باید ها و نباید های خرید موکت اداری

0

خرید موکت اداری ، یکی از مواردی است که اخیرا توجه بسیاری از طراحان داخلی و صاحبان کسب و کار را به خود جلب کرده است. تاثیری که رنگبندی و طرح‌های مختلف موکت به روی دکوراسیون داخلی دارند، و موارد دیگری از جمله صرفه جویی در انرژی با متعادل نگه داشتن فضای یک دفترکاری، موجب شده انتخاب موکت برای ادارات بیش از پیش محبوب شود. در این مقاله به بایدها و نبایدها در خرید موکت اداری اشاره خواهیم کرد.

 باید ها و نباید های خرید موکت اداری | موکت زت

چه چیز موکت اداری را از سایر کفپوش‌ها متمایز می‌سازد؟

شما برای انتخاب کفپوش یک محیط اداری، گزینه های زیادی پیش رو دارید. موکت یکی از گزینه هایی است که به سبب مزایای بیشماری که دارد، مورد توجه طراحان زیادی قرار گرفته است. در ادامه به برخی از این موارد اشاره خواهیم کرد؛

  • موکت اداری به نسبت سایر کفپوش‌ها گزینه اقتصادی محسوب می‌شود. هزینه خرید و اجرای باکیفیت‌ترین موکت اداری به نسبت کفپوش چوبی یا پارکت حدودا یک دوم است؛ که این مورد موکت اداری را یک گزینه اقتصادی می‌سازد.
  • موکت اداری جلوی سر و صدا را می‌گیرد. قدم زدن روی کفپوش سنگی یا چوب گاهی اوقات با صداهایی همراه است بخصوص اگر در محیطی باشید که خانم‌ها از کفش پاشنه بلند استفاده می‌کنند. وقتی این مساله طولانی مدت رخ بدهد در تمرکز برخی افراد تاثیر می‌گذارد. خوشبختانه موکت اداری این مشکل را برطرف می‌کند چرا که هیچ صدایی در هنگام قدم زدن روی موکت ایجاد نمی‌شود.
  • مدت زمان نصب موکت کوتاه است. اگر زمان برایتان اهمیت دارد، لازم است که بدانید موکت اداری از جمله کفپوش‌هایی است که خیلی سریع نصب می‌شوند. در قیاس با کفپوش سنگی یا سایر کفپوش‌ها که اجرایشان نیاز به مراحل خاصی دارد، اجرای موکت در محیط اداری شاید فقط یک روز به طول بیانجامد.
  • موکت اداری موجب صرفه جویی در مصرف انرژی می‌شود. چه موکت را برای خانه انتخاب کنید چه موکت هتلی یا اداری، یکی از ویژگی‌های موکت که می‌تواند نفع بسیاری برای هزینه‌های شما داشته باشد، صرفه جویی در انرژی است. موکت‌ ها بعنوان عایق عمل می‌کنند و در فصل سرد از ورود سرما جلوگیری کرده و در فصل گرم نیز هوای محیط را متعادل نگه می‌دارد. این یعنی برای متعادل ساختن هوای اتاق نیازی به کم و زیاد کردن درجه دمای داخل نخواهید داشت. پس انرژی کمتری نیز مصرف خواهد شد.
  • تنوع رنگ و طرح زیادی در موکت اداری وجود دارد. برای افرادی که رنگی بودن دکوراسیون داخلی محیط کارشان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، تنوع رنگ و طرح موکت‌ها به قدری است که به راحتی بتوان از بین آن مدل مورد علاقه را پیدا کرده و با سایر وسایل داخل یک دفتر کار ست کرد.

موکت اداری | موکت زت

موکت مناسب دفاتر کار و شرکت ها چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

درباره تمایز موکت اداری با سایر کفپوش‌ها صحبت کردیم. حال اگر تصمیم به سفارش موکت اداری دارید چند نکته کلیدی است که می‌تواند در این مرحله انتخاب را برایتان راحت‌تر کند:

  • راه رفتن آسان. کارکنان شما و تمام مراجعینتان قرار است ساعت‌ها روی این کفپوش راه بروند، بنابراین باید پیش از هر چیزی راحتی افراد هنگام راه رفتن را مد نظر قرار دهید. بخصوص هنگام راه رفتن با کفش.
  • مقاومت در برابر آسیب دیدن. موکت در هر حال طول عمر کوتاه‌تری به نسبت سایر کفپوش‌ها دارد، هرچند هزینه پایین آن این مشکل را برای بسیاری از دفاتر برطرف کرده است. اما این بدین معنا نیست که شما ارزانترین موکت را برای پرترددترین مکان انتخاب کنید، با این تفکر که قرار است به زودی این موکت را با یک نمونه جدیدتر و بهتر تعویض کنید. بنابراین کیفیت موکت و مقاومت آن در برابر آسیب های احتمالی، تاثیر مهمی بر افزایش طول عمر آن دارد.
  • آکوستیک بودن. موکت نه تنها همانند عایق دما عمل می‌کند، بلکه می‌تواند جلوی سر و صدای محیط اطراف و سایر طبقات را نیز بگیرد. بنابراین اگر نمی‌خواهید کل دفتر کارتان را موکت کنید، اگر محیطی دارید که افراد آن نیاز به تمرکز بالایی دارند و باید از هرگونه سر و صدایی در امان باشند، موکت می‎تواند فضای کارشان را آرام‌تر و ساکت‌تر کند.
  • ضد حریق. این ویژگی یکی از مهم‌ترین ویزگی‌های یک موکت اداری محسوب می‌شود. امروزه بسیاری از موکت‌های با کیفیت با این ویژگی تولید می‌شوند. همین موضوع موجب می‌شود به گزینه اول برای محیط‌های مختلف تبدیل شوند.
  • تیره بودن رنگ. هرچند انتخاب رنگ موکت بسیار سلیقه‌ای است، اما برای یک محیط اداری پرتردد، تیرگی رنگ کفپوش می‌تواند یک ویژگی مهم محسوب شود؛ چرا که قرار نیست دائما کفپوش موکت را تمیز کنید، اما نباید نگرانی بابت ماندن لکه یا مشخص بودن آلودگی روی سطح نیز داشته باشید.
  • ضد لک بودن. در کنار تیره بودن رنگ، ویژگی مهم ضد لک بودن نیز نباید از قلم بیفتد. شما باید تلاشتان را بکنید تا کفپوش موکت دفتر کار شما مدت زمان طولانی تمیز بماند و هیچ لکی روی آن باقی نماند. بنابراین به این ویژگی نیز توجه خاصی داشته باشید.

 در خرید موکت اداری چه مواردی را باید در نظر گرفت؟

۱٫     بودجه شما چقدر است؟

در هر حال اولین چیزی که  هنگام خرید هر چیزی، بخصوص خرید موکت اداری باید در نظر گرفته شود بودجه شماست. و همانند هر محصول و کفپوش دیگری، موکت اداری نیز انواع مختلفی دارد که در قیمت‌های متنوع در بازار وجود دارند. هنگامی که به قیمت موکت اداری توجه می‌کنید این نکته را در پس ذهنتان داشته باشید که قرار است چه محیطی را پوشش بدهد، تردد در آن چقدر است و تصورتان این است که چه زمانی آن را تعویض کنید؟ چرا که به هر حال موکت‌ها آسیب پذیر هستن،د و اگر ارزانترین موکت را برای فضای پرترددی انتخاب کنید ممکن است خیلی زود نیاز به تعویض آن داشته باشید.

بهتر است موکت‌های باکیفیت بالاتر را برای فضاهای پرتردد انتخاب کنید تا مجبور نباشید خیلی زود بابت تعویض موکت هزینه کنید.

۲٫     چه نوع موکتی مناسب محیط کار شماست؟

موکت‌هایی که در تولید آن‌ها از نایلون، الفین یا پلیپروپلین استفاده شده، بهترین گزینه‌ها برای خرید موکت اداری به شمار می‌روند. الفین و پلی پروپلین را دو نمونه‌ی اقتصادی‌تر می‌دانند. بنابراین اگر بودجه کمی دارید معمولا می‌توانید به راحتی این نوع موکت‌ها را تهیه کنید. مقاومت موکت‌های الفین و پلی پروپلین متوسط است، اما برای اماکن پرتردد توصیه نمی‌شوند. هرچند باید در نظر داشته باشید با توجه به ضد لک بودن این نوع موکت‌ها، موکت الفین و پلی پروپلین گزینه مناسبی برای جاهایی که ممکن است لک یا آلودگی داشته باشند هستند.

از سوی دیگر، موکت‌های نایلونی باکیفیت‌ترین موکت‌ها برای اماکن اداری و پرتردد هستند. این نوع موکت‌ها معمولا به نسبت دو نمونه قبلی گرانقیمت‌تر هستند اما در عین حال مقاومتشان نیز به همان اندازه بالاتر است و مدت زمان بیشتری بدون پارگی یا آسیب دیدن دوام می‌آورند. همانند موکت‌های الفین و پلی پروپلین، موکت‌های نایلونی نیز ضد لک هستند بنابراین اگر رنگ مناسبی را انتخاب کنید می‌توانید مطمئن باشید که هیچ لکی روی آن باقی نمی‌ماند که محیط کارتان را آلوده و نامرتب نشان دهد. بنابراین برای فضاهای پرتردد این مدل موکت اداری می‌تواند گزینه بهتری باشد.

۳٫     کفپوش موکت چه مراقبت‌هایی نیاز دارد؟

هر نوع کفپوشی نیاز به مراقبت‌های خاص خودش دارد و باید طبق روش‌های مختص خودش تمیز و نگهداری شود. دانستن اینکه چطور به کفپوش موکت رسیدگی کنید تاثیر بسزایی به روی دوام آوردن آن خواهد داشت. پیش از هر چیزی، ابتدا حین خرید موکت اداری به این نکته دقت داشته باشید که گارانتی این محصول چه شرایطی را در بر می‌گیرد. در این صورت، اگر با مشکلی برخورد کردید ابتدا می‌توانید با شرکت تماس بگیرید و از آن‌ها برای رفع آن کمک بگیرید. به غیر از آن، باید بدانید موکت مورد نظر با چه موادی قابل شستشو و تمیزشدن است و هر چند روز یکبار بهتر است آن را بشویید.

همه این‌ها از جمله مواردی هستند که هنگام خرید موکت اداری می‌توانید از فروشنده بپرسید و نسبت به مراقبت از محصول خریداری شده مشورت بگیرید.

در خرید موکت اداری چه مواردی را باید در نظر گرفت؟ | موکت زت

پیش از خرید موکت اداری مشاوره بگیرید!

سفارش موکت اداری یک سرمایه گذاری برای محیط کارتان محسوب می‌شود، که قرار است نقش مهمی را در حال و هوای محیطتتان نیز ایفا کند. اما قطعا گرفتن چنین تصمیمی زمانی نتیجه ی مطلوبی برایتان خواهد داشت که از نظر تخصصی مشاوران دکوراسیون استفاده کافی برده باشید.

زت کارپت با سالها تجربه در زمینه ی طراخی و اجرای انواع موکت، آماده است تا شما در خرید موکت نظرتان همراهی کند. شما در موکت زت امکان در اختیار داشتن طیف وسیعی از انواع موکت هتلی ، اداری، تجاری، مسکونی و … را دارید. جهت کسب هر گونه اطلاعات بیشتر از طریق وبسایت با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.

نظرات