طوفان زینب چیست / ۲ فیلم وحشتناک از لحظه وقوع طوفان زینب در اروپا را کامل ببینید

0

طوفان زینب (زینپ Zeynep) چیست / ۲ فیلم وحشتناک از طوفان زینب در اروپا و آلمان را کامل ببینید که در ۲۹ بهمن ۱۸ فوریه ۲۰۲۲ در چند کشور اروپا از جمله آلمان و لهستان و بریتانیا و …رخ داد و چند کشته و خسارات زیادی ببار اورد

طوفان زینب چیست / 2 فیلم وحشتناک از لحظه وقوع طوفان زینب در اروپا را کامل ببینید

طوفان زینب چیست / ۲ فیلم وحشتناک از لحظه وقوع طوفان زینب در اروپا را کامل ببینید

طوفان زینب با نام دیگر توفان زینپ (Zeynep) نام طوفانی است که در ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ در آلمان و چند کشور اورپایی رخ داد.

طوفان زینب روز جمعه ۱۸فوریه بخش‌های وسیعی از نیمه شمالی آلمان از جمله نوردراین-وستفالن، شلسویگ-هولشتاین، هامبورگ، نیدرزاکسن و برمن را درنوردید در فیلم زیر طوفان مربوط به انگلیس را ببییند:

آتش‌نشانی و پلیس مناطق توفان‌‌زده حوادث زیادی را گزارش کردند. با این حال توفان زینپ در هامبورگ و شلسویگ-هولشتاین خسارت کمتری نسبت به آنچه تصور می‌‌شد، وارد کرده است.

هامبورگ روز شنبه ۱۹فوریه شاهد اوج تندباد بود. سازمان هواشناسی آلمان سرعت باد را در برخی نقاط این کشور بیش از ۱۴۳کیلومتر در ساعت اعلام کرد. در ایالت نوردراین وستفالن و نیدرزاکسن سه نفر جان خود را بر اثر توفان از دست دادند.

کارشناسان هواشناسی هشدار می‌‌دهند توفان زینپ تا آخر هفته ادامه خواهد داشت. علاوه بر آلمان برخی کشورهای اروپایی نیز از توفان سهمگین در امان نبودند

فیلم وحشتناک طوفان زینب در آلمان را کامل ببییند

اداره هواشناسی آلمان اعلام کرد که طوفان زینب امروز با عبور از این کشور از طریق کشورهای بالتیک به سمت روسیه خواهد رفت.

حداقل شش نفر دیگر در جریان توفان سهمگین جمعه ۲۹ بهمن ماه در شمال اروپا کشته شدند.

خسارات و کشته ها

بر اثر طوفان شدیدی که از روز گذشته (پنج‌شنبه) مناطقی از اروپا را درنوردیده، دست‌کم پنج نفر جان خود را از دست داده‌اند.

سرعت این طوفان که در برخی نقاط به ۱۷۰ کیلومتر در ساعت می‌رسید، خسارات زیادی را برجای گذاشته است. تعداد زیادی از درختان سقوط کرده، خدمات قطار لغو شده و به سقف برخی از خانه‌ها نیز خسارت وارد شده و بسیاری از خودروها نیز به دلیل سقوط درختان غیرقابل استفاده شده‌اند.

همچنین طوفان ۹۰ درصد از شن‌های ساحلی به طول یک کیلومتر در جزیره وانگرووگه در دریای شمال را از بین برد.

اداره هواشناسی آلمان اعلام کرد که طوفان زینب امروز با عبور از این کشور از طریق کشورهای بالتیک به سمت روسیه خواهد رفت.

حداقل شش نفر دیگر در جریان توفان سهمگین جمعه ۲۹ بهمن ماه در شمال اروپا کشته شدند.

 2 فیلم وحشتناک از لحظه وقوع طوفان زینب در اروپا را کامل ببینید

پنج نفر در روز جمعه به‌خاطر سقوط درخت در شهرهای لندن، وکسفورد و آمستردام کشته شده‌‌اند و نفر ششم در بلژیک بر اثر سقوط در کانال کشته شد. توفان روز جمعه، دومین توفان سهمگین اروپا طی چند روز گذشته است.

توفان در بریتانیا باعث قطع برق ۳۶۰هزار خانوار و اخلال در رفت‌وآمدهای شهری شده است. کانال بندر دوور به همراه پل‌‌های ارتباطی انگلیس و ولز بسته شده و بسیاری از خطوط راه‌‌آهن غیرفعال شده‌‌اند.

سرویس هواشناسی بریتانیا وزش بادهایی با سرعت ۱۹۶کیلومتر بر ساعت را در جزیره وایت این کشور ثبت کرد که به نوبه خود یک رکورد محسوب می‌‌شود.

پیتر اینس، متخصص هواشناسی در دانشگاه ریدینگ بریتانیا، خاستگاه توفان‌‌های هفته جاری را به یک «جریان جتی» در جو زمین نسبت داده است که سرعت باد در آن ۳۲۱کیلومتر بر ساعت در ارتفاعات بلند است. سازمان هواشناسی آلمان نیز اعلام کرد که در دریای شمال و بروکن توفان شدیدتر از نقاط دیگر بوده است.

فیلم وحشتناک طوفان زینب در آلمان

در برمن، چند منطقه به‌دلیل شدت باد و بوران تخلیه شد. به گفته پلیس اکنون خطر سیل وجود دارد و بسیاری از مناطقی که در معرض بروز سیل قرار گرفته‌‌اند، تخلیه شدند.

در آلمان همچنین یک مرد ۳۷ ساله و یک مرد ۵۵ ساله که در حال رانندگی بودند که بر اثر سقوط درخت کشته شدند. در این کشور مدارس نیز در چندین ایالت تعطیل شدند و پلیس به ساکنان هشدار داده که در خانه بمانند و از حضور در پارک‌ها یا جنگل‌ها خودداری کنند.

در هلند هم وزش باد شدید سه نفر از جمله یک افسر پلیس را مجروح کرد.

همچنین شرکت هواپیمایی “کی ال ام” اعلام کرد که تقریباً ۱۷۰ پرواز از فرودگاه اسخیپول آمستردام به دلیل طوفان شدید لغو می‌شود. موسسه هواشناسی هلند اعلام کرد انتظار می‌رود طوفان بعدازظهر جمعه هلند را با وزش بادی به‌ سرعت ۱۳۰ کیلومتر در ساعت درگیر کند. از مردم سراسر این کشور خواسته شده که در صورت امکان در خانه بمانند.

نظرات