معرفی امکانات و خدمات مسجد قبا خیام در مشهد

0

معرفی امکانات و خدمات مسجد قبا خیام در مشهد

مسجد در عبارت اصلی به معنی سجده گاه و یا به عبارتی ساده تر مکانی جهت سجده کردن می باشد.

  مسجد قبا خیام مشهد

سجده کردن در واقع یکی از راه های شکر گزاری نعمت های خداوند و یکی از راه های ارتباط معبود با خدای خویش است .

مسجد اصلی ترین مکان جهت اجتماع مسلمانان می باشد که در سر تا سر جهان مساجدی با حفظ هویت مذهبی و عرفانی بنا و ساخته گردیده است.

مسجد قبا خیام مشهد

ساخت مسجد باید تبدیل به یک دغدغه از سوی افرادی که بنیه مالی دارند شود ، چرا که ساخت یک بنایی به نام مسجد علاوه بر اجر اخروی و پاداش در نزد خداوند ، باعث به جای ماندن نام نیک از فرد یا افرادی است که سنگ بنای این اقدام حسنه را گذاشته اند و مسجدی را به جهت راز و نیاز مردم با خالق خود بنا نموده اند.

مسجد قبا در‌ مشهد از جمله مساجدی است که طلایه دار این زمینه می باشد و نام این مسجد هم نام اولین مسجدی است که توسط یک شهص در صدر اسلام ساخته و بنا گردید.

مسجد النبی در شهر مدینه که در صدر اسلام توسط پیام  معظم اسلام بنا گردید را می توان در زمره اولین مساجد صدر اسلام نام برد.مساجد صرفا جهت اقامه نمازهای یومیه نباید باز باشند که بایستی در سایر زمینه ها از جمله مباحث فرهنگی نیز فعالیت نمایند.

کتابخانه مسجد قبا مشهد

کتابخانه مسجد قبا مشهد که در قسمت تحتانی مسجد قبا مشهد واقع و احداث گردیده است که ضمن فراهم آوردن فضایی ساکت و آرام ، علاقه مندان می توانند ضمن مراجعه به مسجد از خدمات کتابخانه مسجد نیز بهره مند شوند.

کتابخانه مسجد قبا مشهد دارای فضایی بزرگ و بسیار تمیز جهت مطالعه علاقه مندان به کسب علم و دانش می باشد که این مسجد ضمن فراهم آوردن جلدهای مختلفی کتاب در زمینه های مختلف علمی ، فرهنگی ، مذهبی ، دانشگاهی و … سعی نموده آرشیو کاملی از این کتب را فراهم و در اختیار مراجعین و علاقه مندان قرار دهد.

اما نکته حائز اهمیت اینجا است که با عنایت به برگزاری مکرر مجالس ترحیم در مسجد قبا خیام مشهد و ایجاد صدا توسط مادحین و مجریان مجالس ، مسجد با دو جداره سازی و عایق کردن شیشه های کتابخانه و قسمت تحتانی ، از ورود هر گونه صدای خارج از عرف که باعث بر هم زدن نظم آن محیط جهت مطالعه شود ، جلوگیری نموده است.

تعداد برگزاری مراسمات ترحیم و تعزیت در مسجد قبا ، به نسبت سایر مساجد سطح شهر بیشتر بوده و این تکرر مراسم به علل مختلفی از جمله : جای پارک مناسب خودرو ، متراژ کافی و محیط بزرگ ، آسانسور ، امکانات پذیرایی مانند پیش دستی و ظروف ، صندلی و میز پذیرایی ، تمیزی فضای داخلی مسجد و … بستگی دارد.

مسجد قبا خیام مشهد

رزرو مسجد قبـا مشهد

شما عزیزان می توانید جهت رزرو مسجد قبا مشهد  توسط شرکت تخصصی تشریفات شمس ، برترین و بزرگترین شرکت برگزاری مجالس ترحیم در مشهد بصورت شبانه روزی با شماره های ۰۹۱۵۲۴۵۳۹۶۹ و ۰۹۱۵۰۶۰۶۲۰۶ تماس بگیرید یا با تلفن مسجد قبا مشهد  شماره تماس مسجد قبا مشهد تماس حاصل نمایید.

یکی از دغدغه های صاحبان مجالس در هنگام فوت عزیزشان ، انجام کلیه امور مراسم در کمترین زمان ممکن و به نحوی شایسته می باشد ، یقینا با عنایت به شرایطی که بعد از وارد آمدن مصیبت به خانواده داغدار   غالب می گردد ، امکان پیگیری و هماهنگی تمامی امور مربوط به برگزاری یک مراسم ترحیم آبرومند را به سختی خواهند داشت ، به همین منظور شرکت تشریفات شمس ، برترین  تشریفات مجالس ترحیم مشهد  ضمن انجام کلیه امور اداری کفن و دفن و ارائه خدمات لازم جهت برگزاری مجالس ترحیم ، اقدام به برگزاری آبرومندانه و بی عیب و نقص صاحبان مصاب می نماید.

مسجد قبا خیام مشهد

خدمات برگزاری مراسم در مسجد قبا مشهد

این خدمات از لحظه رزرو مسجد قبا در مشهد شروع شده و کلیه خدمات مراسم خاکسپاری شامل : اعزام  مداح و قاری در مشهد ، اعزام پرسنل پذیرایی در مشهد ، میزآرایی و گل آرایی و شمع آرایی میز ترحیم ، ارائه انواع پک پذیرایی مشهد ، سرو انواع نوشیدنی سرد و گرم متناسب با فصل ، انجام امور اداری ، هماهنگی اتوبوس و مینی بوس ، هماهنگی رستوران و … می باشد.

ازین وحله که عبور نماییم به برگزاری مراسمات تعزیه و ترحیم خواهیم رسید که عوامل و کارکنان شرکت تشریفات شمس از روز قبل از شروع مراسم اقدام به مهیا سازی کلیه ملزومات و آماده سازی مکان مورد نظر جهت برگزاری مراسم ترحیمی باشکوه و بدون نقص می نمایند ، این خدمات شامل : تهیه و تولید انواع  پک پذیرایی مراسم ترحیم مشهد ، هماهنگی مجری و قاری و سخنران و واعظ ، مهماندار پذیرایی و عوامل اجرایی ، ارائه انواع تاج گل مشهد ، سبدگل ، انواع گل دور قاب عکس متوفی ، ارائه انواع خرما و حلوا و شیرینی ، رعایت کلیه موارد و پروتکل های بهداشتی ، چاپ آکهی ترحیم در روزنامه های کثیرالانتشار ، کلیه خدمات حمل و نقل و … می باشد.

شما عزیزان می توانید جهت رزرو مسجد قبا مشهد با شماره تماس مسجد قبا مشهد و با همان تلفن مسجد قبا مشهد تماس حاصل نموده و ضمن رزرو مراسم خود در روز مورد نظر ، از خدمات شرکت تشریفات شمس نیز بهره مند گردید.

نظرات