سردار مهدی مهدوی نژاد کیست؟ / علت درگذشت سردار مهدی مهدوی نژاد +عکس و سوابق

0

بیوگرافی سردار مهدی مهدوی نژاد کیست / علت درگذشت سردار مهدی مهدوی نژاد + عکس

سرتیپ دوم پاسدار مهدی مهدوی نژاد فرمانده سابق سپاه علی ابن ابیطالب قم بود که در ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ بر اثر عارضه شیمیایی به همرزمان شهیدش پیوست. با بیوگرافی سردار مهدی مهدوی نژاد جانشین بازرسی ستاد مشترک سپاه و فرمانده سابق سپاه علی بن ابیطالب قم و از جانبازان هشت سال دفاع مقدس همراه با سوابق نظامی و زندگی شخصی از شروع تا دوران جنگ و جانبازی و ورود به سپاه و علت فوت و علت درگذشت سردار مهدی مهدوی نژاد را در ادامه از این بخش از مجله حرف تازه میخوانید:

سردار مهدی مهدوی نژاد کیست؟ / علت درگذشت سردار مهدی مهدوی نژاد +عکس و سوابق

بیوگرافی سردار مهدی مهدوی نژاد

سردار مهدی مهدوی نژاد, متولد شهرستان سرخه در سمنان، جانشین بازرسی ستاد مشترک سپاه و فرمانده سابق سپاه علی بن ابیطالب(ع) استان قم و از جانبازان هشت سال دفاع مقدس بود که در ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ دارفانی را وداع گفت و مراسم تشییع و خاکسپاری ایشان نیز روز چهارشنبه ۲۷ بهمن برگزار میشود و قرار است پیکر مطهر آن سردار آسمانی جهت خاکسپاری در جوار حرم کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) راهی شهر مقدس قم شود.

سردار مهدوی نژاد برادر حجت الاسلام غلامحسین مهدوی نژاد امام جمعه موقت سمنان و از همرزمان شهید زین الدیناست

سال های فعالیت و سوابق

او در طول دوران زندگی با برکت خود برای ایران و اسلام فداکاری و از جان گذشتگی زیادی داشت. او جانشین معاونت بازرسی ستاد فرماندهی کل سپاه ، جانباز دوران دفاع مقدس بود و در کارنامه درخشان ایشان بیش از ۱۰۰ ماه فرماندهی موثر و صادقانه در مناطق عملیاتی و فرماندهی در تیپ قائم آل محمد (عج) استان سمنان ، تیپ الغدیر استان یزد ، لشکر ۱۶ قدس گیلان ، لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب (ع) و سپاه استان قم و سپس مدت متمادی نقش آفرینی ماندگار در جایگاه جانشینی معاونت بازرسی ستاد فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ،و … دیده میشود.

بیوگرافی سردار مهدی مهدوی نژاد

علت فوت و علت درگذشت سردار مهدی مهدوی نژاد

سردار مهدی مهدوی نژاد اهل شهرستان سرخه استان سمنان بود، پس از سال‌ها تحمل رنج جانبازی در تاریخ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ درگذشت.

مراسم تشییع و خاکسپاری

مراسم تشییع پیکر سردار مهدوی نژاد روز چهارشنبه ۲۷ بهمن ماه از حسینیه شهدای سرخه آغاز شده و جهت وداع با یاران شهیدش به سمت گلزار شهدای این شهر رهسپار می شود.

قرار است پیکر مطهر آن سردار آسمانی جهت خاکسپاری در جوار حرم کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) راهی شهر مقدس قم شود.

پیام های تسلیت

روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه ای از عروج شهادت گونه سردار مهدی مهدوی نژاد جانشین معاونت بازرسی ستاد فرماندهی کل سپاه خبر داد .

متن این اطلاعیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در زادروز مولای متقیان امیرالمومنین علی علیه السلام روح پر فتوح جانباز عالیقدر سردار رشید سپاه اسلام «سرتیپ دوم پاسدار مهدی مهدوی نژاد» جانشین معاونت بازرسی ستاد فرماندهی کل سپاه و از فرماندهان و پیشتازان هشت دفاع مقدس به دلیل عوارض ناشی از جراحات شیمیایی زمان جنگ، آسمانی شد.

کارنامه درخشان آن مجاهد نستوه و سردار انقلابی و ولایی به ویژه فداکاری‌ها و حماسه آفرین‌های سترگ و کم نظیر وی در بیش از ۱۰۰ ماه فرماندهی موثر و صادقانه در مناطق عملیاتی و فرماندهی در تیپ قائم آل محمد (عج) استان سمنان، تیپ الغدیر استان یزد، لشکر ۱۶ قدس گیلان، لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب (ع) و سپاه استان قم و سپس مدت متمادی نقش آفرینی ماندگار در جایگاه جانشینی معاونت بازرسی ستاد فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، الهام بخش و راهگشای نسل جوان و آینده ساز ایران اسلامی به ویژه این نهاد انقلابی و مردمی خواهد بود.

عروج شهادت گونه این سردار رشید، مومن، خردمند، مخلص و پیشتاز در عرصه‌های نیاز انقلاب و کشور را به محضر مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی)، پاسداران انقلاب اسلامی، خانواده معظم ایشان و آحاد مردم مجاهدپرور استان پر افتخار قم تبریک و تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای او رحمت و رضوان الهی و همنشینی با سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و برای بیت معزا و بازماندگان ارجمند و عموم مصیبت دیدگان مکرم صبر جمیل و اجر جزیل و ثبات قدم در تداوم آرمان‌های بلند شهیدان را طلب می‌کنیم.

زندگی شخصی سردار مهدی مهدوی نژاد

تسلیت استاندار قم برای درگذشت سردار مهدی مهدوی نژاد

سید محمد تقی شاهچراغی استاندار قم در پیامی درگذشت سردار مهدی نژاد را تسلیت گفت. در این پیام تسلیت آمده است: عروج ملکوتی دوست و همرزم عزیزم سردار سرافراز و جانباز دفاع مقدس، سردارمهدی مهدوی نژاد فرمانده اسبق سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) قم همرزم شهید زین الدین که پس از تحمل سال ها درد و رنج ناشی از عوارض جانبازی و جراحت شیمیایی به همرزمان شهیدش پیوست، موجب تاسف و تالم فراوان گردید.

حیات پر برکت و کارنامه درخشان این سردار شجاع و دلاور، سرشار از مجاهدت ها و سلحشوری های افتخارآمیزی است که در راه پاسداری از انقلاب اسلامی و صیانت از ارزش ها و آرمان های الهی نظام از خود به یادگار گذاشته است و بدون شک نام نیک و خدمات ارزنده ایشان هرگز از یادها فراموش نخواهد شد.

به روح پرفتوح آن فرمانده شجاع و جهادی سپاه اسلام خالصانه درود می فرستم و با تسلیت این ضایعه تلخ به خانواده محترم، فرزندان داغدار و دوستان و همرزمان ایشان به ویژه مردم شریف و انقلابی استان قم، از درگاه خداوند متعال برای آن مجاهد بزرگ، علو درجات و جنت الهی و همنشینی با سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و برای بازماندگان آن عزیز سفر کرده، صبر جمیل و اجر جزیل، مسالت دارم./ منابع: ایرنا و مهر

نظرات