انواع فرش ماشینی

0

درگذشته که هنوز صنعت فرش ماشینی وارد ایران نشده بود بسیاری از مردم قادر به خرید فرش های دستباف با هزینه های بالا نبودند. اما صنعت فرش ماشینی تحولی عظیم ایجاد کرد که با قیمت پایین و به صرفه در تعداد بالا فرش ماشینی تولید گردد و مردم بتوانند با هزینه ی پایین تر خانه های خودشون رو فرش کنند. در ابتدا همه این فرشها ۳۵۰ شانه و دارای طرح و رنگ های نسبتا متفاوت بودند.

به مرور زمان و با پیشرفت و گسترش این صنعت و ورود ماشین الات مدرن گام عظیمی در این صنعت برداشته شده و فرش با شانه های متفاوت تولید شود. همین امر باعث شد مردم بتوانند علاوه بر طرح و رنگ، شانه و تراکم فرش را نیز انتخاب کنند. در حال حاضر فرش ها ماشینی در ۵ دسته (از نظر شانه ) بافته می شود : فرش های ۵۰۰ شانه، فرش های ۷۰۰ شانه، فرش های ۱۰۰۰ شانه، فرش های ۱۲۰۰ شانه و فرش ۱۵۰۰ شانه که البته از ورود فرش های ۱۶۰۰ شانه و ۱۷۰۰ شانه در بازار هم خبرهایی به گوش میرسد که این فرشها تولید شده ولی به تولید انبوه نرسیده است و در سالهای آینده باید منتظر تحولاتی بزرگتر و جدید در این عرصه باشیم.

 

حالا این سوال پیش می آید که شانه فرش چیست و اینکه شانه های متفاوت در بازار از فرش ماشینی موجود است یعنی چه؟

در فرش ماشینی به تعداد گره‌هایی که در یک متر مربع عرض فرش وجود دارد شانه گفته می‌شود و به تعداد گره‌های فرش در یک متر از طول فرش، تراکم گفته می‌شود. شانه به نوع ماشین بافندگی فرش ماشینی بستگی داره، برای مثال دستگاه بافندگی فرش ۷۰۰ شانه در هر متر از دستگاه ۷۰۰ شانه وجود دارد به همین دلیل شانه فرش غیر قابل تغییر است ولی میزان تراکم فرش را با طراحی و کم و زیاد کردن تعداد پود میتوان تغییر داد. برای همین هست که شما میتوانید فرش با شانه ثابت مثلا ۷۰۰ شانه را با تراکم های مختلف از جمله ۱۴۰۰،۲۱۰۰،۲۲۵۰،۲۵۵۰ در بازار یافت کنید.

ظرافت فرش به تعداد گره های فرش بستگی داره وقتی میگوییم فرش ریز بافت فرشی با شانه و تراکم بالاست و هر چه فرش شانه و تراکم بالاتری داشته باشد ریز بافت تر است. ظرافت فرش ۷۰۰ شانه در مقایسه با فرش‌های ۱۰۰۰، ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰ شانه کمتر است ولی نسبت به آنها دارای ضخامت و ماندگاری بیشتری است و پا خور خیلی خوبی دارد. معمولا از الیاف اکریلیک هیت ست شده با کیفیت بالا در بافت فرش ۷۰۰ شانه استفاده میکنند.

فرش ماشینی ۷۰۰ شانه انتخابی درست یا غلط؟!

فرش ماشینی

فرش های ۷۰۰ شانه معمولا از پر فروش‌ترین مدل‌های فرش ماشینی کلاسیک است. اما قصد داریم در اینجا دلیل این محبوبیت را بررسی کنیم. با توجه به این موضوع که فرش جز کالاهای اصلی و اساسی در خانه هاست و معمولا قیمت آن طوریست که نمیتوان در دوره های کوتاه آنرا تعویض کرد پس باید در انتخاب فرش به ویژگی های آن  بیشتر دقت کنیم.

ویژگی بافت فرش ۷۰۰ شانه

اگر دقت کرده باشید با توجه به اینکه فرش با شانه و تراکم بالاتر در بازار وجود دارد علت محبوبیت فرش ۷۰۰ شانه در بین سایر فرش های دیگر میتواند ارتفاع خاب یا ضخامت خوب این فرش باشد که این به دلیل تراکم و شانه پایین تر آن است. این ویژگی باعث نشیمن گاه نرم  و احساس راحتی بر روی فرش است که برای خانه هایی که تمام فرش هست و از مبلمان استفاده نمیشود میتواند از مهمترین مزیت های این فرش ها باشد.

فرش ۷۰۰ شانه با بافت توسط به‌ روزترین و بهترین ماشین‌های بافندگی، دارای دوام و طول عمر خوبی بوده و چون معمولا در بافت آن از نخ‌های مرغوب استفاده می‌شود در برابر رطوبت،‌ سایش،‌ حرارت و شست‌وشو مقاوم است.

دست نگه دارید !!!! فرش گران نخرید …

دلیل محبوبیت فرش ۷۰۰ شانه شاید قیمت مناسب فرش در برابر کیفیت مناسب آن باشد. همه افراد تمایل دارند تا در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند و خرید بهینه‌ای داشته باشند که به همین دلیل به سراغ فرش ۷۰۰ شانه می‌روند. از طرفی تمام طرح‌هایی که در فرش‌های ۱۰۰۰ ،۱۲۰۰ و ۱۵۰۰ شانه بافته می‌شود را می‌توان در فرش‌های ۷۰۰ شانه هم دید خوب همین موضوع که فرش با طرح دلخواه خود را با قیمت مناسب خرید کنید، کافیست تا انتخاب بیشتر خریداران باشد.

قیمت فرش ۷۰۰ شانه ماشینی

همانطور که در بالا گفتیم قیمت فرش ماشینی ۷۰۰ شانه نسبت به فرش های با شانه و تراکم بالاتر، پایین تر است. علت این تفاوت قیمت این است که هر چه شانه و تراکم فرش بیشتر میشود به تناسب تکنولوژی بافت گرانترو میزان الیاف مصرفی در فرش نیز افزایش می یابد و این اختلاف قیمت فرش را ایجاد میکند.

خرید اینترنتی فرش

خرید اینترنتی کار را برای همه آسانتر کرده و بدون اتلاف وقت و هیچ دغدغه ای خیلی راحت‌ میتوانیم هر آنچه را که لازم داریم سرچ کنیم و خرید خودمون رو انجام بدیم. تنها نکته ای که برای خرید اینترنتی باید دقت کنیم این هست که فرش را از سایت های معتبر خرید کنیم و از میان برندهای مختلف، برندی را انتخاب کنید که امتحان خود را پس داده باشد. این یک مزیت بزرگی است که در منزل خرید کنید و کالای خود را در منزل تحویل بگیرید. مثلا برای خرید اینترنتی فرش با مراجعه به سایت یا فروشگاه اینترنتی فروش فرش میتوانید به راحتی فرش های مختلف را در کنار یکدیگر مقایسه کنید و در نهایت متناسب با بودجه و سلیقه خودتان با خیالی راحت خرید کنید.

خرید اینترنتی فرش را می‌توانید با سایت فرش آویژه  و فرش نایس تجربه کنید و از مزایای تحویل درب منزل، شناسنامه اصالت فرش و ضمانت نامه کیفیت، ارسال رایگان و … بهره‌مند شوید.
شرکت فرش آویژه با داشتن مشاورانی مجرب در زمینه دکوراسیون و انتخاب مناسب فرش به صورت رایگان شما را همراهی می‌کند حتی اگر قصد خرید از این شرکت را نداشته باشید.

نظرات