چطور میتوانیم یک هاست مناسب برای سایتمان انتخاب کنید؟

0

اگر تجربه کافی در کار با هاست اشتراکی و جزئیات فنی هاست اشتراکی اطلاع نداشتیم باشیم نمیتوانیم یک هاست خوب را انتخاب کنیم و فقط با دیدن با تبلیغات یک میزبان را انتخاب خواهیم کرد حالا ممکن است خوب باشد یا بد!

در اینجا ما به شما مواردی به شما آموزش می دهیم که با توجه به موارد آموزش داده شده میتوانید به راحتی متوجه شوید که یک هاستینگ مناسب کار و سایت شما هست یا خیر؟

نکته اول در انتخاب شرکت میزبانی وب خوب باید به سابقه فعالیتی شرکت دقت داشته باشد که شرکت مورد نظر دارای سابقه خوبی در بین کاربران خود داشته باشد و در مدت زمان فعالیت خود کارنامه درخشانی داشته باشد که شما وظیفه جستجو و پرس جو از دیگر کاربران فعال در این حوضه دارید.

نکته دوم که نکات فنی زیادی را شامل خواهد شد که تک تک به ریز برای شما توضیح خواهیم داد، اگر این مقاله کامل مطالعه کنید کامل به همه آنها مسلط خواهید بود و میتوانید به راحتی انتخاب دقیقی داشته باشید.

  • انواع کنترل پنل های میزبانی وب

برای مدیریت هاست اشتراکی چند کنترل پنل اصلی به صورت تجاری وجود دارد که شامل Cpanel، Directadmin، Plesk هستند و اصلا وارد کنترل پنل های ارزان قیمت و جدید و یا اوپن سورس نمی شویم. شما هم توجه کنید به دنبال چه هستید برای چه کاربردی و چه نوع وب سایتی می خواهید هاست تهیه کنید برای سایت های PHP و یا سایت های که وردپرس یا جوملا یا از این قبیل هستند باید سی پنل یا دایرکت ادمین تهیه کنید پلسک اصل توصیه نمی کنیم و برای ASP.Net فقط پیک تنها انتخاب هست و باقی مثل وب سایت پنل و … توصیه نمی کنیم, حالا چرا فرق میزاری بین کنترل پنل ها؟ کنترل پنل ها در عمل فقط برای شما GUI به همراه دارند پس چه بهتر که این محیط ساده تر زیباتر و ایمن تر باشد و شرکت ارائه کننده مانند سی پنل که بی نهایت سریع نسبت به مشکلات امنیتی واکنش نشان میدهد و آپدیت های سریع ارائه می کنند استفاده کنیم. پس توصیه میکنیم از هاست وردپرس یا هر نوع CMS دیگر خودتان اگر PHP بود بدون شک سی پنل تهیه کنید.

  • وب سرور هاست اشتراکی

در هاستینگ یکی از اصلی ترین مواردی است که میتونه باعث میشود که سرعت  بارگذاری سایت شما در چند ثانیه انجام شود! وظیفه وب سرور به زبان ساده می شود دریافت اطلاعات از سرور بر اساس نوع درخواستی که از شما دریافت کرده است و تحویل دادن آن به شما. که مهم است وب سرور لایت اسپید باشد و یا آپاچی و یا انجینکس که هر کدام ویژگی های خود و سرعت خودشان دارد، از نظر سرعت پاسخ دهی به کاربر نهایی و سریع ترین بارگذاری وب سایت شما در حالت نرمال و دیفالت لایت اسپید بی رقیب است. که این بنچ مارک گرفته شده با منابع برابر سرور برای یک وب سایت وردپرسی می باشد.

 هاست با وب سرور لایت اسپید

  • نوع فضا میزبانی

هارد سرور میزبانی شما یا همان نوع فضا میزبانی شما بسیار مهم می باشد که از بالاترین سرعت برخوردار باشد به این دلیل که اگر هارد میزبانی شما SATA باشد و حتی وب سرور “لایت اسپید” باشد هارد سرور با سرعت کم دیتا به وب سرور تحویل خواهد داد! پس در نهایت باعث کندی خواهد شد, حتما در نظر داشته باشد در بین انتخاب هارد HDD و SSD و NVMe بهترین انتخاب هارد NVMe بوده، سرعت نوشتن و خواندن دیتا در این هارد در زمان نگارش این مقاله به طور متوسط ۳۵۰۰MB/PS می باشد که چندین برابر SSD معمولی و هارد HDD می باشد.

هارد NVMe

  • پشتیبان گیری منظم

مهم ترین بخش یک میزبانی موفق داشتن بک آپ های دوره ای خارج از سرور میزبانی می باشد، برای دارنده وب سایت تا زمانی که مشکلی ایجاد نشود و نیاز به بک آپ یک هفت قبل خود نباشد این نیاز را احساس نمیکند ولی به شدت به این موضوع توجه داشته باشد که میزبان هاست اشتراکی شما دارای بک آپ گیری هفتگی با حداقل نگهداری ۲ بک آپ در آرشیو باشد یعنی بک آپ ۲ هفته قبل شما را بتواند اگر شما نیاز داشته باشد به شما ارائه کند.

  • آنتی شلر و آنتی ویروس و فایروال

برای شما باید حتما مورد توجه قرار بگیرد در زمانی که میخواهید اقدام به خرید هاست اشتراکی کنید میزبان منتخب شما روی سرور ها دارال آنتی شلر و آنتی ویروس و فایروال حتما باشد به دلیل اینکه همه CMS ها و پلاگین ها به هر صورت دارای باگ خواهند بود و امکان نفوذ به آنها ممکن است وجود داشته باشد و یا به وجود بیاید پس داشتن یک اسکنر قوی بر خط که به صورت لحظه ای تغییرات تمام فایل ها بررسی کند و در صورت مشکوک بودن هر فایل جدید و یا تغییر یافته اقدام به قرنطینه و یا حذف آن کند بسیار مهم است بهترین های این دسته میتوان CXS و IMUNIFY360 و ClamAV نام برد که بنا به تجربه در عمل آنتی شلر CXS در کنار ClamAV یک عملکرد بی نظر در اسکن و امنیت برای شما خواهد داشت. و داشتن فایروال سخت افزاری برای جلوگیری از حملات گسترده تضعیف سرور بسیار مهم است در ارائه خدمات میزبانی وب به دلیل اینکه اگر یک سایت دیگر در آن سرور مورد حمله قرار گیرد کل سرور قطع خواهد شد و سایت شما نیز از دسترس خارج خواهد شد.

  • تضمین پایداری هاست

برای شما باید بسیار با اهمیت باشد که سایت شما همیشه در دسترس مخاطب های شما باشد حتی اگر در ابتدا راه هستید باید این موضوع دست کم نگیرید، همیشه باید سایت شما فعال و در دسترس باشد پس در نظر داشته باشد هاست اشتراکی را تهیه کنید که دارای تضمین پایداری باشد و از سرور اختصاصی با کیفیت از دیتاسنتر های معتبر برای میزبانی شما استفاده کند.

آپتایم بالای شبکه

  • استفاده از آخرین نسخه نرم افزاری

به روز بودن میزبان شما بسیار با اهمیت می باشد به طوری که همیشه آخرین نسخه نرم افزاری از جمله وب سرور یا ورژن PHP و یا کنترل پنل و یا دیگر موارد نصب و آپدیت همیشگی داشته باشد به این دلیل که در اکثر آپدیت ها موارد امینی و کیفیت مادام رفع می شود پس بسیار با اهمیت است که میزبان شما به، بروزرسانی نرم افزاری زیرساخت خود متعهد باشد.

  • پشتیبانی آنلاین

در هاست اشتراکی خیلی کم پیش خواهد آمد که شما نیاز به پشتیبانی پیدا کنید مگر آنکه نیاز به راهنمایی داشته باشد و یا یک مشک عجیب در سایت خود مشاهده کنید که ممکن است از سمت سرور باشد که باید پشتیبانی آن را بررسی و رفع کند پس به داشتن پشتیبانی آنلاین آماده به پاسخ دهی توجه داشته باشید.

در نهایت در این لحظه که شما اطلاعات فنی و دقیقی در مورد هر کدام از عناصر یک میزبان هاست اشتراکی خوب آگاه شدید می توانید به راحتی انتخاب خوبی داشته داشته باشید.

مجموعه میزبانی وب دیاکو وب

ما هم یک میزبان خوب با ۹ سال فعالیت درخشان در حوضه میزبانی وب که کارنامه درخشان در طول فعالیت مستمر خود دارد به شما معرفی میکنیم مجموعه میزبانی دیاکو وب که تمام موارد بالا را برای انتخاب به عنوان میزبان منتخب شما دارا می باشد می توانید به راحتی با اطمینان اقدام به تهیه هاست اشتراکی وردپرس و یا هر CMS دیگری از این مجموعه داشته باشد و یا در صورت نیاز به مشاوره با این مجموعه با شماره تماس ۰۲۱۹۱۳۰۱۵۱۵ تماس بگیرید و مشاوره سریع و دقیق دریافت کنید.

نظرات