بیوگرافی حسین ساوه شمشکی اسکی باز و همسرش + زندگینامه و سوابق و اینستاگرام

0

بیوگرافی و سوابق حسین ساوه شمشکی اسکی باز و همسرش + زندگینامه و عکس ها و ماجرای جنجالی دوپینگ حسین ساوه شمشکی ملی پوش اسکی در المپیک ۲۰۲۲ پکن تا محرومیت همراه با پیج اینستاگرام او در بیوگرافی و زندگی شخصی حسین ساوه شمشکی قهرمان اسکی از مجله حرف تازه مبخوانید

بیوگرافی حسین ساوه شمشکی اسکی باز و همسرش + زندگینامه و سوابق و جنجال دوپینگ و پیج اینستاگرام

بیوگرافی حسین ساوه شمشکی

حسین ساوه شمشکی, (Hossein Saveh Shemshaki) متولد ۱۴ مرداد ۱۳۶۴ در تهران، اسکی باز و ورزشکار تیم ملی اسکی مردان ایران است. او دارای قد ۱۸۳ قد ۱۸۳ سانتی‌متر در وزن ۸۶ کیلوگرم برای تیم ملی اسکی آلپاین مردان ایران مسابقه می دهد و تاکنون عناوین قهرمانی و ورزشی زیادی را برای کشورمان به دست آورده است. حسین ساوه شمشکی کاپیتان تیم ملی اسکی ایران است

ازدواج و همسرش

ایشان در حال حاضر مجرد است و هنوز ازدواج نکرده است

بیوگرافی حسین ساوه شمشکی اسکی باز و همسرش + زندگینامه و سوابق و جنجال دوپینگ

سوابق ورزشی

آقای ساوه شمشکی، یکی از اسکی بازان و ورزشکاران اهل ایران است که تاکنون حضور در مسابقات جهانی و المپیک و مسابقات داخلی زیادی شرکت کرده است. او اسکی‌باز اهل ایران و یکی از اعضای تیم ملی ایران در بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۴ سوچی و المیپک زمستانی ۲۰۲۲ پکن در رشتهٔ اسکی آلپاین است. وی پرچمداری ایران در المپیک زمستانی ۲۰۱۴ و المپیک زمستانی ۲۰۲۲ چین را در این بازی‌ها به عهده داشته و برای سومین بار حضور در المپیک زمستانی را تجربه می‌کند.
ساوه شمشکی در المپیک ۲۰۱۰ ونکور و ۲۰۱۴ سوچی نیز نماینده #ایران بود و حالا در ۲۰۲۲ نیز آماده سومین تجربه خود در #اسکی آلپاین است.

‏مقام اول مسابقات مارپیچ کوچک قهرمانی بزرگسالان آسیا، مقام دوم مسابقات مارپیچ بزرگ قهرمانی بزرگسالان آسیا از دیگر افتخارات ساوه شمشکی است.

زندگینامه حسین ساوه شمشکی ملی پوش اسکی

ساوه‌شمشکی سابقه حضور در بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۰ در ونکوور و المپیک زمستانی ۲۰۲۲ در پکن و المیپ زمستانی ۲۰۱۴ سوچی را در کارنامه خود دارد.

ساوه شمشکی همچنین در رقابت‌های بین‌المللی اسکی آلپاین ترکیه گردن‌آویز نقره را کسب کرده با دارا بودن بهترین پوئن فیز(امتیاز جهانی) در پایان رقابتهای انتخابی المپیک زمستانی موفق شد به عنوان نماینده اسکی آلپاین مردان در المپیک زمستانی انتخاب شود.

زندگی شخصی حسین ساوه شمشکی کاپیتان تیم ملی اسکی ایران

عکس های حسین ساوه شمشکی پرچمدار المپیک زمستانی ۲۰۲۲

المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن از ۱۵ بهمن ماه سال جاری آغاز شد و ایران هم در این رویداد بزرگ سه نماینده در اسکی صحرانوردی و آلپاین دارد.

حسین ساوه شمشکی که پیش از این نیز تجربه حضور در المپیک را دارد، سهمیه المپیک زمستانی ۲۰۲۲ را کسب کرد.

پیش از این سید ستار صید در صحرانوردی و عاطفه احمدی در آلپاین سهمیه بازی‌های پکن را به دست آورده‌اند.

حسین ساوه شمشکی در المپیک زمستانی 2022 پکن

ماجرای دوپینگ در المپیک زمستانی ۲۰۲۲ چین

حسین ساوه شمشکی که یکی از ورزشکاران حاضر در المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن بود، بر اساس گزارش آژانس بین‌المللی کنترل دوپینگ (ITA) روز چهارشنبه، تست دوپینگ‌ش مثبت شد و او بعد از چند روز واکنش نشان داد و از مردم عذرخواهی کرد و گفت: عمدی نبوده و سهوی بوده!!

این تست خارج از مسابقه و روز دوشنبه در پکن گرفته شده که در نمونه او ماده استروئید آنابولیک آندروژنیک یافت شده است.

ساوه‌شمشکی در اعتراض به مثبت شدن تست اولیه خود درخواست تست B داد که نتیجه آن هم مثبت شد.

دوپینگ حسین ساوه شمشکی

او در ویدیویی که در صفحه شخصی خود در اینستاگرام منتشر کرده است، توضیحاتی در مورد مثبت شدن تست دوپینگش در المپیک ارائه داد و گفت: ابتدا بابت اتفاقی که افتاد و باعث ناراحتی همه شد، عذرخواهی می‌کنم. ۱۴ دی ماه و در حالی که ۸۰، ۹۰ درصد مسابقات انتخابی را پشت سر گذاشته بودیم، تست دوپینگ دادیم که منفی بود. بعد از آن هم دلیل و انگیزه‌ای وجود نداشت که دست به چنین کاری بزنم.

این موضوع عامدانه نبوده است اما از آنجایی که هر ورزشکاری در مورد موادی که به صورت غذا، مکمل یا هر شکلی دیگری وارد بدنش می‌شود مسئولیت دارد، من هم این مسئولیت را دارم و بابت این سهل‌انگاری از تمام مردم ایران عذرخواهی می‌کنم، چرا که باعث ناراحتی و رنجش‌ آنها شدم.

عکس های جدید حسین ساوه شمشکی

 

پیج اینستاگرام حسین ساوه شمشکی

صفحه رسمی این ملی پوش اسکی کشورمان را با نشانی hossein_saveh_shemshaki دنبال کنید

 

عکس های جدید حسین ساوه شمشکی اسکی باز ایرانی

بیوگرافی حسین ساوه شمشکی

حسین ساوه شمشکی

حسین ساوه شمشکی و همسرش

عکس های اینستاگرامی حسین ساوه شمشکی ملی پوش اسکی

نظرات