ریبر احمد بارزانی کیست / بیوگرافی ریبر احمد بارزانی نامزد ریاست جمهوری عراق + عکس و سوابق

0

بیوگرافی ریبر احمد بارزانی کیست / سوابق و زندگینامه ریبر احمد بارزانی نامزد ریاست جمهوری عراق + عکس

ریبر احمد بارزانی وزیر امور داخلی در دولت اقلیم کردستان عراق است که در فوریه ۲۰۲۲ به عنوان نامزد ریاست جمهوری عراق ثبت نام کرد. با بیوگرافی ریبر احمد بارزانی عضو حزب دموکرات کردستان عراق و نامزد ریاست جمهوری عراق در سال ۲۰۲۲ و همسر و فرزندانش همراه با سوابق شغلی و خانوادگی و زندگی شخصی وی با عکس های او در مجله حرف تازه آشنا شوید

ریبر احمد بارزانی کیست؟ / بیوگرافی ریبر احمد بارزانی نامزد ریاست جمهوری عراق + عکس و سوابق

بیوگرافی ریبر احمد بارزانی

ریبر احمد بارزانی, (ریبر احمد خالد) متولد کردستان عراق, سیاستمدار عراقی و عضو حزب دموکرات کرستان عراق و وزیر امور داخلی در دولت اقلیم کردستان عراق است که نامزد ریاست جمهوری عراق در سال ۲۰۲۲ است.

سال های قعالیت و سوابق

“ریبر احمد خالد” نامزد تصدی پست ریاست جمهوری کشور عراق است و درحال حاضر وزیر امور داخلی در دولت اقلیم کردستان عراق و از سال ۲۰۱۹ منصب وزیر کشور منطقه کردستان عراق را بر عهده دارد.می باشد.

یک روز پس از رد صلاحیت هوشیار زیباری، نامزد حزب دموکرات کردستان برای ریاست جمهوری عراق، این حزب «ریبر احمد»، وزیر داخله اقلیم کردستان را به عنوان نامزد جدید معرفی کرد.

 بیوگرافی ریبر احمد بارزانی کیست / سوابق و زندگینامه ریبر احمد بارزانی نامزد ریاست جمهوری عراق + عکس

محمود محمد، سخنگوی حزب دموکرات کردستان عراق نیز در بیانیه ای کوتاه در این باره تاکید کرد: حزب دمکرات کردستان پس از تحولات سیاسی و موانعی که پیش روی انتخاب رئیس جمهور عراق قرار گرفت و در راستای ادامه روند سیاسی عراق، رسما ریبر احمد خالد وزیر امور داخلی دولت اقلیم کردستان را به عنوان نامزد حزب دموکرات برای ریاست جمهوری معرفی می‌کند.

حزب دموکرات کردستان عراق ابتدا هوشیار زیباری را نامزد خود برای تصدی پست ریاست جمهوری عراق معرفی کرده بود اما چند روز مانده به برگزاری جلسه مذکور شکایتی از سوی چند نماینده علیه زیباری به دادگاه عالی فدرال عراق ارائه شد و این نمایندگان زیباری را متهم به فساد در دوره تصدی پست وزارت خارجه عراق در سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۴ کردند.

درپی این شکایت دادگاه فدرال نیز روند نامزدی وی را متوقف کرد و پارلمان نیز به مدت سه‌ روز نام‌نویسی مجدد برای نامزدهای جدید را آغاز کرد و در نهایت یکشنبه دادگاه عالی فدرال عراق با بررسی این شکایت حکم به رد نامزدی زیباری داد./ خبرگزاری صدا و سیما

نظرات