ارز vet چیست؟

0

ارز vet چیست؟

ارز دیجیتال VeChain مبتنی بر اتریوم هست که در سال ۲۰۱۵ با هدف اکوسیستمی برای کسب‌وکار عاری از اعتماد، توزیع و پایه‌گذاری شد.

ارز vet

تخصص وی چین در مدیریت زنجیره تأمین است؛ یعنی با ترکیب فناوری بلاک چین و دیگر فناوری‌ها اقدام به ردیابی کالاهای لوکس، مواد غذایی و اقلام دارویی می‌کند. این فناوری‌ها می‌تواند شامل NFC، RFID و QR Code ها باشد.

جالب است بدانید این کار به توان عملیاتی بالایی نیاز دارد، به همین دلیل این ارز از الگوریتم اثبات سهام (PoS) به نام الگوریتم اثبات اقتدار (PoA) استفاده می‌کند که به آن امکان می‌دهد تا ۱۰,۰۰۰ تراکنش در ثانیه را پردازش کند.

در این ارز ۱۰۱ نو اثبات اقتدار وجود دارد که تنها نودهای موجود، مجاز به پردازش تراکنش‌ها و معاملات هستند. نودهای این شبکه باید حداقل ۲۵ میلیون کوین وی چین را استیک و مستندات احراز هویت (KYC) را ارائه کنند.

وی چین چگونه کار می‌کند؟

وی چین ابتدا به‌عنوان یک پلتفرم نرم‌افزار غیرمتمرکز (DApp) با زنجیره تأمین بلاک چین شروع به کار کرد.

توکن‌های وی چین (VET)

ارز وی چین با نماد vet شناخته می‌شود، که شکلی از دارایی است با ارزش حدودی ۳٫۶۸ میلیارد دلار و رتبه ۴۱ بازار که سهم ۰.۱۸ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد که نشان از طرفدار بالای آن هست.

قبل از اجرای شبکه اصلی، در حقیقت وی چین، توکن اصلی آن ven  بود، ولی درست زمانی که این ارز از اتریوم به بلاک چین خود منتقل شد، آن‌ها در مبادله ۱:۱۰۰ توکن‌های VEN را با توکن‌های VET مبادله کردند.

برخی شرکت‌ها از توکن vet به‌عنوان پول پرداختی هوشمند استفاده می‌کنند که شرکتی که توکن بیشتری داشته باشد نیز از اولویت بالاتری و همچنین حق بیشتری در بلاک چین را دارا است.

توکن‌های وی تور (VTHO)

اگر شما توکن vet را داشته باشید، در واقع توکن VTHO را دریافت می‌کنید و می‌توانید از آن برای انجام قراردادهای هوشمند و اجرای برنامه‌های کاربردی در بلاک چین استفاده کنید.

اثبات اعتبار (PoA)

شبکه وی چین برای حفظ اکوسیستم بلاک چین، به نودهای (nodes) دیگری نیز وابستگی دارد. همه نودها، VTHO را به‌عنوان یک پاداش برای حفظ این شبکه دریافت می‌کنند.

چهار نوع نود وجود دارد که تاریخ رسیدن و حساب VET دارندگان آن‌ها متفاوت است:

۱. نودهای قدرت (Strength Nodes) – دوره سررسید ۱۰ روز (حداقل ۱ میلیون VET)

۲. نودهای صاعقه (Thunder Nodes) – دوره سررسید ۲۰ روز (حداقل ۵ میلیون VET)

۳. مستر نودهای میلونیر (Mjolnir Masternodes) – دوره سررسید ۳۰ روز (حداقل ۱۵ میلیون VET)

۴. مستر نودهای ثرادهایم (Thrudheim (Authority) Masternodes) – تاریخ شروع سر رسید ۱۷/۲۱/۱۲ (حداقل ۲۵ میلیون VET)

نودهای قدرت، صاعقه و میلونیر پاداش‌هایی از استخر VTHO بنیاد وی چین دریافت کرده و علاوه بر آن، پاداش معمولی برای نگهداری VET نیز به آن‌ها تعلق می‌گیرد؛ و همچنین نودهای ۱۰۱ اعتبار نیز پاداشی مشابه نودهای اقتصادی، به همراه ۳۰% از همه توکن‌های VTHO که توسط معاملات بلاک چین استفاده شدند را دریافت می‌کنند.

تیم وی چین و پیشرفت آن

وی چین به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های بلاک چین کشور چین با ۱۵۰ نیرو فعالیت خود را آغاز کرد.

ترید توکن‌های وی چین

در سال ۲۰۱۷ پلتفرم وی چین شروع به فروش ارزهای دیجیتال کرد. در ابتدا کمی با نوسانات قیمتی مواجه شد که بعد از آن به‌سرعت با افزایش قیمت بی‌سابقه‌ای را در کنار سایر بازارهای ارز دیجیتال تجربه کرد.

علاوه برقرار گرفتن در بازار پررونق، انتشار اخبار مشارکت‌های بیشتر و همچنین اعلام اسم جدید موجب افزایش قیمت پلتفرم وی چین شد.

تغییر نام از VEN به VET و تغییر در نحوی عرضه، تجزیه ‌و تحلیل قیمت را بسیار دشوار کرده است.

توکن VET را از کجا بخریم؟

تریدرها برای سرمایه‌گذاری بر روی این ارز می‌توانند با ثبت‌نام در صرافی کوینکس به‌راحتی این ارز را خرید و فروش کنند و از نوسان قیمت آن سودهای خوبی کسب نمایند.

همچنین می‌توانید فهرست کامل مبادلات این ارز را در سایت معتبر کوین مارکت کپ مشاهده کنید.

توکن VET را کجا ذخیره کنیم؟

حال شاید برای شما سؤال پیش بیاید توکن VET را کجا ذخیره کنیم؟ در پاسخ به سؤال باید بگویم از زمانی که توکن VET جایگزین توکن‌های ERC20 VEN شده‌ است، شما می‌توانید برای ذخیره این توکن از پلتفرم وی چین تور استفاده کنید.

از این کیف پول می‌توانید در نسخه IOS، اندروید و کیف پول‌های سخت‌افزاری مانند لجر استفاده کنید.

یکی دیگر از دلایل انتقال ارز از صرافی به کیف پول، به غیر از مبحث امنیتی آن، می‌توان دریافت پاداش VTHO دانست.

نتیجه‌گیری

وی چین با یک تیم پرتجربه یکی از معتبرترین شرکت‌های بلاک چینی را داراست.

جالب است بدانید اگر این ارز به همین روند خود ادامه دهد می‌تواند در سال آینده جزوه ۵ ارز برتر شناخته شود.

نظرات