بیوگرافی فواد بابان گوینده خبر و همسر و فرزندانش + خانواده و عکس ها و اینستاگرام

1

بیوگرافی فواد بابان گوینده خبر و همسر و فرزندانش + خانواده و عکس ها و اینستاگرام

بیوگرافی و سوابق فواد بابان گوینده خبر و همسر و فرزندانش + زندگی و عکس های شخصی فواد بابان گوینده قدیمی رادیو و تلویزیون و همسرش و فرزندان و سوابق شغلی از گویندگی خبر تا کارخانه داری و کارآفرینی همراه با خبرها و شغل جدید فؤاد بابان گوینده اخبار و ماجرای ازدواج و همسرش و فواد بابان الان کجاست را در ادامه از مجله حرف تازه دانلود کنید.

بیوگرافی فواد بابان گوینده خبر و همسر و فرزندانش + خانواده و عکس ها و اینستاگرام

بیوگرافی فواد بابان

فواد بابان, متولد ۹ تیر ۱۳۳۲ در حوالی خیابان پیروزی تهران، یکی از گویندگان قدیمی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است. او اصالتاً سنندجی و فارغ التحصیل رشته مکانیک در خارج از کشور است و سال ها در بخش‌های گوناگون صدا و سیما در سمت‌هایی همچون برنامه‌سازی، گویندگی، مدیریت و نویسندگی مشغول به فعالیت بوده است. فؤاد بابان پس از ۳۵ سال خواندن خبر به‌طور رسمی از این کار خداحافظی کرد.

شکرالله بابان پدر فؤاد بابان از چهره‌های مشهور رادیو و تلویزیون ایران و از گویندگان پیشکسوت صدا و سیمای جمهوری اسلامی بود.

زندگی شخصی فواد بابان گوینده خبر قدیمی

دوران کودکی در رادیو

دوران کودکی آقای بابان مانند دیگر کودکان سپری شد، پدرش فرهنگی بود و در رادیو کار می کرد، او نیز از ۷ سالگی به همراه پدرش به رادیو می رفت و گاهی برنامه کودک هم اجرا می کرد.

دوران تحصیلات را در تهران گذراند و مدتی نیز به خاطر شغل پدرش که در ارومیه و کرمانشانه زندگی کرد.

فواد بابان و برادرش بابک بابان

بیوگرافی فؤاد بابان

خانواده و زندگی شخصی

فؤاد بابان، فرزند سوم خانواده هست، ۳ خواهر و ۴ برادر دارد. ارتباطم با خواهر و برادرم عالی است، جالبه دو تا از برادرهایش الان ۳۰ ساله در آمریکا با هم زندگی می کنند. برادرش بابک بابان نیز یکی از گویندگان خبر و مجریان رادیو و تلویزیون است.

او درباره خانواده اش گفته: با توجه به اینکه در تهران زندگی می کردیم، پدرم می گفت چون کرد هستیم باید در خانه با زبان کردی صحبت کنیم فقط یکبار کردی حرف نزدم و به خاطر همین پدرم یک سیلی به من زد به این دلیل که می گفت محیط طوری است که فارسی را یاد می گیرید و همین یکبار در خانه تنبیه شدم ولی در مدرسه چند بار مورد تنبیه قرار گرفتم. هنوز هم در خانه با خواهر و برادر و فرزندانم کردی صحبت می کنیم.

عکس مرحوم شکرالله بابان پدر فؤاد بابان

خانواده و پدر فواد بابان

همسر فواد بابان کیست

ایشان سال ها پیش با یک خانم شمالی و اهل شمال کشور ازدواج کرده و دارای چند فرزند می باشد. از تعداد فرزندانش و عکسی از همسر و فرزندانش منتشر نشده است.

فرزندان فواد بابان گوینده خبر قدیمی

ثمره ازدواج آقای بابان، چند فرزند است‌
البته فرزندانش در زمینه گویندگی فعالیت ندارد، فقط دخترش اظهار علاقه کرده است.

فواد بابان و همسرش

ورود به گویندگی

بابان از آذر ۵۳ در رادیو تلویزیون کرمانشاه استخدام شد و خبرهای استان کرمانشاه را می خواند، البته بعد از ۶ ماه که اعلام برنامه رادیو را انجام داد، شروع به خواندن خبرهای یک خطی کرد. مدتها برای آشنایی با فضای خبر در استودیو حضور پیدا می کرد و اولین بخش خبری را ساعت ۵ بعد از ظهر ۸ آذر سال ۵۴ به مدت ۱۰ دقیقه خواند.

او سال ها به تدریس گویندگی مشغول بود و در زمینه گویندگی ۲ کتاب نوشت که در حال حاضر در دانشگاه های گوناگون تدریس می شود.

البته فعلاً تدریس نمی کند و با توجه به شغل کارخانه داری فرصت تدریس ندارد.

همچنین ببینید: بیوگرافی و عکس های محمدرضا حیاتی و همسرش + زندگی شخصی و خبری

بازنشستگی

ایشان سال هاست که بازنشسته شده و آخرین خبری که در بخش خبری جام جم خواند و بعد از آن هم رو به دوربین خداحافظی مفصل با مردم داشت و سپس مسئولان و همکارانش با گل او را بدرقه کردند.

عکس های جدید فواد بابان

نوستالژی و علاقه مندی ها

او میگوید: بوی نون سنگک، ماشین قدیمی که پدرم داشت دوست دارم داشته باشم، ترانه های قدیمی و خانه های قدیمی نوستالژی های من هستند.

به موسیقی کردی، فارسی، خارجی و کلاسیک علاقه مندم ولی با موسیقی سبک جدید میانه ای ندارم.

کارخانه داری

فواد بابان پس از بازنشستگی وارد کارخانه داری شده و حالا از جمله کارآفرینان موفق در سطح کشور است؛ دو کارخانه در زمینه نخ ریسی و محصولات آشامیدنی دارد.

فواد بابان گوینده اخبار الان کجاست

بابان چند سال در خارج از کشور زندگی کرده. او سال ۱۳۵۶ برای ادامه تحصیل در رشته مکانیک عازم خارج از ایران شد و سال ۱۳۶۰ برگشت و از همان سال به جرگه گویندگان پیوست. او تقریباً به مدت ۳۰ سال همواره در سه محل (مدیر عامل کارخانه، ساخت و ساز، گویندگی) کار می کرد ولی از سال ۹۱ همه کارها را تعطیل کرد و به تألیف کتاب، استراحت و برای زندگی به شمال کشور رفت.
او درباره شغل جدیدش گفته: در حال حاضر سرگرم یک کار کوچک هستم. کارخانه ای خریداری کردیم که در مرحله راه اندازی است و بزودی شروع به کار میکنیم. میخواهم در این سنگر به مردم خدمت کنم.

خوشبختانه در فاز اول ۲۰۰ نفر در کارخانه مشغول به کار میشوند و بعد ۴۰۰ نفر. تلاش کرده ایم خانواده ها به شکل مستقیم و غیرمستقیم صاحب کار شوند.

فعلا کارخانه ریسندگی است. یعنی از پنبه نخ و پلی استر میگیریم. همچنین در فاز بعدی آبمیوه، اسانس میوه و میوه خشک هم اضافه میشود. این کارخانه را در شمال دایر کردیم،

زیرا همسرم اهل شمال است و مادرش از خطه سبز شمال. به همین دلیل در آنجا ساکن و مشغول این کار هستیم.

عکس های فواد بابان

بیوگرافی فواد بابان

عکس های جوانی فواد بابان

 

1 دیدگاه در “بیوگرافی فواد بابان گوینده خبر و همسر و فرزندانش + خانواده و عکس ها و اینستاگرام

  1. آرام گفت:

    آقای بابان عزیز
    من یه دهه شصتی ام و با صدای گرم و جذاب شما خاطره ها دارم.
    امیدوارم هرجا که هستید همیشه شاد باشید.‌
    (هر بژی روله کورد)

نظرات