بیوگرافی مونیکا ویتی بازیگر ایتالیایی و همسرانش + عکس درگذشت و آثار

0

مونیکا ویتی بازیگر معروف و سرشناس سینمای ایتالیا متولد ۱۹۳۱ در رم بود که در تاریخ ۲ فوریه ۲۰۲۲ درگذشت. در ادامه بیوگرافی مونیکا ویتی بازیگر ایتالیایی و همسر و فرزندانش + عکس های جوانی و پیری مونیکا ویتی بازیگر هالیوودی و همسرش و سوابق هنری و فیلم ها و زندگی شخصی وی از شروع بازیگری تا ماجرای آلزایمر و بیماری و علت فوت و علت درگذشت مونیکا ویتی را در ادامه از این بخش از مجله حرف تازه دانلود کنید

بیوگرافی مونیکا ویتی بازیگر ایتالیایی و همسرانش + عکس درگذشت و آثار

بیوگرافی مونیکا ویتی

مونیکا ویتی, ( Monica Vitti) با نام اصلی ماریا لوییزا سچیارلی, متولد ۳ نوامبر سال ۱۹۳۱ در شهر رم, بازیگر ایتالیایی بود که بیشتر برای ایفای نقش‌هایش در فیلم‌های میکل‌آنجلو آنتونیونی در اوایل دهه شصت شناخته می‌شود. او که ویتی فارغ التحصیل رشته بازیگری در آکادمی ملی هنرهای نمایشی رم در کالج پیتمن بود، در ۲ فوریه ۲۰۲۲ در سن ۹۰ سالگی درگذشت. از مونیکا ویتی به عنوان ملکه سینمای ایتالیا یاد میشود.

زندگی شخصی مونیکا ویتی

دوران کودکی و خانواده

او کودکی خود را به عنوان دورانی سخت و دشوار به خاطر می‌آورد که والدین سخت‌گیرش آزادی‌های او را محدود می‌کردند. او در ۱۸ سالگی، وقتی والدین و برادرانش به دنبال زندگی بهتر به ایالات متحده مهاجرت کردند، در رم ماند تا وارد بازیگری و سینما شود.

علت فوت و علت درگذشت مونیکا ویتی

سوابق بازیگری

مونیکا بازیگری را در ایام نوجوانی با بازی در چند فیلم به عنوان آماتور آغاز کرد و سپس وارد کار حرفه ای شد. او در سال ۱۹۵۴ به طور جدی وارد حرفه بازیگری شد، اما در این دوره بیشتر روی صحنه و در تلویزیون نقش‌آفرینی می‌کرد. ویتی در سال ۱۹۵۷ با آنتونیونی آشنا شد و در سال ۱۹۶۰ با بازی در فیلم او به نام ماجرا (L’Avventura) به عنوان یک ستاره سینمایی شناخته شد.

بیوگرافی مونیکا ویتی بازیگر ایتالیایی و همسرانش + عکس درگذشت و آثار

بعد از کار با آنتونیونی ویتی بیشتر تمرکز خود را بر روی بازی در فیلم‌های کمدی گذاشت و فیلم‌های زیادی با ماریو مونیچلی کارگردان ایتالیایی ساخت. ویتی در نقش‌های مقابل بازیگران بزرگی همچون مارچلو ماسترویانی، ریچارد هریس، درک بوگارد و آلن دلون بازی کرده‌است.

ویتی در دهه ۱۹۸۰ کمتر در فیلم‌های سینمایی کار کرد و توجه خود را به صحنه نمایش بازگرداند. او بازیگری هم تدریس می‌کرد و در سال ۱۹۸۹ با «رسوایی مخفی» (Secret Scandal)، فیلمی که او خود نوشت و در آن با الیوت گولد بازی کرد، این فیلم مورد تمجید قرار گرفت، اما در گیشه شکست خورد و پایان کار او در سینما را رقم زد.

عکس های پیری مونیکا ویتی

او پس از اینکه در دهه ۱۹۷۰ به بازی در فیلم‌های کمدی روی آورد، به شهرت رسید. او از فضای عبوس و گرفته فیلم‌های آنتونیونی به نور و روشنی سینمای کمدی رسید، که تا امروز مهمترین شاخه سینمای ایتالیا به شمار می‌رود.

ویتی برنده پنج جایزه دیوید دی دوناتلو برای بهترین بازیگر زن، هفت جایزه گلدن گلوب ایتالیا برای بهترین بازیگر زن و جایزه شیر طلایی جشنواره فیلم ونیز شد.

فیلم های مونیکا ویتی بازیگر خارجی

ازدواج و همسر و طلاق

میکل‌آنجلو آنتونیونی و ویتی در اواخر دهه پنجاه با یکدیگر آشنا شدند و رابطه‌شان تا بعد از ساخته شدن فیلم ماجرا، قوی‌تر می‌شد. در هر حال تا اواخر دهه شصت هیچ فیلمی با یکدیگر نساختند و رابطه‌شان رو به سردی رفت تا در نهایت به صورت رسمی از یکدیگر جدا شدند. در سال ۱۹۹۵ ویتی با روبرتو روسو ازدواج کرد که از سال ۱۹۷۵ با یکدیگر زندگی می‌کردند.

مونیکا ویتی و همسرش

علت فوت و علت درگذشت مونیکا ویتی

مونیکا ویتی در ۹۰ سالگی درگذشت. او سالها از بیماری آلزیمر رنج می برد و به همین دلیل از عرصه بازیگری کناره گیری کرد.

سرگذشت مونیکا ویتی با عنوان «تختی مانند گل رز» به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌ها تبدیل شد و حتی به متون درسی مدارس و دانشگاه‌های ایتالیا نیز راه یافت!

علت فوت و علت درگذشت مونیکا ویتی

مونیکا ویتی تا سال ۲۰۰۰ در فیلم‌های سینمایی متعددی ظاهر شد و جوایز بسیاری دریافت کرد. ویتی موفق به کسب پنج جایزه‌ی دیوید دی دوناتلو برای بهترین بازیگر زن، هفت جایزه‌ی گلدن گلوب ایتالیا برای بهترین بازیگر زن، یک جایزه گلدن گلوب ایتالیا برای دستاورد هنری و یک جایزه‌ی شیر طلای جشنواره فیلم ونیز برای دستاورد هنری شد.

مونیکا ویتی با بازی‌های به یادماندنی در آثار درخشان میکل آنجلو آنتونیونی مانند: شب، کسوف، ماجرا، صحرای سرخ شناخته شده است

 

نظرات