تفاوت سرور مجازی ایران و خارج از کشور در چیست؟

0

مهم ترین تفاوت سرور مجازی ایران و خارج از کشور در چیست؟ چرا برخی ها خرید سرور مجازی داخل ایران را توصیه می کنند و برخی دیگر از مزایای سرور مجازی خارج از کشور می گویند. سرور مجازی یا VPS از پر کاربرد ترین تکنولوژی هایی است که در جهان اینترنت و IT کاربرد دارد. در گذشته از این سرور ها بیشتر برای میزبانی سایت و برنامه های آنلاین استفاده میشد ولی در حال حاضر سرور مجازی در هر صنفی کاربرد پیدا کرده است و به کلید موفقیت در بیشتر مشاغل اینترنتی تبدیل شده است.

هرچند تمامی سرور های مجازی از لحاظ سخت افزاری شباهت هایی را دارند ولی تفاوت هایی هم در سرور های داخلی نسبت به خارجی وجود دارد که در این مطلب به آن ها خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.

 تفاوت سرور مجازی ایران و خارج از کشور در چیست؟

VPS یا سرور مجازی اختصاصی چیست؟

سرور مجازی یا Virtual Private Server همانطور که از نام آن پیداست یک رایانه مجازی سازی شده از یک رایانه در واحد بزرگتر که به آن سرور اختصاصی گفته می شود است. این کامپیوتر ها می توانند ۲۴ ساعته روشن باشند و کاملا جداگانه نسبت به سرور اصلی فعالیت داشته باشند. سرور مجازی یک گزینه اقتصادی تر برای شرکت ها و سازمان در مقیاس کوچک تا بزرگ است که میخواهند هزینه پایین تری برای سرور پرداخت کنند ولی باز هم استقلال سیستم عاملی و نرم افزاری داشته باشند.

 

تفاوت سرور مجازی ایران و خارج از کشور

سرور مجازی بنا به موقعیت جغرافیایی و کشوری که در آن میزبانی می شوند می توانند دسته بندی شوند. در این نوع دسته بندی سرور های مجازی ای که در کشور ایران و دیتاسنتر های مختلف نظیر برج میلاد، پارس آنلاین، تبیان و … میزبانی می شوند به دسته VPS  ایران تعلق می گیرند و باقی سرور های خارج از کشور یا بر اساس نام قاره تقسیم بندی می شوند و یا اینکه مستقیما بر اساس نام کشوری که در آن میزبانی شده اند نام گذاری می شوند.

البته در بحث سخت افزاری هم ممکن است تغییراتی مشاهده شود و در برخی کشور های خارج از کشور سخت افزار مدرن تری مورد استفاده قرار گیرد. در حال حاضر پورت شبکه ۱۰ گیگابیت بر ثانیه در همه کشور ها من جمله ایران قابل ارائه است و از نظر سرعت ارائه شده از دیتاسنتر خیلی تفاوت خاصی مشاهده نمی شود. تفاوت اصلی در پینگ تایم؛ مصارف سرور ها و آی پی اختصاصی آن هاست که در ادامه به توضیحات این موارد خواهیم پرداخت.

 

مزایای خرید و استفاده از سرور مجازی ایران

سرور مجازی ایران بهترین گزینه برای شرکت ها و سازمان های داخلی و حتی اشخاصی است که در کسب و کار اینترنتی خود به اینترنت پر سرعت و با کیفیت نیاز دارند. سرور های موجود در ایران از چندین دیتاسنتر مختلف که بیشتر آن ها در شهر تهران قرار دارند با پورت های ۱ گیگابیت الی ۱۰ گیگابیتی در سخت افزار و قیمت متفاوت قابل ارائه هستند.

مزایای خرید و استفاده از سرور مجازی ایران

از مهم ترین کاربرد های سرور های داخلی می توان به میزبانی سایت ها و برنامه های داخلی اشاره کرد. سرور های سازمان ها و شرکت های دولتی نیاز است حتما داخل کشور میزبانی شوند. همچنین در سرورهای داخلی امکان ارائه ترافیک نیم بها برای دانلود کاربران میسر است. از دیگر سرور های پر فروش  های داخلی سرور مجازی بورس برای انجام کارهای بورسی با دسترسی به اینترنت پر سرعت و سرور ثبت نام خودرو برای ثبت نام خودرو با سریع ترین اینترنت ایران و کمترین میزان پینگ تایم به سرور های شرکت های فروشنده خودرو داخلی می توان اشاره کرد. البته مورد قابل توجهی  که وجود دارد این است که اینترنت ارائه شده در این سرور ها تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران و محدودیت های اعمال شده است لذا از سرور های داخلی به سرور سایت های خارجی محدود شده نمی توانید به صورت مستقیم متصل شوید.

 

مزایای خرید و استفاده از سـرور مجازی خارج

سرور مجازی خارج از کشور شامل کلیه سرورهایی که در کشورهای خارج از کشور میزبانی می شوند، می شود.

این دسته بندی شامل کشور های اروپایی نظیر هلند، فنلاند، آلمان، سرور مجازی فرانسه و … ، کشور های آمریکایی، کانادایی، استرالیایی و حتی آسیایی می شود. خرید سرور مجازی از هر کدام از این کشور ها مزایای مختلفی نظیر دریافت آی پی اختصاصی از آن کشور می شود. با این آی پی شما می توانید مانند شهروندی از آن کشور به اینترنت دسترسی داشته باشید. در حال حاضر برای کاربران  ایرانی سرور های میزبانی شده در اروپا بهترین بازدهی را دارند چرا که نسبت به سرور های آمریکا و کانادا فاصله کمتری به کشور ایران دارند و در نتیجه پینگ تایم بهتری دارند.

مزایای خرید و استفاده از سرور مجازی خارج

در سال های اخیر با رواج خرید و فروش رمز ارز ها، خرید سرور مجازی ترید در کشور های اروپایی نیز افزایش محسوسی داشته است و با این سرور ها کاربران می توانند با اتصال ریموت و از راه دور، بدون محدودیت و به صورت کاملا امن به سرور های صرافی آنلاین نظیر بایننس متصل شوند. البته  نوسان قیمت دلار در ایران باعث افزایش قیمت سرور های خارج از کشور شده است.

 

موارد مهم در انتخاب سرور داخلی یا خارجی

در انتخاب سرور مد نظر خود در داخل ایران و یا خارج از ایران نیاز است موارد متعددی را بررسی نمایید. از نظر سیستم عامل محدودیت بر روی سرور ها وجود ندارد و تمامی نسخه های ویندوز و لینوکس امکان نصب بر روی سرور های داخل و یا خارج از کشور را دارند. البته موضوعی که باید به آن دقت کنید این است که ویندوز بر خلاف لینوکس رایگان نیست و جهت استفاده قانونی از Windows باید لایسنس آن خریده شود که هزینه زیادی هم دارد. البته بیشتر شرکت های ایرانی نسخه ویندوز سرور غیر اصل ولی مطمئن را بر روی سرور های خارج از کشور نیز نصب می کنند تا قیمت نهایی برای مشتریان کاهش یابد.

بهترین سرور مجازی خارج و یا ایران را از کجا بخریم؟

خوشبختانه قوانین کپی رایت در حال حاضر بر روی سرور های داخل ایران اعمال نمی شوند و محدودیتی در استفاده از نرم افزار هایی که نیاز به خرید لایسنس دارند وجود ندارد. می توان این مورد را یک مزیت برای سرور های داخل ایران دانست.

مورد با اهمیت دیگر این است که به کارگزاری های بورس و اکثر سایت های سازمانی ایرانی از خارج از کشور دسترسی نمی توانید داشته باشید و چنانچه مقیم خارج کشور هستید برای دسترسی به سایت های کارگزاری های بورس و دیگر موارد نیاز است سرور بورس تهیه نمایید تا بتوانید با آی پی داخلی به این سایت ها دسترسی داشته باشید.

در انتها خالی از لطف نیست که اشاره کنیم کار با سرور های مجازی مخصوصا سرور مجازی ویندوز بسیار آسان است و مشابه محیط ویندوزی است که هر روز در محل کار و یا خانه با آن کار میکنیم.

 

بهترین سرور مجازی خارج و یا ایران را از کجا بخریم؟

در حال حاضر شرکت های مختلفی در زمینه ارائه خدمات سرور مجازی و سرور اختصاصی داخلی و خارجی فعال هستند که با توجه به تجربه های کاربران، شرکت توشن از بهترین شرکت های ارائه دهنده سرور مجازی ایران و خارج از کشور شناخته شده است. جهت اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید.

www.toshan.net

همین حالا با شماره ۰۲۱ – ۹۱۰۰۶۹۹۶  تا کارشناسان فروش شرکت توشن ابهامات و سوالات شما را رایگان پاسخگو باشند.

نظرات