بیوگرافی شهره پیرانی همسر شهید داریوش رضایی نژاد و دخترش + عکس ها و شغل

8

بیوگرافی شهره پیرانی همسر شهید داریوش رضایی نژاد و دخترش + عکس و سوابق شغلی

بیوگرافی و سوابق شهره پیرانی همسر شهید داریوش رضایی نژاد و دخترش + عکس ها و سوابق شغلی همراه با زندگی شخصی و خانواده دکتر شهره پیرانی و همسرش شهید داریوش رصضایی رنژاد از ازدواج تا نحوه شهادت همسرش و روایت زندگی شهره پیرانی در فیلم هناس را در ادامه از مجله حرف تازه میخوانید

بیوگرافی شهره پیرانی همسر شهید داریوش رضایی نژاد و دخترش + عکس ها و شغل

بیوگرافی شهره پیرانی

دکتر شهره پیرانی, متولد ۶ بهمن ۱۳۵۸ در آبدانان استان همدان, فارغ التحصیل دکترای علوم سیاسی است. او همسر شهید داریوش رضایی نژاد است که در سال ۹۰ به شهادت رسید.

سوابق شغلی

«شهره پیرانی» در سال ۷۶ در رشته علوم سیاسی وارد دانشگاه تهران می‌شود و بعد از شهادت همسرش موفق به اخذ دکترا می شود و هم اکنون استاد دانشگاه و مدتی نیز اجرای برنامه «ملازمان حرم» را بر عهده داشت، او میگوید:«من قرار بود فقط یک قسمت را اجرا کنم و اگر می‌دانستم ۲۶ قسمت است، اصلاً قبول نمی‌کردم. بااین‌حال شرط‌هایی داشتم و اصلاً زیر بار قالب‌هایی که کارگردان می‌گذاشت، نمی‌رفتم.

زندگی شخصی و بیوگرافی دکتر شهره پیرانی

دوران کودکی و خانواده

من با جنگ زاده شده بودم. هفت ماه پس از تولدم جنگ تحمیلی آغاز شده بود. مدرسه‌ای میرفتم که به نوعی مدرسه شاهد آبدانان محسوب می‌شد. فرزندان شهدا، اسرا و جانبازان جنگ همکلاسی من بودند. مدرسه ما در یک شهرک پدافند هوایی بود. پناهگاه داشتیم و بار‌ها با ما چگونه پناه گرفتن در هنگام بمباران را کار کرده بودند.

عکس های دکتر شهره پیرانی

ازدواج دکتر شهره پیرانی

خانم پیرانی هنوز کارشناسی را تمام نکرده بود که با یکی از همشهریانش به نام داریوش رضای نژاد ازدواج می‌کند. او درباره ازدواجش می گوید: درواقع داریوش انتخاب پدرم بود و حتی نظر من قبل از ازدواج متمایل به منفی بود. فکر می‌کردم دارم با یک آدم خودشیفته ازخودمتشکر ازدواج می‌کنم که از لحاظ دیدگاه سیاسی هم به من نمی‌خورد؛ اما بعد از ازدواج خیلی چیزها عوض شد.

ثمره این ازدواج یک دختر به نام آرمیتا می باشد.

بیوگرافی شهره پیرانی همسر شهید داریوش رضایی نژاد و دخترش + عکس ها و شغل

نحوه شهادت داریوش رضایی نژاد

ساعت ۱۶ شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۰ داریوش رضایی‌نژاد یکی از دانشجویان دوره کارشناسی ارشد برق (گرایش قدرت) دانشگاه خواجه‌ نصیر‌الدین طوسی که همراه همسر و فرزند خود بود در مقابل در خانه‌اش در خیابان بنی‌هاشم، خیابان خادم رضائیان هدف سوءقصد ۲ موتور سوار قرار گرفت و شهید شد.
در اثر این سوءقصد، همسر و کودک رضایی‌نژاد مجروح شده و برای مداوا به یکی از بیمارستان‌های تهران منتقل شدند. بررسی‌ها نشان می‌دهد دو موتور سوار به رضایی‌ نژاد و همسر و دخترش که سوار یک پژو بودند، حمله کرده و با شلیک ۵ گلوله رضایی‌نژاد را به شهادت رسانده‌اند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد داریوش رضایی‌نژاد به اشتباه یکی از دانشمندان هسته‌ای قلمداد شده است ، درحالی‌که وی جزو دانشمندان هسته‌ای نبوده و دانشجوی دوره کارشناسی ارشد برق (گرایش قدرت) دانشگاه خواجه نصیر بوده.

آرمیتا دختر شهید داریوش رضایی نژاد

آرمیتا دختر شهید داریوش رضایی نژاد

آرمیتا می‌گوید من سرم پایین بود عروسکم پشت صندلی بابا افتاده بود. با صدای شلیک به خودم آمدم. برگشتم و دیدم به سمت بابا تیر شلیک می‌شود

من تا مدت‌ها پس از شهادت داریوش به خودم می‌گفتم می‌شود آدم راحت بخندد؟ اصلاً فکر نمی‌کردم به زندگی برگردم. فکر می‌کردم تا همیشه مشکی به تنم است. گذشته از این‌ها حاشیه‌هایی و حرف‌هایی مثل یک تیغ برنده است.

 

عکس های شهره پیرانی و همسرش شید داریوش رضایی نژاد

روایت زندگی شهره پیرانی در فیلم هناس

فیلم سینمایی هناس به کارگردانی حسین دارابی با حضور این کارگردان و محمدرضا شفاه تهیه کننده، آرش قاسمی صداگذار، مریلا زارعی، بهروز شعیبی، سیاوش طهمورث، سولناز غنی، امین میری بازیگران، احسان ثقفی نویسنده، سیاوش کردجان تدوینگر، بهزاد جعفری طراح صحنه تاریخ شنبه ۱۶ بهمن ماه در محل برج میلاد برگزار شد.

شهره پیرانی در فیلم هناس

«هِناس» به کارگردانی حسین دارابی با حضور این کارگردان و محمدرضا شفاه تهیه کننده در ژانر درام اجتماعی، روایتی آزاد از زندگی شهره پیرانی، همسر شهید داریوش رضایی نژاد است که مریلا زارعی در این فیلم پرتره شهره پیرانی و بهروز شعیبی پرتره داریوش رضایی‌نژاد را زندگی می‌کنند. وحید رهبانی، سولماز غنی، امین میری، علیرضا نایینی و کوثر حیدری (هنرپیشه خردسال) با هنرمندی سیاوش طهمورث دیگر بازیگران «هناس» هستند.

صفحه اینستاگرام شهره پیرانی

پیج رسمی ایشان را با نشانی shohreh.pirani دنبال کنید.

8 دیدگاه در “بیوگرافی شهره پیرانی همسر شهید داریوش رضایی نژاد و دخترش + عکس ها و شغل

  1. کاوه گفت:

    لطفا اطلاعات را صحیح وارد کنید
    آبدانان از شهرستان های استان ایلام هست نه همدان
    روحشان شاد ویادشان گرامی

  2. ل گفت:

    تمسخر غیبت تهمت توهین هتک حرمت افراد ممنوع احیانا

  3. محسن گفت:

    سلام مگر میشه ایشون دانشمند هسته‌ای نبوده باشه و در لیست ترور قرار گرفته باشه ، مگر امکان داره فقط بخاطر اینکه کارشناس ارشد برق بوده باشه ترورش کرده باشند

  4. امیر گفت:

    اشکم دراومد. خدا رحمت کنه همسر شهیدشون رو که افتخار من بودند. درود بر این صبر ایشون

  5. امید گفت:

    ابدانان یکی از شهرستانهای استان ایلام هست، روح پاک تمام شهدا و اموات خالص و مجاهد در راه زندگی و بشریت قرین رحمت الهی و روانشان مینو و جایگاهشون بهشت برین باد ان شاءالله به امید خدا.

  6. علیرضا گفت:
    11
    1

    آبدانان ایلام نه همدان

  7. محسن گفت:
    6
    3

    یادش به خیر آبدانان.من دوران مدرسه در همین شهرک گروه پدافند هوایی ارتش در آبدانان زندگی و تحصیل کردم. دورافتاده بود ولی خاطرات خوبی دارم… یادش همیشه به خیر

  8. مهدی حسینی مرام گفت:
    13

    آبدانان شهری از شهر های ایلام است نه همدان
    داخل فیلم هناس ماشین آنها تندر نود بود نه پژو

نظرات