میم کوین چیست؟ آیا سرمایه گذاری در میم کوین ها سودآور است؟

0

از زمان ظهور بیت کوین تا به حال ارزهای دیجیتال به طور باورنکردنی جایگاه خود را در میان سرمایه گذاران باز کرده اند و هر روز افراد بیشتری به ارزهای دیجیتال علاقه مند می شوند. همین امر باعث شده است، شرکت های بزرگ و حتی افراد به طراحی، ایجاد و انتشار انواع ارزهای دیجیتال در بازار رمز ارزها روی آورند. دلیل این امر این است که مردم با استفاده از ارزهای دیجیتال می توانند به راحتی پول را از طریق اینترنت به سراسر دنیا ارسال کنند. اما در میان این ارزهای دیجیتال، سکه‌های خاصی ایجاد شدند که این استدلال را نداشتند بلکه از جوک‌ها یا جناس‌های رسانه‌های اجتماعی الهام گرفته اند. به این سکه ها میم کوین می گویند. میم کوین ها چه ماهیتی دارند و آیا سرمایه گذاری در آنها منطقی است؟

 سرمایه گذاری در میم کوین ها

میم کوین یعنی چه؟

میم کوین ها ارزهای رمزنگاری شده الهام گرفته از میم ها یا شوخی های اینترنتی هستند. میم ها ایده ها یا افکار محبوبی هستند که از طریق اینترنت منتشر می شوند، که به شکل چند رسانه ای عکس، فیلم، گیف و غیره وجود دارند. به عنوان مثال، میم کوین دوج در اینترنت وجود دارد، میم ۲۰۱۳ تصویری از شیبا اینو می باشد که از آن برای گفتن انواع مختلف جوک استفاده می شود.

 

با اینکه پیدایش این سکه ها با شوخی آغاز شد، اما در حال حاضر حضور آنها در بازار مالی چنین نیست. اگر نگاهی به لیست قیمت ارز دیجیتال بیندازید متوجه می شوید که به عنوان مثال میم کوین دوج (Dogecoin) در میان برترین رمز ارزهای بازار از نظر مارکت کپ قرار گرفته است و محبوبیت قابل توجهی در میان سرمایه گذاران دارد. یا میم کوین شیبا اینو که ارزش بازار نسبتاً بالایی دارد.

میم کوین ها چه تفاوتی با ارزهای دیجیتال معمولی دارند؟

درست است که میم کوین ها در اصل ارزهای رمزنگاری شده هستند، اما باز هم با ارزهای معمولی یکسان نیستند. بیت کوین، لایت کوین، اتریوم و سایر ارزهای رمزپایه اصلی برای ترویج یک سیستم پرداخت جایگزین از طریق اینترنت ایجاد شدند. در همین حال، هدف از میم کوین ها کسب درآمد سریع است و در واقع برخی از آنها این کار را خواهند کرد، البته تا زمانی که ارزش آنها کاهش یابد. آنها برای تجارت و استفاده در بازار توسعه یافته اند و نمی توانند هیچ برنامه کاربردی واقعی ارائه دهند.

گروهی معتقدند میم کوین ها صرفاً به عنوان یک شوخی منتشر شده اند. برای مثال میم کوین شیبا اینو را در نظر بگیرید. یک شخص ناشناس این سکه خاص را فقط برای مسخره کردن دوج کوین (Dogecoin) ایجاد کرد، اما در کمتر از دوسال جایگاه خود را در بین بهترین ها باز کرد.

البته نداشتن هدف و پروژه قوی باعث می شود ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم بسیار ارزشمندتر از سایر میم کوین ها باشند. بنابراین، با اینکه دوج کوین و شیبا اینو می توانند ارزش کلی خود را افزایش دهند، اما باز هم هیچ تضمینی وجود ندارد که این اتفاق بیفتد. سرمایه‌گذاری بر روی میم کوین‌ها می‌تواند یک سرمایه‌گذاری سودآور باشد، اما کارشناسان معتقدند که این کوین‌ها بسیار پر نوسان هستند، زیرا نمی‌توانند حرکت قیمت خود را پیش‌بینی کنند. با نگاهی به قیمت دوج کوین یا سایر میم کوین ها میتوانید متوجه بی ثباتی این دارایی ها شوید.

خرید میم کوین ها

آیا سرمایه گذاری بر روی میـم کوین ها سود آور است؟

اگر در ماه مارس ۲۰۲۱ (اسفند ۱۳۹۹) روی میم کوین شیبا اینو که در آن زمان قیمت آن صد میلیونیوم دلار آمریکا بود، سرمایه‌گذاری می‌کردید، و اگر آن را در اکتبر همان سال می فروختید، به ازای هر دلاری که خرج می‌کردید، حدود ۸۰۰۰ دلار درآمد کسب می‌کردید. بنابراین، در پاسخ به این سوال که آیا میم کوین می توانند شما را ثروتمند کنند؟ باید گفت قطعا. اما آیا این بدان معناست که آنها ارزش سرمایه گذاری را دارند؟ اما در پاسخ به این سوال جواب قاطعانه ای نداریم.

به یاد داشته باشید که در حال حاضر رسانه های اجتماعی هیاهوی زیادی در مورد میم کوین ها به پا کرده اند و این موضوع بر قیمت آنها تاثیر شایانی می گذارد. بنابراین، هیچ تضمینی وجود ندارد که شرایط همیشه به همین شکل باقی بماند.

از طرف دیگر ممکن است قیمت یک میم کوین به طور مداوم در چند ماه کاهش یابد و حتی کاملاً منسوخ شود. اما از سوی دیگر، این امکان نیز وجود دارد که تبلیغات برای میم‌های دوج و در نتیجه دوج کوین ها در ماه‌های بعد افزایش یافته و در نتیجه رشد چشمگیر آنها را شاهد باشیم. به طور خلاصه باید بگوییم که بازار میم کوین یعنی یک بازار پر نوسان و پر از تغییرات قیمت و غیرقابل پیش بینی.

با این وجود، میم کوین‌ها یکی از هیجان‌انگیزترین سرمایه‌گذاری‌ها است، و مطمئناً سبد سهام شما را متنوع می کنند. شما می توانید آن را به عنوان یک گزینه پرریسک و البته پر سود در نظر بگیرید.

چگونه می توانید میم کوین بخرید؟

توجه داشته باشید که خرید میم کوین ها با خرید یا سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال رایج تفاوتی ندارد. در اینجا نگاهی دقیق تر به نحوه انجام این فرآیند وجود دارد:

یک کارگزار یا صرافی ارز دیجیتال را انتخاب کنید. حتما از معتبر بودن صرافی مطمئن شوید. صرافی های معتبر معمولاً از کاربران می خواهند که حساب های خود را تایید کنند.

شما می توانید با مراجعه به سایت صرافی معتبر و رسمی بیت گذر به راحتی و با اطمینان بیش از هشتصد رمز ارز شامل میم کـوین ها را خرید و فروش کنید. کافی است به آدرس این صرافی bitgozar.io مراجعه کنید و پس از افتتاح حساب کاربری و تایید حساب در کمتر از چند دقیقه سفارش خرید خود را ثبت نمایید. خدمات خرید ارزها برتر و پشتوانه دار بازار از جمله خرید ارز ماتیک، خرید ارز گالا و خرید ارز سولانا نیز در این صرافی با پرداخت ریالی و پشتیبانی ۲۴ ساعته ارائه می شود.

توجه داشته باشید که قبل از خرید تحقیقات خود را در این زمینه انجام دهید، زیرا در حال حاضر میم کـوین های بسیاری در بازار وجود دارند که بسیاری از آنها پروژه های کلاهبرداری هستند. شما همچنین میتوانید با مراجعه به وبلاگ بیت گذر از آخرین اخبار و مقالات آموزشی در رابطه با این دارایی ها و سایر دارایی های دیجیتال اطلاعات کسب کنید. آدرس بلاگ بیت گذر: blog.bitgozar.io

جمع بندی

افراد زیادی از درآمدهای بالقوه حاصل از میـم کوین ها آگاه نیستند. در این میان بسیاری از مردم نیز با خرید میـم کوین یک شبه ره صد ساله را طی کردند و سود هنگفتی کسب کردند. با این حال، باید به خاطر داشته باشید که میـم کوین همانطور که مـی توانند سودآور باشند، تعداد قابل توجهی از افراد نیز پس از سرمایه گذاری در مـیم کوین ها و از بین رفتن ارزش آن ها، پول خود را از دست داده اند. پس هنگام سرمایه گذاری در این دارایی ها مدیریت ریسک و سرمایه را فراموش نکنید.

نظرات