلبا دسس پدس، سال ۱۳۸۲
خلسه خاطرات (بررسی آثار گلی ترقی) ۱۳۸۹،
چراغ‌ها را من روشن می‌کنم (بررسی آثار زویا پیرزاد) ۱۳۹۲

کتاب داستان

ما دایناسور بودیم (مجموعه داستان) ۱۳۸۷

نظرات